Mijn jongste sliep pas door met een maand of 10/11. Tot die tijd kwam hij nog een aantal keer voor een speentje, een knuffeltje, geschrokken of gewoon even kijken of we er nog waren denk ik. Tips? Je erbij neerleggen en aan toegeven, lampen uit houden en fluisteren als je snachts voed, niet verschonen als het niet echt nodig is. Verder als hij straks geen nachtvoeding meer heeft niet uit bed halen, je kan er beter zelf naast gaan zitten en even aaien dan met ze gaan slepen snachts.
Hier sliepen ze pas rond de 2 jaar door en de oudste was bijna 3 dat hij door ging slapen. We hopen dat onze jongste het doorslapen toch wat eerder op gaat pakken
Bij ons beide kids na een week of drie. We hebben beide kids wel ingebakerd. De tweede maar zes weken en die slaapt nu heerlijk zonder ingebakerd te hoeven worden.
Hier werd het 's nachts pas echt rustig rond de 6 maanden. Daarvoor was het natuurlijk de nachtvoeding en daarna continu de speen die zoek was....
Bij mijn dochter was het rond die leeftijd wel echt een honger-kwestie. Toen wij Friso extra gingen gebruiken als laatste fles ging het beter. Ook heeft hier rijstebloem (zonder vieze vanille of bananen of weet-ik-veel-wat smaak) goed geholpen!
Hier een manneke van 16 maanden. De keren dat hij heeft doorgeslapen zijn helaas op 1 hand te tellen .
Ook onze zoon sliep met 6 weken door. Wel doormiddel van sávonds in bad met lavendel, warmere fles en inbakeren. Hoop dat je hier wat aan hebt. En vooral vlak voor het slapen gaan rust en regelmaat!
mijn zoontje sliep door met 3 maanden maar is daarna ook een week of 3 snachts wakker geworden. mij rade ze aan om hem gewoon in zen bed te laten liggen even over zen bolletje te aaien en een muziekje (mobiel) aanzetten. na 2 dagen sliep die weer door succes
Hier gaven we met 8 weken een voeding om 22.30 en dan sliep ze de hele nacht door. Enorme mazzel met onze luxe doorslaapbaby. Daarna is ze vrijwel nooit meer midden in de nacht wakker geweest (op een verkoudheidje na).
ons kleine meisje sliep met 3 maanden door. Na haar fles van 19.30 uur ging ze om 20 uur slapen tot ongeveer 5.30-6 uur. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een flesje. Ze wilt geen speen, dus heb ik maar een knuffeltje bij haar gelegd. Als ze 's nachts even wakker wordt pakt ze die vast en valt dan weer in slaap. Vorige maand is ze 1x 's nachts wakker geweest. Ze lag te smakken in bed, heb haar een fles gegeven en die dronk ze helemaal leeg. Heb toen de volgende ochtend meteen 30cc extra in de fles gedaan en dit hielp wel. De nacht erna sliep ze weer goed. Nu slaapt ze al een paar weken de klok rond van 19 tot 7 uur.
Oudste sliep volledig door op 5w. Jongste presteerde het op 4w al eens een keertje maar op 5w sliep ze ook volledig door. Geen tips voor je. Elk kindje is anders en ik besef maar al te goed dat wij heel veel geluk hebben. collega heeft een dochertje van 1 en die heeft nog maar een paar nachten in totaal doorgeslapen...
Shannon van nu 21 maanden slaapt nu sinds 4 a 5 weken de meeste nachten door, colin vanaf 7 weken tot maand of 6 wel doorgeslapen (6 uur per nacht) en toen tot net voor zijn verjaardag niet , daarna meestal wel alleen met speciale dingen er nu uit.. Dus met 3 maanden niet doorslapen is echt heel gewoon.. Accepteer het en gewoon bedenken tegen de tijd dat hij 16 is sleur je hem uit zijn bed.. dan slaapt ie teveel waarschijnlijk.. haha
Tegenwoordig moet er inderdaad (volgens het cb en dergelijke) maar zo snel mogelijk met nachtvoedingen worden gestopt. Maar in principe is er geen "normaal" moment om er mee op te houden. Al geef ik eerlijk toe dat ik blij ben dat mijn zoon er met zo'n 21 maanden mee ophield hoor.