Wat is dat toch, overdag is mijn kindje altijd na een uurtje slapen wakker. Eerst dacht ik dat ze honger had, want ze ligt dan wat te jengelen. met als gevolg dat we overdag heel veel voedingen hadden (bv). Want, volgens het rrr schema is het wakker worden - > voeden. Uiteindelijk kwam ik erachter dat als ik ze speentje teruggaf (soms 2x) ze vervolgens gewoon weer een uurtje verder sliep. Wel zo prettig want nu zitten er dus wel 4 uur tussen de voedingen. Maar ik vraag me dus wel af hoe het komt dat ze niet aan één ruk 3 uur doorslaapt overdag..? Reflux, dromen, in een andere slaapfase komen ofzo..? Hebben jullie kindjes dat ook (wel eens)?
heb ik ook "last" van met periodes. het gaat een tijd goed, nu bijvoorbeeld weer niet. dan is hij stipt na 3 kwartier wakker. Zal wel weer overgaan, sprongetje/dromen, ik weet het niet. kan je helaas geen tips/adviezen geven. Ik ga morgen naar het CB, als zij nog tips hebben hoor je het van me.
ik weet niet beter dat Gyano na precies 1 uur wakker wordt hahaha ik weet alleen toen ik met de RRR begon toen zei ik altijd als ik hem naar bed bracht van : mama komt je over 1 uurtje halen en weltrusten met als gevolg dat hij ook iedere x na 1 uurtje wakker werd ... ach ja als die s'nacht maar langer slaapt vind ik het best grtz Ramona
Overdag komt dat ook regelmatig voor hier. Ik geef idd ook eerst het speentje, maar als ze echt niet meer wil slapen neem ik haar lekker bij me of leg haar in de box. Ik houd dat RRR schema niet aan, dus Ymke maakt er meestal niks van, gaat ze lekker in de box liggen kletsen...
soms slaapt hij maar 3 kwartier soms wel 2 uur achterelkaar. Van dag tot dag veschillend. Soms dan heeft hij een slaapdag en slaapt zowat de hele dag en soms is hij zo wakker als wat! Geen pijl aan te trekken. Zal wel te maken hebben dat hij het ene moment wat harder groeit als de andere. Ik pas me wel aan op hem. Geen probleem. Hij is verder heel vrolijk hoor!
Hier sliep C ook altijd 45 minuten, of 1,5 uur.. Zeldzaam 2 uur 15 min (3*45min). Wij hebben ons niet aan RRR gehouden, maar aan C zijn schema. Ben je moe, dan ga je naar bed, heb je honger, dan krijg je eten, ben je wakker, dan spelen we.. Hij kreeg vanzelf een eigen ritme te pakken. Dat voelt voor mij prettiger dan zo'n geforceerd ritme van moeten slapen voor je eten/eten moeten na je slapen.. En die slaapjes worden ook gewoon korter, dus als je een ritme wil geven dan zou je nog een half uur spelen voor de fles kunnen inbouwen?
Hier ook korte slaapjes, meestal 3 kwartier en het is echt uitzonderlijk als ze meer dan een uur slaapt. Maar ze is dan ook echt uitgerust, speen hoef ik ook niet te proberen (ze ziet me al aankomen . Ik hield ook best strikt het RRR schema aan, maar telkens aanleggen terwijl ze geen honger had, werkte dus niet. Nu heb ik dus 'spelen' toegevoegd na het slaapje. Als ze dan begint te jengelen weet ik dat ze honger heeft. Het officiele RRR schema werkt gewoon niet voor Eva, en voor wel meer baby's niet. 's Nachts slaapt ze trouwens goed, regelmatig het klokje rond, dus mij hoor je niet klagen. Ik vind het wel heel gezellig dat ze veel wakker is.
Nou het gaat me niet zozeer om de tijden hoor, het is meer dat ik verbaasd was dat ze dus na een uurtje wakker wordt van ´iets´, en dan vervolgens dus juist weer doorslaapt.. Vraag me af wat dat zou kunnen zijn of meer kindjes dat hebben.. ben dus benieuwd elsa!
