Wanneer doorslapen :|

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMirella, 7 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer sliep jouw kindje door?

1. Vanaf dag 1

2. Met 1 maand

3. Met 2 maanden

4. Met 3 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Idd, wat noem je doorslapen?

Ik gaf Noa ook borstvoeding op verzoek en dan vroeg ze rond 22.00 de borst en dan nog eens om een uur of 02.00. Hoe ouder ze werd hoe meer deze tijd ging verschuiven. Dan om 03.00, 04.00, 05.00 en met een maand of 3 ging ik over op de fles en sliep ze tot 07.00 ongeveer. Nu krijgt ze om 18.00 warm eten en een fles en ligt ze voor 19.00 in bed en slaapt ze tot 06.00/ 07.00. (aan een stuk)

Je kindje geeft het echt zelf aan. Ik kan je verzekeren dat je nog heel veel wakker zult zijn in de nachten. Want is het niet de honger, dan is het wel oorpijn, hoesten en snotteren of doorkomende tandjes en verloren knuffels en spenen.

Als mamma ben je 24 uur per dag in touw en af en toe mag je bijtanken en laten ze je doorslapen... ;)

2. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hier zijn we onlangs op 4 nachten doorslapen getrakteerd :) :) :)

Ja getrakteerd.... want ik zie het echt als kadootje na bijna 11 maanden.... vannacht weer gezellig genoten van elkaar..... ff schone luier, de borst een slaperige mega lach en een kwebbeltje..... en na 20 minuutjes lag ik ook weer lekker in mijn bedje...

Tja ik ga me er niet meer druk om maken, schiet je niets mee op, ik geniet van het moment met mijn kleine man (ook half slapend) en rol terug mijn bedje in. Soms baal ik natuurlijk wel... maar ja, hij doet het ook niet om mij te pesten!
    En al die goed bedoelde adviezen van anderen over "laten huilen" (doet hij overigens niet... ligt te kletsen, volgens mij zegt hij gewoon dat hij mij mist en een kadootje voor me heeft... een vieze broek en een lieve lach ;) ) en dan is het zo over...

Ik doe wat ik voel wat goed ik voor mijn kind..... soms is dat ff een speen en soms is dat de borst s nachts.. ik weet ondertussen prima het verschil wanneer hij wat wil...
    en weet je.... voordat hij 18 is, slaapt hij echt wel door! ;) en dan mis ik vast die gezellige onderonsjes met hem! ;)

dus staar je niet blind op door slapen.. probeer af en toe zelf ff wat bij te tanken, blijf in het weekend als papa thuis is een ronde langer liggen ofzo...
    en GENIET vooral lekker!

3. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Nova sliep de eerste dag dat ik weer moest werken door! Wat een superkind he?
    Ik moet er trouwens nog wel vaak voor een speentje uit, maar voeding krijgt ze niet meer.
    Soms slaapt ze de hele nacht echt door. Heerlijk.
    Nova was trouwens ruim 14 weken toen ze dit voor het eerst deed.
    Ik had het al vaak proberen te rekken, maar merkte dat dat veel vermoeiender was als gewoon de fles geven.
    Ik had op een gegeven moment gewoon een waterkokertje boven staan en een bakje poeder en de fles. Als ze dan wakker werd, snel de waterkoker aan, flesje maken, fles geven en er weer in. Binnen een half uur lag ik dan weer in bed en doordat ik niet het hele huis door hoefde 's nachts sliep ik ook weer eerder.
    Hoe minder druk ik mij maakte over het doorslapen, hoe minder energie het kostte en opeens sliep ze door.
    Let maar op, het komt vanzelf. Sterkte!

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb 3 maanden gekozen maar het duurde langer. zo rond 15 wk was het zover en sliep ze door en wel erg goed meteen moet ik zeggen. 7 uur naar bed en smorgens er pas weer om 7 a 8 uur eruit.

k dacht dat het er nooit van zou komen en zo af en toe veraste ze me wel met een uurtje langer slapen maar dit was echt ene verassing en verwachte het niet eens meer :)

tot 9wk kwam ze 3x per nacht (12, 3 en 5 uur)
    van 9 tot ongeveer 13wk nog 2x (12 en 5 uur)
    en van 13 tot ongeveer 15 wk 1x ( 3 uur)

al met al bouwde ze langzaam af zie je wel en er leek geen eind aan te komen maar nu slaapt ze fantastisch :) en ik ook een stuk beter.
    Ik heb tot 9wk borstvoeding gegeven en daardoor had ze waarschijnlijk meer voedingen nodig zeggen ze. zodra ze de fles kreeg met kv sliep ze beter en langer ook overdag.

5. unner

unner Bekend lid

17 dec 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Ties sliep met 7 weken door. Eerst van 22:00 tot 8:00, nu van 20:00 tot 7:00.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ymke sliep met een week of 5 al van 23:00 tot 6:00. Haar slaap heeft wel meteen te leiden als ze in een sprongetje zit of prikjes heeft gehad ofzo, dan wordt ze wel 's nachts wakker.
    Als ze lekker in haar velletje zit slaapt ze zeker 8 uur. Afgelopen nacht zelfs 9.

Maar of je nou op zo'n antwoord zit te wachten....

Ymke krijgt wel friso extra gemengd met friso standaard en de laatste fles doen we helemaal friso extra.
    Je zou het natuurlijk kunnen proberen, mengen kan altijd!

