als mijn buren zouden klagen zou ik daar zeker rekening mee houden vind dat eigenlijk wel zo sociaal en ik heb ergens gelezen dat het nacht tarief uiteindelijk zelfs nog duurder bleek dan overdag. Maar in een flat moet je gewoon rekening met elkaar houden en vooral snachts
ik heb een wasmachine een direct drive dus die maakt bijna geen geluid die hebben we expres gekocht met het oog op nachtstroom en onze kinderwens toen. hij staat op zolder en je hoort m dus echt niet de centrifuge stellen we dan uit tot 7 uur smorgens maar dat geluid is ook minimaal ik zet dus savonds was in de machine en hang het overdag op zaterdag ochtend beddengoed enz meestal ben ik zondag avond schoon van was en strijk(op de zondagwas na natuurlijk) en dan begint de cyclus weer van voor af aan
Soms was ik wel eens 's avonds (laat). Maar onze wasmachine staat in het souterrain tegen de buren-kant die geen souterrain hebben. Met onze oude wasmachine, die nogal veel herrie maakte, lette ik wel erg op dat die na 22u niet meer ging centrifugeren. Zou echt niet willen dat de buren daar last van zouden hebben. Zeker als ze aangeven het te horen, zou ik er echt wel rekening mee houden.. Iedere dag nieuwe kleren aan doe ik trouwens ook niet hoor. Zeker (spijker)broeken kun je toch makkelijk een paar dagen dragen? Shirts/truien ook minstens 2 dagen en dochter draagt ook vaak genoeg 2x (deels) hetzelfde. Meeste was heb ik van handdoeken, ondergoed, beddengoed enzo. Ik spaar het meestal op en doe dan binnen 2 dagen een aantal wassen, vnl overdag.
ben ook echt blij dat ik mijn machine op tijd kan zetten in dit geval mijne doe ik savond erin met uitgestelde start en ik heb ook centriugeren uitgesteld na het wassen maar wij horen zelfs de machine niet als ik m zou willen horen kost een beetje meer maar dan heb je ook wat
Ik zou er wel rekening mee houden als je buren er last van hebben. Hier staat hij ook 's nachts aan maar wonen in een huis en ik heb de buren er nog nooit over gehoord. De buren klaagde wel over mijn klok om 12 uur, dus de bimbam staat niet meer aan. Je moet toch wel een beetje rekening met elkaar houden.
Ten eerste snap ik echt niet dat er zo ontzettend veel mensen zijn die 's nachts hun wasmachine laten draaien. 's Nachts zonder toezicht machines laten draaien is 1 van de grootste brand oorzaken. Brrrrrrrr, doodeng Ten tweede geeft een wasmachine veel meer geluidsoverlast als je je in de ruimte eronder begeeft, dan in de ruimte ernaast. Mijn machine staat boven en als hij centrifugeert dan geloof ik best dat als ik beneden buren zou hebben gehad, zij daar last van zouden hebben.. Mijn buurvrouw woont naast mij (rijtjeshuis) en heeft haar machine ook boven staan. Nou, die hoor ik best hoor Ik stoor me er verder niet aan, ze draait altijd overdag. Maar ik weet altijd precies wanneer het bij haar wasdag is.. Ts, jij wilt 's nachts draaien ivm de financiën (nachtstroom loont trouwens helemaal niet meer), maar daar hebben jou buren natuurlijk niet zoveel mee te maken. Nachtrust is belangrijk om overdag goed te functioneren. Als jou machine hun uit hun slaap houdt, dan zou je dat op z'n minst serieus kunnen nemen. Zet je machine eens aan en ga tijdens het centrifugeren eens bij hun luisteren (mits zij hier voor open staan natuurlijk). Je zult verbaast zijn over het dreunende geluid wat je dan hoort..
