Dag dames, Morgen is ons meisje alweer 7 weken. Aangezien het een suikerbaby was/is (flinke dame... bij 38.6 is ze geboren met een gewicht van 5840gr.), is zij niet zo fragiel als die hele kleine poppetjes die worden geboren. Ze was al direct heel sterk in haar nekje etc. Als we haar in de box hebben liggen, gaan vaak beide beentjes de lucht in en begint ze te wiebelen tot bijna op haar zij. Vanmorgen haalde mijn vriend haar uit haar bedje en toen lag ze dus ook op haar zij!!!! Ik vind het alleen zo eng als ze misschien op haar buik terecht komt en moeite zou krijgen met ademhalen!!! We hebben wel een Aerosleep maar toch... Vind het ook erg snel! Hoe oud waren jullie kleintjes toen ze van rugligging naar buikligging draaide? Alvast bedankt voor jullie reacties!!
hey van de rug naar de zij gaat heel snel. onze kleine had een gewicht van 3700 maar draaide al met 2 maanden op haar buik. zo snel kan het dus gaan. wij hebben ook een earosleeper. er kan niks mis gaan. ze kan er gewoon doorheen ademen. misschien is een zijlig kussen een optie maar op een gegeven moment draaien ze toch door naar de buik, ook met die kussen. onze kleine heeft trouwens altijd op haar zij geslapen, toen een poosje op haar buik en nu al een paar maanden gewoon op haar rug. ze is nu 8 maanden. groetjes
Hier draait ze ook vanaf de vier weken al van rug naar zij en terug.. Rug naar buik doet ze nog niet..
Hier al een hele tijd rug naar zij en net keek ik in de box en was hij naar zijn buik gedraaid voor de eerste keer zonder hulp. Hij is volgens mij wel vrij laat hiermee maar is motorisch niet zo vlot.
Irem draaide van buik naar rug met 2,5 maand en rug naar buik met 3 maanden. Ik zou me geen zorgen maken over dat ze op haar buik terecht komt, als ze zo sterk is dat ze kan draaien, zal ze ook niet met haar gezicht in het matras komen. Irem slaapt al vanaf dat ze 2 maanden is (dus nog voordat ze uberhaupt kon draaien) op haar buik en dat is altijd goed gegaan.
Op zijn zij lag hij wel vrij snel, volgens mij, zal met 1,5 maand geweest zijn. Doorrollen naar buik deed hij pas 1 dag voor hij 6 maandjes oud was Terugrollen heeft hij nooit gedaan. Toen hij naar buik kon rollen is hij daarna meteen gaan oefenen met zelf gaan zitten.
onze bink draaide met 2 maanden ook van rug naar buik en met 4 maanden draaide hij ook weer terug... hij was veel te nieuwsgierig en had de kracht ervoor... veel oefenen met op de buik liggen waar je bij bent.. krijgen ze een sterke nek en rug en is het ook niet zo eng als ze het ineens zelf gaan doen..
vandaag van rug naar buik, en hij slaapt vanaf 2 weken al op zijn buikje dus maak me daar niet zo druk om.
hier met net 3 maanden van rug op buik. in bed blijft hij gelukkig op zijn rug liggen maar dan ligt hij ook best strak onder de dekens met een slaapzak dus is al een stuk lastiger
Maar toch vind ik het eng... Er ligt ook een hydrofiel onder haar hoofd... Belemmerd dat de ademhaling dan niet? Ze is overigens nog niet naar de buik gedraaid maar ik heb het idee dat het niet lang meer gaat duren. Alle andere dames bedankt voor jullie reactie!