Vandaag eerste prikjes gehad, mag ik hem nou wel of niet inbakeren ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sterretjes82, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Mijn mannetje heeft vandaag zijn eerste prikjes gehad en heeft ietsjes verhoging 38 c. Nou vertelde ze me op het cb dat ik hem gewoon mag inbakeren als hij maar geen koorts heeft maar ik heb even rondgekeken op het internet en nu vind ik dit

Medische redenen om je baby niet in te bakeren:

Koorts.
    Eerste 24 uur na D(K)TP, HIB of andere vaccinaties.
    Ernstige luchtweginfectie en/of benauwdheid.
    Voorkeurshouding (scoliose) door een afwijking in de wervelkolom.

Nou begin ik dus te twijfelen of dat ik de inbakerdoek wel moet gebruiken. Zonder doek slaapt hij amper maar dat heb ik liever natuurlijk dan dat er iets gebeurd, dus ben nu even onzeker.

Hebben jullie enig idee? Wat kan ik het beste doen?

2. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hier op het cb zeggen ze juist dat je ze eerste 24 uur niet mag inbakeren, dus ik zou het niet doen zeker niet als hij al iets verhoging heeft.
    Het is inderdaad lastig zonder maar beter zo dan dat er iets ergs gebeurt toch? En morgen mag het gewoon weer.

Succes ermee, ik vond het ook zo zielig die prikjes.

3. wondertje78

wondertje78 Actief lid

7 mei 2009
    356
    0
    0
    Ik personelijk zou niet inbakeren,als hij toch koorts krijgt,moet hij goed zijn warmte kwijt kunnen, en dat word daardoor anders belemmerd!!
    bij mij op het CB zeiden ze dan ook niet inbakeren de eerste 24 uur!

4. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier was het advies van het CB ook NIET inbakeren tot 24 uur na de inentingen.
    Bij ons was dit gelijk het einde van het inbakeren, want Iris sliep in haar slaapzak ook (redelijk) goed. We zijn er toen gelijk mee gestopt.

5. Sterretjes82

Sterretjes82 Actief lid

7 jun 2009
    482
    0
    16
    Hij ligt nu zonder inbakerdoek en ligt al vanaf 20.00 rustig te slapen. Voor de nacht ook maar zonder inbakerdoek want vind het toch wel een eng idee als hij verhoging heeft. Als het vannacht goed gaat is het misschien ook wel een idee om te gaan stoppen met inbakeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Deel Deze Pagina