onze kleine meid heeft heel veel last van een droge schrale huid. nu smeer ik haar elke dag al meerdere malen in,maar het helpt niet echt heel erg moet ik zeggen... heeft er iemand nog tips en/of ideeen?
hier ook in fases. vaak in het gezicht en nu ook droge plekjes op rug en buik. Wij smeren haar in met sebamed. Misschien kun je een andere zeep gebruiken? (weet niet welke zeep jullie vor haar gebruiken? anders weet ik het ook niet. ik lees dus even mee, voor hopelijk meer tips..
De SUPERTIP Lipikar Baume van La Roche Posay! Werkt als een trein, je kunt het bij de apotheek kopen. Het wordt in Belgie veel gebruikt voor kindjes met eczeem.
minder smeren!!! mijn oudste heeft dit ook gehad, had een erg droge huis vanwege haar vroeggeboorte, en kreeg het advies zo min mogelijk zeep/lotion smeersels te gebruiken en de huid het allemaal zelf op te laten lossen. hooguit een klein beetje vaseline als het kapot dreigde te gaan. nu geen probleem, geen allergien of wat dan ook.
Balneum badolie! De olie er pas in doen als je kindje in bad zit, zodat de huid eerst water kan opnemen. Hier een kindje met eczeem, zeer droge huid en daardoor gigantisch jeuk. Op advies van dermatoloog de balneum en het resultaat was al na 1 keer badderen een zacht huidje en geen jeuk!
Met stip op nummer 1: Lipikar baume 2. niet elke dag in bad doen, maar 1x in de drie dagen met Balneum badolie extra vettend
Vaseline Lanette. Dit kun je kopen bij de apotheek. Een keer per dag smeren als het erg schraal is. Daarna een paar keer per week. Pim
helemaal eens met niet te vaak in bad en als je je dochter in bad doet met (balneum) badolie! verder smeer ik plekjes die ze anders openkrabt van de jeuk omdat het zo droog is in met vaseline.
Werkt hier ook echt super, hebben voor het gezichtje balneum creme en voor in bad de badolie... echt superfijn spul... Oja en kleertjes zonder wasverzachter wassen wil ook weleens helpen tegen een droog huidje...
hier hetzelfde probleem... de creme die hier heel goed werkt is: Roc Enydrial. Nu bij de DA drogist 1+1 gratis. geschikt voor een extreem droge huid. Na 2 keer smeren voelde ik het verschil al! en het bleef goed... dit in combinatie met balneum extra vettende badolie
ik smeer bepanthen op de wangetjes, helpt goed! en idd niet te vaak in bad. vaseline op de wangen voor als we naar buiten gaan, biedt bescherming tegen weer en wind en dus uitdroging. maar vaseline lost het niet op! het is puur een beschermlaagje, heeft geen herstellende eigenschappen.
Bepanthen, helpt erg goed voor veel dingen. Smeer het zelf op mijn lippen, bij de kleine op het gezichtje voor de (borstvoedings) pukkeltjes en tegen schrale billen en tepelkloven helpt het ook. Leuke bijkomstigheid, het is niet duur!
Hier mijn supertip Bij de apotheek verkrijgbaar, Vaseline creme in een witte tube. De naam die eronder staat begint met een C, weet ik zo even niet. Tube ligt bij zoon op de kamer, en hij slaapt nu. Maar bij de apotheek weten ze het vast!
waar kan je dat balneum halen dan? Ik heb vanmorgen naar de ha gebeld omdat emma's huid echt droog is. echt plekjes droog en word steeds meer. ze krijgt nu zalfjes ervoor. hopelijk werkt dat.