Eerste verjaardag, oma op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luppy, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Ik vraag me af of ik nu overdrijf.......

Mijn zoontje wordt binnenkort 1 jaar. Best een belangrijke dag, voor ons in elk geval. Nu vertelde mijn moeder vanmiddag stralend dat ze binnenkort een week op vakantie gaat met mijn tante, en ja hoor, precies in die week. Ik had eerst de datum niet gehoord, dus ik reageerde erg enthousiast, tot ik hoorde wanneer het dan was. En toen kwam er gelijk een heel verhaal, want ja, daarna was het pasen, daarna is mijn opa jarig en mijn tantes dochter is half juli uitgerekend, dus na half april konden ze echt niet meer weg. Ik vind het best teleurstellend dat de eerste verjaardag van mijn zoontje dus minder belangrijk is dan de verjaardag van mijn opa, en de nog vijf maanden durende zwangerschap van mijn nichtje. Op de laatste verjaardag van mijn oudste (die werd drie) waren mijn ouders ook al op vakantie en op mijn eigen verjaardag zijn ze ook al jaren niet meer geweest, die vier ik altijd maar een week eerder of later voor hun.

Ik heb een beetje koeltjes gereageerd, maar eigenljk ben ik gewoon best wel boos en teleurgesteld, dat zij nu niet op deze dag zullen zijn, die voor ons belangrijk is. Mijn moeder merkte het wel en kwam toen met een rare opmerking dat ze toch al heel vaak oppassen en dat mijn kinderen dus aan aandacht niets tekort komen. Nee, dat is ook wel zo, maar een verjaardag is niet hetzelfde als een oppasdag. Of zou ze er soms wel rekening mee hebben gehouden als ze niet elke week een dag oppaste?

Nou ja, lang verhaal, maar het zit me erg dwars en ik vraag me af of ik nou niet heel erg zit te overdrijven in mijn boosheid. Wat vinden jullie?

2. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Een kind van 1 heeft toch niet door wie er op zo'n dag zijn, laat staan dat ie weet dat ie een jaar ouder is.... Voor hem zal het niets uitmaken dus.

3. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Ik snap je best hoor. Ik zou dat ook echt niet leuk vinden en jammer. Het is toch een speciale gebeurtenis en daar hoort oma natuurlijk bij. Jammer dat ze dat zelf anders ziet. Ik zou het trouwens wel gewoon tegen haar zeggen. Niet aanvallend, maar dat je best even moet slikken dat ze de 1e verjaardag minder belangrijk vindt dan de andere verjaardagen en haar vakantie.

4. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kan het me ook wel voorstellen hoor! Voor de kleine niet zo belangrijk maar voor jou des te meer! Ik vond de eerste verjaardag van onze kinderen ook bijzonder en daar horen naar mijn idee wel je dierbaren bij. Ik zou het haar wel zeggen anders blijf je met dit nare gevoel zitten.

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ben het helemaal met Twinkel Star eens!
    Zou het echt heel erg vinden als mijn moeder daar niet hetzelfde over zou denken.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Je kindje zal het niet door hebben nee, maar ik zou echt boos zijn als mijn ouders of schoonouders dat zouden doen. Denk niet dat het helpt als je het zegt aangezien ze wel vaker op vakantie gaan met jullie verjaardagen. Raar vind ik dat maar goed.

7. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik zou er wel wat van zeggen hoe ik jou verhaal over vind komen is dat ze die nicht en tante belangrijker vind als jou zoontje en dat ze oppast dat is toch normaal ze is toch oma en oma hoort ook op verjaardagen. En vakantie moet ze dat perse in die maand doen kan het niet een maand eerder of later

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Hier belde mijn broer op mijn zoontjes eerste verjaardag op, om te zeggen dat hij niet zou komen. Hij had het druk met een verbouwing. Dat vond ik heeeel erg, en mijn vriend ook. Het voelde als een afwijzing van ons zoontje. Alsof hij niet belangrijk genoeg is. Natuurlijk is je kind voor niemand zo belangrijk als voor jouzelf, en kun je niet van anderen verwachten dat ze hetzelfde voelen als jij. Maar het deed wel pijn... ik snap je dus volkomen!

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Bedankt,
    Ik ga er over een paar dagen denk ik maar even op terug komen. Niet dat er nu nog wat aan gedaan kan worden, het is een vliegvakantie en ze hebben al geboekt. Maar misschien helpt het voor de toekomst (hoewel ik toen mijn zoontje drie werd ook wel heb gezegd dat ik het niet zo leuk van ze vond dat ze net die week weg gingen en dat heeft blijkbaar ook weinig indruk gemaakt).

10. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Oh ja, mijn man en ik hebben allebei een zusje en die komen meestal ook niet op onze of op de kinderverjaardagen. Daar maak ik me wat minder druk om, ze wonen niet om de hoek, en hebben zelf geen kinderen (toen nog niet in elk geval), dus beseffen waarschijnlijk minder goed dat een kinderverjaardag voor ons als ouders wel belangrijk is. Van mij hoeven er ook niet zo heel veel mensen op een babyverjaardag te komen, omdat het toch al snel te druk is voor zo'n kind, maar ik vind dat opa en oma toch wel echt erbij horen en zelfs een soort van eregasten zijn, zeker als ze vaak oppassen en een hele goed band hebben met de kleintjes.

