Wanneer doen jullie het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door pepe, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Doe iedere dag dat wat nodig is. Geen vaste dagen ervoor dus.

2. Sifra

Sifra Niet meer actief

Iedere dag wel wat. Iig iedere dag beneden stoffen, zuigen en dweilen + het toilet. Hebben twee grote honden, dus dat stoffen en zuigen moet gewoon gebeuren. Ik heb een hekel aan een vol en vies aanrecht, zorg er voor dat dat ook iedere dag is opgeruimd en schoon is.Verder doe ik daarnaast op de dagen dat ik werk niet zo heel veel, maar pak ik op mn vrije dagen er bij wat nodig is.

3. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.444
    372
    83
    in een huis
    Ik doe het huishouden elke dag een beetje. En idd als we samen vrij zijn wat uitgebreider. Ik probeer zoveel mogelijk te doen als ze wakker is. Juist dan kan ze heerlijk alleen spelen. Als ik rustig ga zitten wil ze samen spelen. Als ze dan op bed gaat hoef ik alleen nog maar te dweilen. En heb ik heerlijk ff tijd voor mijzelf 🙊

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Beetje verdeeld door de week. Op maandag verschoon ik ons bed. Dinsdag poets ik de wc goed de rest van de week elke dag een doekje er over heen. Zelfde geldt voor de badkamer. Stofzuigen bijna dagelijks. Afstoffen doe ik op zaterdag.

5. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    1 keer in de week

Standaard dingen zoals vaat wasmachine luchten doe ik elke dag

6. marlies85

marlies85 Niet meer actief

En verder iedere dag stofzuigen en dweilen beneden, heb een hond rondlopen, dus dat is wel zo fris dan.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

De hele dag door. Behalve zondag.

8. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Werk fulltime dus echt soppen gebeurt hier op zaterdag. Wc wel bijna dagelijks even schoonmaken met van die kant en klare doekjes en borstel. Wassen en opvouwen doe ik 's avonds.
    Stofzuigen doen we beneden ook dagelijks. Meestal na het eten even rondje.
    Mijn man is elke dinsdag vrij en die zuigt dan het hele huis, doet de ramen, tuin, auto en dat soort klusjes. Was in de machine en ophangen doet hij ook maar opvouwen mag ik toch doen;)
    Elke dag de badkamer/ dweilen vind ik zelf ook niet nodig. Ook als ik vakantie heb gebeurt dit niet;)

9. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Wij stofzuigen alleen op donderdag niet dat zie je meteen...

Ik zou eigenlijk nu moeten poetsen maar ik moet de zin nog vinden :p

10. floraa

floraa Niet meer actief

Echt stoffen, dweilen en badkamer/toilet doet de huishoudster op donderdagochtend.

De was doe ik meestal een keer 's avonds. Dan ga ik naar de wasserette. Ik doe de was dus maar een keer per week (handdoeken, lakens en beetje kleding) de rest van de kleding doe ik met de hand meestal 's avonds.
    Boodschappen op de markt op zaterdag en verder nog zo'n 2 of 3 keer per week even naar de winkel.

Stofzuigen doen we nog een keer per week. We zijn weinig thuis en hebben geen kinderen of huisdieren, dus dan valt er weinig te stofzuigen.

11. floraa

floraa Niet meer actief

En de afwas doen we elke dag. Daar heb ik toch zo'n hekel aan.

12. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Elke dag beneden stofzuigen. Vaatwasser draait als die vol is. 2x per 3 dagen ongeveer. 1x per week dweilen + de keuken een extra dweilbeurt.

Maandag werk ik. Alleen keuken opruimen en tafels schoonmaken + stofzuigen voordat ik ga werken.

Dinsdag beneden schoonmaken en dweilen. En boven doekje over de wastafel en beide wc's schoonmaken. Was opvouwen als dat nodig is. Klein boodschapje doen bij de buurtsuper.

Woensdag wasdag.

Donderdag boven stofzuigen en schoonmaken. Ook de badkamer en beide wc's. Was opvouwen en opruimen.

Vrijdag boodschappen.

Zaterdag is het opruimen bijhouden + een wasje.

Zondag de keuken netjes houden en 's avonds de broodtrommels voor de volgende dag klaarmaken.

Op vrijdag/zaterdag doe ik buiten de ramen als dat nodig is.

Soms werk ik extra 2 tot 3 dagen per week, dan poets ik wat meer op de zaterdag.

13. 2jees

2jees Niet meer actief

schema nog?

-Zondag alleen afwas
    -maandag kamer en keuken en wc
    -dinsdag boven stoffen en zuigen
    -woensdag douche
    -donderdag help ik s.ouders
    -vrijdag niks speciaals, dochter vrij.
    -zaterdags wc en buiten bezig/auto wassen enzo

Verder iedere dag koken, de was (incl. vouwen en strijken) en afwas, zuigen en dweilen, opruimen

Ramen als ik ze vies vind, eens in de paar weken of na een bui

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik doe elke dag wat in het huishouden, moet ook wel want anders is het niet bij te houden. Op zondag doe ik vaak de grote dingen zoals badkamer, keuken enz.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Elke dag een beetje. Zoals afwas en stofzuigen. En elke donderdag maak ik het hele huis grondig schoon.

16. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben 3 dagen per week vrij dus dan doe ik het uitgebreid(ook dingen als de badkamer en de ramen e.d.) ook probeer ik elke dag na mijn werk te stoffen en te stofzuigen.

17. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik doe de elke dag wel iets. Sowieso elke dag stofzuigen en even doekje over de tafels en wc , vaat en een was. Om de dag meestal echt stoffen en iets groots zoals een kast opruimen , koelkast , badkamer etc.

Toverwoord is bijhouden ik ben max een half uur per dag bezig. Op zaterdag of zondag ochtend doe ik de bedden verschonen , haal ik alles van zijn plek af etc. Ben meestal een uurtje bezig of als mijn vriend helpt als die thuis is max een half uur.

18. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik woon samen met mijn zoontje van 4 dus echt groot huishouden heb ik niet.
    Ik heb totaal geen schema maar doe elke dag iets. Dingen zoals de badkamer poetsen doe ik wanneer het uitkomt en ik zin heb, en een makkelijke huisvrouw. Het is hier niet vies maar vind dat je mag zien dat er geleefd word hoor.

19. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik ben een alleenstaande moeder van 2 en werk momenteel maar 4 ochtenden.Ik hou het gewoon elke dag bij,ben er dan zo door.

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

In de week. In het weekend niks buiten afwassen en misschien eens stofzuigen.
    Weekend is weekend

Deel Deze Pagina