Finn is vaak ziek, buiten het feit dat hij regelmatig een kuur nodig heeft voor luchtweginfectie of oorontsteking heeft hij ook vaak "zomaar". 11 december heeft hij voor de laatste keer een kuur gehad, ivm luchtweginfectie, maar daarna heeft hij al 4x weer koorts gehad. Dit vaak maar 1 of 2 dagen en dan wel boven de 38,5 en vaak 39. Toen ik hem vanavond op bed legde voelde hij weer warm en had weer zomaar 39.1. Dit terwijl hij best vrolijk was vandaag, alleen maar verkouden, maar heeft op een verjaardag de hele middag gespeeld. Herkend iemand het, dat ze zomaar koorts krijgen? Ben toch benieuwd waar het vandaan komt. Tot nu toe zeiden ze bij de ha post vaak dat het gewoon koorts was en dat kids nu eenmaal vaak ziek zijn, maar het lijkt me toch niet gezond zovaak boven de 39 graden te hebben...
Ja herkenbaar en er was wel degelijk iets aan de hand. moederinstinct is zoo sterk meid. Als jouw gevoel zegt dat het niet klopt, dan is dat 9 van de 10x ook zo. koorts moet ergens vandaan komen, dus ik zou naar de ha gaan en Finn laten onderzoek en vragen om een bloed + urine en ontlasting onderzoek, mocht er op het eerste gezicht niets te vinden zijn. Beterschap met Finn!
Je zou je eens door kunnen laten sturen naar een kno arts. Zeker met oorontsteking ect vaak. Mijn zoontje heeft tot hij zijn neus keel amadeltjes kwijt raakte vaak koorts gehad daarna was het over maar hij was toen vijf jaar. Zou niet te lang tobben heb wel eens gehoord dat het vaak na een jaar of 2 minderword met ziek zijn maar hier niet. Maar laat je doorsturen naar een kno dat is mijn advies.
ik zeg net als mn voorganger....ga naar een KNO! Onze zoon heeft dit dus ook, toevallig op t moment al 2 dagen rond de 40gr koorts. En wordt over een week geholpen aan zn neusamandelen en buisjes. Ook hij heeft al 2x een kuur gehad wegen hoge luchtweginfectie, rochelt veel, constant verkouden etc. En ook bij onze dochter hebben we zo 3 jaar aangemodderd voor we om een verwizing vroegen. Vandaar dat ik met onze zoon rond zn 1e verjaardag er al heen ben geweest. De KNO zei ook al onlangs, van oorontsteking hebben ze vaak hoge koorts.
Ik zeg ook: naar de KNO (heeft hier enorm gescheeld!) en zorg dat urine, ontlasting en bloed onderzocht worden: die koorts moet ergens vandaan komen en misschien is het onschuldig, maar misschien ook niet en dan kun je maar beter weten waar het vandaan komt. Ik ben hier erg tegen de houding 'als je kind er weinig last van heeft en geen ontwikkelingsachterstand heeft, dan hoeven we niet zoveel te doen' aangelopen, dus laat je daarmee niet afschepen. Er is iets en je wilt gewoon weten wat, voordat je besluit welke strategie passend is! (En misschien is dat idd: niets doen, want gaat vanzelf weer over. Maar dat kun je pas beslissen als je weet wat er aan de hand is. Dat kun je niet beslissen enkel op basis van hoe je kind erbij loopt, (want ook hier een dame die een enorm hoge pijngrens heeft ontwikkeld door alles en heel erg lang heel vrolijk blijft en niet ziek oogt)).