Wij zijn op 21 juni ouders geworden van een lieve zoon na 35 weken zwangerschap. Het gaat allemaal erg goed met hem gelukkig. Hij krijgt 7 flessen van 90cc plus 3 scheppen wat ik weer afgiet tot 90 cc die hij met gemak opkrijgt. Van het consultatie buro mocht ik nog niet naar 6 x 100 cc. Ik heb vanuit het ziekenhuis friso prematuur voeding gekregen die hij een half jaar moet blijven gebruiken. Maar ik heb het gevoel dat hij nog telkens honger heeft. Ik heb via de KA voor elkaar gekregen dat we om en om prematuur voeding en nutrilon mogen geven. Hier doet hij het beter op. Hij heeft af en toe een soort tik met zijn armpjes die dan een soort schrik beweging maken. komt dit bekent voor? En gaat dat weer over? ook duurt het altijd even voordat hij in slaap valt. Hij is dan erg onrustig terwijl hij toch rust en regelmaat krijgt. AS donderdag is hij 6 weken gecorrigeerd 2 weken. Hij weegt nu 3190 en is 48cm. Hij kijkt wel erg geconcentreerd naar voorwerpen die goed gekleurd zijn. Hij heeft nog niet zijn handjes ondekt. Merken jullie dit ook bij jullie kindje? Graag zou ik in contact willen komen met ouders die ook een kindje hebben gekregen rond deze zwangerschapsduur. Alvasl bedankt!!
Ons oudste zoontje is geboren met 35.5 maar had een groeiachterstand van enkele weken (prematuur en dysmatuur). Ons jongste zoontje is geboren met 33.4 en was dus alleen prematuur. Gewichten waren 2100&2120 Onze oudste was een echte huilbaby, wilde niet drinken, niet slapen eigenlijk alleen huilen.. En dat hoor je vaker bij de prematuurtjes (rand) . De schrikbewegingen zijn normaal, ook bij a-terme kindjes. Het schrikreflex gaat vanzelf weg, meestal (is mijn ervaring) zo rond de 3 maanden. Mijn beiden kindjes hebben een aardige drang tot ontwikkelen, dus beiden hoeven qua ontwikkeling niet gecorrigeerd te worden. Raar maar waar, als we gaan corrigeren zou mijn jongste met 4 weken al hardop lachen bijv. Terwijl hij dat met bijna 3 maanden deed. Dat is gewoon even afwachten. Beiden kindjes hebben echter nooit prematurenvoeding gekregen?
Hoi, Onze dochter is 22 mei geboren ook met 35 weken en 1 dag. Ik herken de onrust en het moeilijk in slaap komen. Wij bakeren haar ook in en dat help. Maar nog steeds huilt ze altijd voor dat ze slaapt. Ook is ze snel over prikkelt. Als we een uitstapje doen is ze de rest van de dag van slag. In de avond doet ze het echter heel goed. Eten doet ze ook erg goed. Alsof ze een inhaalslag maakt. Ze zit ook bijna tegen het maximale aan wat ze per dag mag aan voeding. Hier ook nooit premature voeding gehad, gewoon nutrilon standaard. Die schrik bewegingen met de armpjes herken ik idd. Dat moet vanzelf overgaan. Gr Melissa
Hoi, Hier ook een dochter die bij een zwangerschapsduur van 35+1 is geboren. Ze woog 1962 gram. In het begin was mijn dochter ook erg schrikkerig. Dit is later vanzelf een stuk minder geworden. Wij hebben gelukkig ook weinig problemen met slapen gehad in het begin. Omdat ik in het begin borstvoeding gaf kregen wij alleen zakjes bmf mee. Dit is een supplement zodat er voldoende voedingsstoffen in de melk zaten. Toen ze na 6 weken nog niet aan de borst dronk ben ik zelf begonnen met flesvoeding. Omdat er eigenlijk geen begeleiding meer was vanuit het ziekenhuis heb ik hier verder geen overleg over gehad of dat mocht of niet. Ze heeft het vanaf het begin goed gedaan op de flesvoeding. Wij hebben ook weinig overleg gehad met het CB over de voeding. Ik heb de dingen vooral op mijn eigen gevoel gedaan en ik zou het precies weer zo doen. Ze liep in het begin met bepaalde ontwikkelingen wel wat achter maar haar eerste lachje was met 8 weken. En niet pas met 11 weken. Voor het eerst op haar buik rollen deed ze al met 3 maanden wat volgens het CB niet kon. Dus ons meisje heeft veel dingen al snel ingehaald. Nu is mijn dochter alweer anderhalf en er is niks meer van haar prematuriteit te merken.
Mijn meisje is geboren met 34.6 weken. Sommige dingen doet ze heel erg goedsneller en andere dingen doet ze wat langer over. Niks ernstigs tot nu toe. Alleen eten en drinken blijft een probleem maar met kleinere hoeveelheden gaat het beter. Het schrikreflex verdwijnt vanzelf. Alle baby's hebben dit.
Hallo Nursie; hoe gaat het nu met je dochtertje? Mijn dochter is geboren met 35 weken en mijn zoontje met 35.3. Ze zijn nu 4 en 3 jaar en hebben geen enkele achterstand. De eerste weken was vooral het drinken erg lastig. Ze groeiden beide slecht in het begin. Maar ook dat is bijgetrokken. Al blijven het wel lichtgewichtjes. Nu ben ik in verwachting van ons 3e kindje, langzaam begint het toch weer spannend te worden. Hoe lang zal deze knul het vol gaan houden in de buik??
hoi Makey Alles gaat goed met ons zoontje Alweer 10 weken oud. Hij is nu 4100 gr en 53 cm. In het begin ging het eten ook erg lastig maar nu is het op schema. S`nachts slaapt hij door heerlijk. als ik zo om me heen kijk zie ik dat hij niet echt achterloopt in ontwikkeling.