7. liselotte

liselotte Actief lid

11 jun 2006
    446
    0
    0
    Onze kleine man sliep na een week of 9 door. Toen hij 4 maanden was en ik weer ging werken is hij een slechte slaper geworden. We hebben hem eigenlijk nooit meer voeding gegeven maar een speen. In slechte tijden kwam hij 10 a 15 keer op een nacht. Nu traktreert hij ons ook vaak op een hele nacht. Weet je op een gegeven moment wen je eraan. Ik lig er ook wel op, want ik word zelf wel een aantal keren per nacht wakker. Het slapen wordt nu steeds een beetje beter en net wat een aantal mensen voor mij al vertelden; hij gaat vanzelf doorslapen :)

liefs

8. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    met een week of 3 .. we hebben echt mazzel

9. megamuts

megamuts Actief lid

24 mrt 2007
    255
    0
    0
    Ons manneke begon de tijden zelf te verzetten van 4u 5u 6u en toen 7u hij was toen bijna 3 maanden, nu moeten we er ´s nachts toch nog uit voor zijn speentje de ene nacht wat vaker als de andere.

En sinds een week red hij het met de laatste fles om 20:00uur tot de volgende ochtend 8u. Daar zijn we ook al blij om lekker op tijd naar bed dan maakt het me niet uit om er ´s nachts een paar keer uit te moeten.
    Het is al een gewoonte! :)

10. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Het ene kindje is het ander niet idd.
    Ik laat me waarschijnlijk teveel meeslepen door andere verhalen, ik heb me zelfs laten vertellen dat ze de nachtvoeding helemaal niet meer mogen, maar wat is mogen ! Als een baby daar behoefte aan heeft ! Damani heeft die voeding nog gewoon nodig ! Vorige keer kreeg hij om 10 uur de fles en daarna ging hij naar bed en heeft hij tot 5.00 geslapen ! Dus dat vond ik al heel wat, alleen vannacht weer om de 5 uur...
    Ik accepteer het maar gewoon, want ik hoef er maar een keer uit !
    Mijn mannetje en ik moeten het gewoon om de beurt doen als ik werk :)
    En om aan mijn eigen rust te komen ga ik maar wat vroeger naar bed (lukt niet altijd) ;)

Ik zie wel wanneer Damani de nachtvoeding niet meer nodig heeft ! Hij is een heel lief en vrolijk mannetje ! En gezond ! Daar gaat het om ...

-XXX-

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik hoop voor je dat het snel is maar wij wachter er al 15 maanden op

12. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Eigenlijk van af het begin...de keren die we s'nacjys eruit moesten zijn op 2 handen te tellen...maar vanaf 6 maanden was het wel raak,niet voor een nachtvoeding maar voor de speen wel een paar keer per nacht....het waren vaak periodes ( gelukkig ;) ) nu heeft ze vaak last van verlatingsangst....

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Bedoel je nu te zeggen dat Damani geen nachtvoeding meer zou mogen hebben? En hij is nog geen drie maandjes oud?
    Waarom zou dat niet mogen dan?

14. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ja, ik vond het ook belachelijk en ik zei ook, hij heeft het nou eenmaal nodig !
    Ik heb wel uitgerekend dat hij best 210 om de 5 uur zou mogen, of zou ik gewoon 180 om de 4 uur geven ?
    En dan de laatste fles Friso Extra ?

(hij drinkt echt de fles tot de laatste druppel leeg en hij blijft sabbelen dan !)

-xxx-

15. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Als hij het nodig heeft en je komt niet boven de liter uit (dat is toch de max.?) dan zou ik het hem gewoon geven.

Verder heb ik van kv geen verstand, ik gaf en geef bv op verzoek, dus dat wisselt nog wel eens.

16. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Mijn optie staat er ook niet bij... Iza sliep toen ze 6 weken was voor het eerst van de laatste voeding om 23u tot 6 of 7u. Heeeeel fijn!
    Helaas heeft ze dat een maandje ofzo maar weer afgeschaft. Tegenwoordig is het 23u laatste bv, dan tussen 3 en 5 weer en dan om 7-8u. Ach... schone luier, borstvoeding en ze slaapt weer verder. Na 30 minuutjes lig ik weer in mijn bedje.
    Ben trouwens wel blij dat Iza geen speentje heeft, lijkt me een enorm gedoe om daar steeds voor uit mijn bed te komen!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nathan sliep met 1 maand door. Nu krijgt hij zijn laatste fles om 19 uuur en slaapt dan tot de volgende ochten 8 uur.

HEEEERLIJK!

En misschien dat je Friso Extra kan geven. Nathan kreeg bijna meteen al Extra, omdat hij erg hongerig was.
    En volhouden, meer kan ik niet zeggen. Er komt een tijd dat je kleintje doorslaapt.

18. Beate

Beate Fanatiek lid

13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hannah sliep met 6 weken door van 23.0 tot 6.00. Sinds een week slaapt ze van 19.00 tot 7.00. Heerlijk! Ik kom echt weer een beetje tot mezelf. Kan weer heerlijk op tijd naar bed

19. sim

sim Niet meer actief

mijn keuze staat er ook niet bij, wij wachten ook al 15 maanden...*zucht*

20. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Wij wachten ook nog steeds..... Denk iedere nacht weer; dit kan niet lang meer duren.... Maar zoals ik hierboven lees moet ik die gedachten maar los laten ;)

Deel Deze Pagina