Ons kleine meisje is vandaag 3 weken oud. Het is virustijd, overal zieke mensen en ik geloof dat mijn dochter nu ook ziek gaat worden. Ze snorkelt de hele dag al, drinkt iets minder dan normaal. Af en toe inhaleert ze met een zwaar gepiep, en gaat dan weer verder. Ze ademt sinds vanavond snel en met een 'rocheltje' of door haar mond. Maar ze heeft wel gedronken, was ook gezellig wakker en is niet huilerig of koortsig, wat doe je met zo'n uk, is dit gewoon een lichte verkoudheid of toch maar dokter bellen? Ze geeft vanaf de geboorte ook steeds een mondje voeding terug en wil slecht platliggen, dan komt de melk omhoog. Kan het daar ook van komen?
Je meisje is nog erg klein. Je kunt hiervoor de HAP bellen en met hen overleggen. Gewoon bellen, kan echt geen kwaad.
Bij verkoudheid raden ze vaak aan om het bedje iets scheef te leggen zodat ze hoger/scheef ligt. Dit helpt vaak en bij een baby kan je goed zien wanneer ze benauwd zijn want dan ademen ze op de borst. Normaal heeft een baby een buik ademhaling (heeft mijn ha eens uitgelegd) maar als je twijfelt gewoon de huisartsenpost bellen! Zeker zo jong en ze kunnen je altijd advies geven
Zie je haar neusvleugelen? (bewegen van de neusvleugels tijdens het ademhalen) Heeft ze intrekkingen? (bij de nek / borstkas) Zowiezo even de hap bellen als je het niet vertrouwt, je meisje is nog zo jong...
Ze wil niet in bed, is ook weer zowat, liggen al boeken en handdoeken onder.. Ze neusvleugelt niet of intrekkingen, ik denk dat ze nu net verkouden begint te worden. Ze ligt op haar buik op mijn borst, is wel rustig maar snorkelt wel wat. Ik vind het lastig.. Ben bang voor rs, in de omgeving hier al 2 kindjes daarmee naar het zkh
zou gewoon bellen al is het om advies vooral bij je meisje ze is nog zo jong , hier hadden we het laatst ook met onze jogste 5.5 en moest verneveld worden en een paar dagen puffers
Ik zou even contact opnemen!!. Een piepende ademhaling bij zo'n kleintje mag niet.Wees allert op het RS virus!!
Zeker bellen! Hier sloeg het op een gegeven moment om in astmatische bronchitis. Hij piepte met uitademen. En beter een keer teveel bellen dan te weinig.
je kleintje is nog zo jong, ik zou even overlegge met hap, rs virus is een verkoudsheids virus wat erg heerst. onze middelste heeft dit erg gehad bij 8 weken erg roggelen en benauwd hij werd verneveld en dit hielp hem er boven op verder ist uitzieken.