Wanneer doen jullie de was?

Discussie in 'De lounge' gestart door dushi85, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik heb niet alles gelezen. Maar ik heb ook wel ooit in een huur appartement gewoond waar ik regelmatig door de wasmachine van de buren uit mijn bed gerammeld werd, ik vond dat ook echt niet prettig.
    Als je buurvrouw op een beetje een fatsoenlijke manier heeft laten weten dat ze er last van heeft, vind ik het eigenlijk ook niet meer dan normaal dat je in elk geval kijkt of er iets is wat je kan doen om voor minder overlast te zorgen. Misschien is het mogelijk om je machine zo neer te zetten dat hij steviger staat of iets verder van de muur zo dat het niet zo door dreunt of een matje eronder om de schokken op te vangen zoiets.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

zijn er hier dan ook mensen die 's nachts stofzuigen of gaten in de muren boren,spijkers in muren slaan? dat doe je toch ook gewoon overdag? zelfde als dat je overdag wel de muziek aanzet, en 's avonds/'s nachts niet, vanwege geluidsoverlast :( of ben ik de enige die vind dat een wasmachine aan zetten 's nachts net zo goed overlast is als een gat in de muur boren/stofzuigen? vooral als ik op een flat zou wonen zou ik dat zeer storend vinden.

en ik vind idd ook dat de was dan ligt te muffen tot de volgende ochtend, ik wil hem altijd meteen ophangen/in de droger doen als hij klaar is

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hmmmm, volgens deze link niet;
    Dagstroom goedkoper dan nachtstroom | Energieleveranciers vergelijken, Internet providers vergelijken, Digitale TV vergelijken, Alles in 1 Pakket vergelijken en honderden euro's besparen!

Maargoed, heb er verder ook geen verstand van, dus kan alleen uitgaan van wat er in januari in het nieuws was. Alleen vraag ik me dan ook weer af, zal nachtstroom dan ook nog lonen bij 2 wasjes in de week? Volgens mij maakt dat zo weinig verschil, dat je die 2 wasjes ook gewoon laat in de middag kan draaien.

4. tulip

tulip Niet meer actief

tja, ik praat er misschien makkelijk over, maar ben ook niet iemand die zich gauw stoort aan de buren, en nee ik ben niet doof;)

Een tijd terug was er bij de buurvrouw iets kapot aan de droger, ding maakte blijkbaar een hels lawaai. Mijn buurvrouw, ik woon er dus tussenin kwam vragen of ik er ook zo'n last van had?? Ik heb het geluid wel gehoord natuurlijk, maar kan daar niet mee zitten hoor. Zij wel en ze woont dus niet eens naast die mensen.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Wij wonen in een vrijstaand huis. Buren op zeg 10 meter afstand beide kanten op. (Voor en achterkant geen buren).

Dus geen last van de wasmachine van de buren.

Al hebben we hiervoor in een appartement gewoond en de buren deden idd snachts de was, die hoorden wij heel erg goed. Nu had ik er geen last van, t is een monotoom geluid, op centrifugeren na dan en sliep er doorheen. Mijn man kon zich er erg aan ergeren. Ik deed bewust de was overdag.

Daarbij ook niet vroeg stofzuigen, schoenen uit in huis, tv niet al te hard..ik ergerde me eraan bij de buren, dus wilde ik zelf geen overlast bezorgen.

Deden we achteraf onbewust wel, haha, onze honden hadden botten die ze telkens op de grond gooiden, kwamen klachten over. Die kregen alleen op het balkon nog een bot te knagen.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    @ tulip dat is natuurlijk ook zo, het is maar net hoe je er zelf instaat hoe hoog je eigen tolerantie is. Maar feit blijft hier in nederland woon je nou eenmaal vaak dicht op elkaar dus een beetje rekening met de mede mens is dan wel fijn! Moet zeggen dat ik me ook niet snel aan een wasmachine zou storen, aan blaffende honden ( hmm die van mij dus hihi ) of geklus wat om 7 uur begint wel. Maar goed dat is ieder voor zich natuurlijk

7. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik vind het sowieso erg eng om de wasmachine aan te zetten terwijl wij gaan slapen.. Stel dat er brand uitbreekt?
    Voor dat jij dat door hebt kan er van alles gebeuren.. Ik zet daarom ook nooit iets aan als ik naar buiten ga.
    Mijn wasjes draai ik altijd overdag. We wonen in een flat en vind het wel zo netjes om aan de medemens te denken.. Vooral omdat hier veel oudere mensen wonen vind ik het niet kunnen.
    Maar dat is natuurlijk mijn mening.