Onze buren zijn gelovig en gaan elke zondag naar de kerk. In het begin liep ze te miepen dat ik mijn was op zondag doe en/of buiten hang. Toen heb ik gezegd, ik was op zondag omdat wij op zaterdag boodschappen doen, het huis aan de kant maken (kwestie van bijhouden dus door de week) Dus ik was wanneer ik wil en hang het buiten wanneer ik wil.. Het hangt in onze eigen tuin, dus niemand die er last van heeft!! Sindsdien geen gezeik meer!! Nou doen ze verder nooit moeilijk hoor, onze dochter slaapt aan die kant...maar dan voor en de buren achter.. Alleen hun kinderen die met oud en nieuw op bezoek waren, hadden onze dochter horen huilen.. Dus ik vroeg of ze er last van hadden, en toen zeiden ze nee joh kindjes huilen nou eenmaal af en toe. Ik zou dus als ik jou was lekker de was doen wanneer het jou uitkomt.. En evt om je buren tegemoet te komen niet 's nachts de wasmachine aan zetten... Maar lekker doen dus waar jij je goed bij voelt!!
Ik was wanneer het nodig is. Nu al een paar dagen geen wasje hoeven draaien. Als ik veel was heb, zet ik hem 's nachts ook nog aan, maar wij wonen in een rijtjes huis. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is voor jullie buuf.
Ik heb niet alles gelezen, maar misschien kun je eens naar je buurvrouw gaan als je wasmachine draait, zo kun je zelf ondervinden als de buren er last van hebben. Hebben wij ook gedaan bij ons in huis hoor je niks en bij de buren een herrie! Wij hebben hem nu op zolder gezet en niemand heeft er meer last van. Dat is denk ik geen oplossing voor jou omdat een flat geen zolder heeft, maar wellicht kun je eens gaan horen of het inderdaad zo erg is als die vrouw zegt.
Wij doen overdag de was. Ik heb er een hekel aan dat 's nachts te doen, ten eerste staat onze badkamer met wasmachine naast de slaapkamer en dat maakt herrie. En ja, ook voor de buren we wonen in een gewoon rijtjeshuis, grote tussenwoning, en dat hoor je 's nachts toch! mijn buurvrouw doet meestal rond kinderslaaptijd de was en als ik de jongste naar bed breng hoor ik wel dat gezoem maar dat is niet vervelend. 's Nachts hoor je echt veeeeel meer! Tot een klein jaar gelden woonden wij ook op een flat en ja, daar hoor je alles! geloop, geboor, wasmachines etc. Dus nee, we wasten 's nachts niet en mijn onder en bovenburen ook niet. Wij hadden ook een en al beton en laminaat was verboden en toch hoor je nog zoveel!
Onze wasmachine staat op de begane grond en er is geen wand die grenst aan buren, dus wanneer wij wassen maakt niks uit. Onze buren hebben de wasmachine en droger op zolder staan en die draaien 'm ook 's avonds. En dat was in onze slaapkamer ontzettend goed te horen, dusdanig dat ik er eigenlijk van wakker lag. Ik heb de buurvrouw er 'n keer op aan gesproken en die had dat uiteraard niet in de gaten. Ze hebben nu onder beide apparaten een isolatieplaat gelegd en we hebben helemaal geen overlast meer. Simpel opgelost dus.
Ja, maar als dat maar een paar tientjes per jaar is... Ik vind een goede relatie met de buren meer waard.
Hier met vriend en 1 kindje ook bijna elke dag 1 of 2 keer de wasmachine aan. Ik zet de machine alleen wel altijd overdag aan, nooit 's avonds/ 's nachts. Het komt wel eens voor dat ik de wasmachine aan het einde van de middag aanzet, dan is hij tot vroeg in de avond bezig(18.30/19.00) maar later echt niet. Het lijkt mij ook best vervelend om de wasmachine te horen als je in bed ligt. Kan je de wasmachine niet overdag aanzetten?
Tsjaa dat zijn een paar tientjes... Maar er zijn nog meer dingen waar mensen op kunnen/besparen.. En als dt voor 4 dingen een paar tientjes is... Reken maar uit
Ik was wanneer het uitkomt, overdag meestal snel tussendoor een wasje erin, vlak voordat ik weg moet, of vroeg in de avond (nooit later dan 20.00 uur). Ik heb echt 4 wasjes per week en als ik dat een keer niet kan bijhouden om een of andere reden dan draait ie zoals vandaag de hele dag. Maar hier dus wel liever overdag, dat is meer voor mijn eigen dochter zodat zij lekker kan slapen.