Een slaapcyclus van een baby schijnt rond een uur te zijn... dus dan worden ze bijna altijd even wakker en kunnen dan misschien moeilijk in slaap komen. Of ze zijn uitgeslapen .
Die van mij wordt ook vaak na een uurtje wakker en kan dan zo weer verder slapen. Jonge baby's slapen nog niet zo diep. Het is een normaal verschijnsel!
Ik heb begrepen dat de slaapcyclus van baby's drie kwartier is. Boaz sliep de eerste 4 maanden ook precies drie kwartier per keer. Tegenwoordig kan hij er wel anderhalf uur van maken en heel soms 2 uur. Had het al bijna niet meer verwacht....maar is best lekker.
Ik hoop dat Mirre dat ook gaat ontdekken! Mirre slaapt ook vrijwel nooit langer dan driekwartier ... en dan moet ik niet aankomen met een speen ... dan kijkt ze me echt heeeeeel raar aan
Nou Salapio, wij wachten gewoon nog een maandje ongeveer en dan slapen die van ons ook zomaar 2 uur achter elkaar
Die van mij slaapt ook overdag maar een uurtje. Dan ligt hij vaak wakker in bed. Begint met huilen en valt weer in slaap. Ik doe dus wel alles via rrr schema.
Ties heeft dat van begin af aan gehad. ´s Avonds gaat ie zonder protest naar bed en slaapt ie tot ´s ochtends zonder poespas. Overdag is altijd een ramp geweest. Hij wíl absoluut niet slapen, hoe moe hij ook is. Uiteindelijk slaapt ie dan wel, maar ook niet al te lang. Uur, anderhalf, dan heb je het meestal wel gehad. Het is een tijdje beter gegaan maar nu ook weer zoals eerder. Zolang hij maar niet de hele tent bij elkaar krijst en ´s nachts goed slaapt, vind ik het nog wel kunnen. Afwachten dus.
Elk mens wordt wakker als de slaapcyclus afgelopen is. Alleen draaien wij ons om en slapen meestal meteen weer verder, waardoor je je het niet herinnert de volgende dag. Bij een baby werkt dat net zo, alleen slapen ze niet altijd meteen verder (volwassenen hebben dat ook weleens). Een cyclus duurt ongeveer 45 minuten wat ook verklaart dat zo 45 of 1,5 uur slapen in jullie voorbeelden.
Oh ja dat regeltje van RRR zou ik niet zo strikt opvatten hoor en gewoon kijken hoe het bij jullie werkt. Misschien wil jullie kindje wel juist drinken voor het slapen bijvoorbeeld.
Dax heeft hier ook last van. 's Morgens gaat het altijd perfect, dan slaapt hij meestal dik 2 uur en wordt tussendoor af en toe wakker maar valt gewoon weer in slaap. 's Middags is een grote ramp. Hij wordt áltijd na 35 tot 45 minuten wakker, gaat huilen en dan is het hopen dat hij nog in slaap valt. Afkloppen, de laatste paar dagen valt hij weer in slaap ondanks dat hij dan vaak een kwartier heeft liggen krijsen. Maar meestal stopt hij niet meer met huilen en wil het slapen dus ook niet meer lukken. Het vreemde is dat hij dat alleen 's middags doet, 's morgens en 's avonds heb ik geen kind aan 'm.
Eva werd vanochtend na 3 kwartier wakker, ik heb haar haar speen gegeven en zo heeft ze nog een half uur wakker gelegen. Wel lekker rustig hoor, maar blijkbaar was ze toch al uitgerust. Ze vermaakt zich de afgelopen dagen met haar handjes, vanochtend tijdens haar eerste slaapje lag ik ook nog in bed, Eva in haar wieg, maar ze heeft denk ik maar een half uur geslapen, maar ze was wel stil en met haar armpjes naar elkaar toe aan het bewegen en dan haar handjes pakken (ze doet niet anders de laatste dagen). En ik heb zo'n 2 uur geslapen .