8. Amfy

Amfy Niet meer actief

gewoon wanneer het mij uit komt maar eigenlijk altijd overdag omdat ik niemand tot last wil zin

9. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    Toen ik nog in een appartementencomplex woonde, hoorde ik ook heel veel van de bovenburen. Toch anders als geluid op dezelfde verdieping, want dat hoorde ik nauwelijks, terwijl mijn buren naast mij elke dag druk bezig waren met van alles en nog wat. Die boven mij werkten allebei. Ik hoorde het zelfs als de kat op het laminaat aan het spelen was met een balletje. Maar ik ging daar niets van zeggen hoor. Ik vind dat een soort van "normaal" geluidsoverlast. Pas als mensen moedwillig de radio keihard gaan zetten of hele dagen ruzie maken of iets dergelijks, dan bel ik wel even aan, maar voor een wasmachine...
    Misschien kun je er zo'n rubbermat onder leggen of van die rubber doppen onder de pootjes doen. Dat scheelt wellicht. Ik had mijn droger op de wasmachine staan en merkte dat dat ook scheelde in het geluid.

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Geen dag/nachttarrief, toch draai ik (probeer) elke avond een wasje. Dan kan ik het smorgens gelijk ophangen. En sommige dingen met slecht weer in de droger.

Niemand kan bepalen wanneer jij je was draait. Misschien samen kijken naar een oplossing voor dat er (buren)ruzie ontstaat. En sommige mensen hebben altijd wat te klagen. Zo waren wij een keer weekend weg en de wekker vergeten uit te doen. Omdat het eerst met bepaalde toeters en bellen afgaat (anders word man niet wakker) en dan door zelf op een andere knop te drukken gaat de radio aan. Hebben de buren gevraagd aan me ouders (die deden dieren verzorgen toen) of de wekker uit kon. geen probleem, dat doe je voor elkaar ,maar mensen die 10 huizen verder op wonen, hadden er ook last van.. Nou zo erg is het ook weer niet. Maar ja die moesten gewoon mee zeuren en moet zeggen ze hebben altijd wat te zeuren op iedereen hier...Tja sommige mensen.

Meid, hoop dat jullie snel samen een oplossing krijgen.

11. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik was bijna alles in de weekeinden, s'nachts lukt me niet kan er zelf niet van slapen.
    mijn buren zijn regelrechte zeikerds en komen overal over zeuren en zijn erge geld (lees krenten) mensen zij kwam zeuren over onze zoon die huilde onze hond die liep door de kamer snachts, onze katten die speelden en onze wasmachine die hoorde ze in de weekeinden. dus ik zei hebben jullie dag en nacht stroom ja hebben wij zei ze, ik zo nou dan weet je toch dat het loont? ja dat wist ze maar of ik voortaan niet meer wilde wassen als hun op bed liggen ik heb alleen gezegd als ik einde van het jaar het verschil in energie van hun terug krijg wel (scheelt toch wel behoorlijk ) ja nee dat was onzin, dus heb gezegd wil je dan echt dat ik naar buiten ga lopen en ga kijken wanneer jullie je bed uit zijn regelmatig pas na 14 uur in de middag? nee zo bedoelde ze het niet, dus was redelijk snel klaar met ze (ik vraag hun toch ook niet de rolluiken dicht te laten in de ochtend omdat ik daar wakker van wordt, of hun zoon te laten stoppen met spellen spelen op de pc midden in de nacht)
    nou ze slapen nog net zo lang en heb er nooit meer wat van gehoord. dus ze zal er wel aan gewend zijn, ik wil best meedenken met iemand maar het moet wel redelijk blijven. wij zeggen altijd leven en laten leven!

12. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Ik was eigenlijk altijd in het weekend, is toch goedkoper.
    En was ongeveer 4 wassen in de week.
    Mijn buurvrouw daarentegen wast altijd op de meest onmogelijke momenten, dus die spreek ik daar nog een keer op aan als dat zo doorgaat... ;)
    Haar wasmachine staat in de badkamer, die grenst aan onze slaapkamer.
    Ze wast vaak voordat mijn wekker gaat, of 's avonds na 11 uur centrifugeert dat ding.
    Is dat normaal? Ik word er af en toe best kriegel van...

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Donderdag t/m zondag en gewoon overdag (wij slapen naast het washok en dat stoort me teveel). De buurvrouw is 84 jaar, doof en dubbele spouwmuur dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Heb persoonlijk ook nog nooit last gehad van iemand anders z'n wasgewoontes.

Ik doe zo'n 4-6 wassen (bont 2-3 x, handdoeken 1-2 x, wit 1 keer)

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik was vooral in het weekend (zeker met goed weer, dan krijg ik alles in het weekend droog) maar in de winter is het ook vaak 's nachts omdat het droogrek met 2 wassen vol hangt...

Wonen wel in een vrijstaand huis, maar zoonlief slaapt net boven de berging waar het wasmachine staat, maar slaapt er gewoon doorheen. Heb dit wel vanaf het begin zo gedaan, dus hij zal er ook wel aan gewoon zijn.

Ik kom ook al snel aan 5-6 wassen per week.

15. Linana

Linana Niet meer actief

Ja mijn wasmachine is muisstil dus daar heb je niet veel aan :)
    Maar wij doen misschien 2 keer per week een was. Soms 3 keer ivm beddengoed enzo.
    Dit doen wij voornamelijk gewoon doordeweeks overdag of in het weekend overdag

Ik woon zelf in een flat en een vrij gehorige ook. Ik hoor dus de wasmachine van de buren altijd, wanneer ze doortrekken, wanneer ze stofzuigen.... Het is een beetje aanpassen aan elkaar als je in een flat woont die gehorig is. Ik vind ook dat je buurvrouw niet zo moet zeuren. Het is niet dat je een houseparty houdt ofzo, dan zou ze pas echt uit dr nest trillen :p

16. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    die van mij staat beneden in de keuken.... Woon in een rijtjeshuis, maar heb de buren nooit horen klagen.

ik kan hem ook op zolder zetten, maar volgens mij slaapt dat niet fijn, zo een machine boven je hoofd.

Die van mij trilt best, hoor... en als hij centrifugeert dan maakt hij tegenwoordig best wat lawaai. Hij is uit 2007..niet heel nieuw meer dus.

17. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Ik was wanneer ik een trommel vol heb. Vandaag al zo'n vier wassen gedraaid, dus de komende dagen heb ik niet zoveel te wassen.

Wij hebben nu drie jaar oude machines, staan op zolder, maar die hoor ik behoorlijk hoor, als ik beneden zit en ze gaan centrifugeren, de lampen trillen mee!

18. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat kunnen sommige mensen moeilijk doen zeg. Ik was wanneer het zo uitkomt. Me bovenburen wassen altijd 's nachts. Ik word er niet wakker van maar als ik toevallig wakker ben hoor ik het wel. Maar ik vind het niet erg. Het is niet anders.

19. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

doet me trouwens denken aan de bovenburen van mijn flat.. die dochter had keihard dr msn aanstaan, en elke keer kreeg ze berichtjes TADADADAM! TADADADAM.... pfff
    ik heb gevraagd of hij zachter kon want het ging de hele dag door. Gelukkig had ik hele schappelijke bovenburen en ging dat ding meteen op zacht.

:)

20. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Moeilijk, ja als je er last van hebt.. Wat is er nu moeilijk aan je in een ander verplaatsen dan? Logisch toch dat iemand last van zoiets kan hebben?
    Vooral bij het centrifugeren maken die wasmachines een kabaal joh! ze trillen dan ontzettend. De droger lijkt me niet dat je die hoort..

Deel Deze Pagina