Hoeveel dagen tellen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Salina1983, Mar 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salina1983

Mar 6, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben aantal dagen gestopt met de pil. Zodra ik ongesteld wordt dan moet ik toch 15 dagen bij tellen en dan ben ik toch op de 15 dag vruchtbaar? Of heb ik het verkeert begrepen?

(misschien is dit een stomme vraag maar voor mij is dit de eerste keer en alles is nieuw voor mij)

Groetjes

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Je bent vruchtbaar ongeveer 14 dagen vóór je menstruatie, omdat je net gestopt bent met de pil weet je niet precies hoelang je cyclus zal zijn. Als jullie om de dag klussen kun je je vruchtbare dagen niet missen.

3. Anjou

Anjou Niet meer actief

Dat is het lastige met stoppen met de pil. Je weet niet wanneer je eisprong weer is. Gewoon deze eerste periode regelmatig vrijen. Pas na een paar maanden weet je echt hoe je cyclus weer is.

4. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Bij een cyclus van 28 dagen zit het zo:

eerste dag menstruatie wordt geteld als dag 1. Op dag 14 heb je je eisprong. 14 dagen later wordt je weer ongesteld.

Heb je bijvoorbeeld een cyclus van 32 dagen? Dan tel je 14 dagen terug (32 - 14 = 18) en heb je op dag 18 je eisprong.

Heb je een cyclys van 40 dagen? Dan tel je weer 14 dagen terug van de 40 en had je op dag 26 een eisprong.

Enzovoorts enzovoorts.. Hopelijk is dit een beetje duidelijk?:(

Maar als je net begint is dit inderdaad heel moeilijk in te schatten. Je weet bij de eerste ronde als je net gestopt bent met de ac je cyclus nog niet. Dus gewoon regelmatig vrijen.

Het kan ook zijn dat je geen regelmatige cyclus hebt (ene maand bijvoorbeeld 28 dagen, volgende maand 40 dagen enz.) dan is het erg lastig om vooraf in te schatten wanneer je eisprong is.

Dus nog even afwachten hoe het bij jou zal gaan lopen! Succes en hopelijk een spoedige zwangerschap die mag volgen! :D

5. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

Aug 9, 2013
    3,721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als je stopt met de pil, is de eerste bloeding die je hebt een onttrekkingsbloeding.
    Meestal begint je cyclus door het gebruik vd pil niet meteen opnieuw.

NORMAAL gesproken tel je 14 dagen vanaf je eerste menstruatiedag maar als je net met de pil stopt, moet je eerst afwachten wanneer je volgende menstruatie is (dus die NA de onttrekkingsbloeding) en dan kan je gaan tellen.

6. exciting

exciting Fanatiek lid

Dec 10, 2013
    3,172
    983
    113
    Female
    Friesland
    ik zou de eerste 2 maanden even afwachten wat je cyclus doet!
    dan kun je de 3 maand eventueel met ovutesten starten dan weet je precies ( als je ovutest positief is) dat je 'moet' klussen! Succes, en het is geen stomme vraag hoor!

7. Salina1983

Mar 6, 2014
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden. ....

Share This Page