Maar kan me ook goed voorstellen dat jij het ook echt niet leuk vond als je broer ineens afbelt, zeker als hij eerst wel zou komen en dan ineens niet meer.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou ook echt pislink zijn.ze weten dat hun kleinklind jarig is en dan gaan ze op vakantie sorry dat gaat er bij niet in.
    ze hoeven van mij dan niet te verwachten dat ik op hun verjaardag zal komen. ongeacht of die kleine het nu mee krijgt of niet.

mijn schoonvader en zwager vonden een voetbal wedstrijd belangrijker dan de verjaardag van ons zoontje. ik heb op de dag zelf niets gezegt maar ik heb het een week laten we gezegt.

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier hetzelfde, maar ze komen het weekend daarna alweer terug, en dan vieren we het waarschijnlijk gewoon in het weekend. Voor iedereen handiger, en voor Julia maakt het idd niks uit! Misschien houden we 's middags op haar echte verjaardag wel een mama's-met-kinderen-feestje :D

13. Mikatjuh

Mikatjuh Bekend lid

24 feb 2008
    536
    0
    16
    Apothekersassistente
    Dronten
    Ik zou het ook heel erg vinden hoor. Mijn ouders zijn een week eerder met vakantie gegaan. Ze wilden voor geen goud zijn 1e verjaardag missen. Ok, het kindje heeft het misschien niet door, maar zo'n 1e verjaardag is toch wel heel speciaal.

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Is het jouw andere opa die jarig is dan? Anders zou ik zeggen, is toch net leuk, opa's verjaardag op vakantie vieren??
    Dat van jouw nichtje die zwanger is snap ik niet zo...ze kunnen niet vanaf half april weg omdat ze in juli is uitgereken?
    Vind ik een beetje raar ergens hoor. Als het nou hun dochter was.
    Tuurlijk is het spannend als een familielid moet bevallen, maar daarvoor hoef je je toch niet 3 maanden aan huis te kluisteren?

Maar goed, ik vind dus niet dat je overdrijft.;)
    Ook al krijgt je kindje er niet veel van mee, gevoelsmatig is het toch belangrijk voor jezelf!

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Het klinkt bijna alsof je ouders het expres doen; steeds met verjaardagen op vakantie. En ja, ik zou er ook woest om zijn!!
    Mijn vader en schoonouders waren op vakantie rond de tijd dat ik was uitgerekend; ben ik ook enorm pissig over geweest. Ze hebben geluk gehad; onze kleine man heeft gewacht met geboren worden tot iedereen weer in het land was, maar ik was echt not amused.
    Als er ook maar 1 opa of oma vanwege vakantie (!) niet op zijn verjaardag gaat zijn, hoef ik die opa of oma voorlopig niet te zien... Hoeveel moeite is het nou helemaal om met die ene datum rekening te houden?! Blijkbaar vinden ze hem dan dus niet belangrijk genoeg. Duidelijk.
    En ja, mijn zoon zal het niet in de gaten hebben, maar ik des te meer, en elke keer als ik de foto's terugkijk zal het me steken.

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ik begrijp je wel, hoor. Het is ook gewoon super teleurstellend!
    Als ons meisje 1 jaar wordt, zijn we zelf op vakantie! Groot feest dus, met ons drieën... :) Maar we vieren het na de vakantie onze dierbaren en dan zal ik ook willen dat mijn moeder erbij is!

Praat met je moeder, hoe jij je voelt. Dat lucht op voor jou en dan leg je het bij haar neer!
    Succes.

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Ik zou heeeeeeeeeeel boos zijn op mijn moeder en haar dat laten weten ook! Zeker de 1e verjaardag maar eigenlijk iedere verjaardag. Zoiets kun en mag je niet overslaan als oma zijnde

18. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.170
    2.283
    113
    Bedankt voor alle reacties. Ik heb op zich een hele goede band met mijn ouders hoor, ik ga volgende week zelf nog een paar dagen weg met mijn moeder, mijn zusje en onze kleintjes. Dus dat ze het expres doet om ons te pesten, of dat ik ze voorlopig niet wil zien, dat is allemaal niet zo.

Het stond trouwens wat wazig omschreven. De andere gebeurtenissen waar wel rekening mee wordt gehouden zijn de verjaardag van mijn eigen opa (de vader van mijn vader), die wordt 86. En de geboorte van het kleinkind van de tante die meegaat. Maar goed, dat is pas in juli als alles goed gaat. Ik vind het zelf wat overdreven om dan al 3 maanden vantevoren thuis te blijven als aanstaande oma.

Maar goed, inmiddels heb ik er een nachtje over geslapen en de boosheid is gezakt. Ik vind het echt niet leuk, ga er echt nog wel wat over zeggen, maar zo kwaad als gisteren ben ik gelukkig niet meer. We gaan er gewoon een leuk feestje van maken, dan maar zonder oma. Jammer van de foto's en videos voor later, dat wel, maar dat zij dan maar zo. Ik ga het ook niet op een andere dag vieren of zo, hij wordt maar 1x 1 jaar en dat is op 24 maart.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou daar zelf ook wel teleurgesteld over zijn en dat zeker ook zeggen.... Vooral in het licht van die tante die dus 3 mnd voor de uitgerekende datum thuisblijft?!? Jeetje: wat ontzettend overdreven!
    Maar zou het gewoon zeggen en vooral benadrukken dat het eriom gaat dat jij je moeder erbij wilt hebben op een dag die voor jou heel belangrijk is!
    (Want idd: je kindje zal dat echt nog niet doorhebben :)).

20. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou het niet zo'n probleem vinden als ze net 1 worden hoor.. natuurlijk is het niet leuk van je moeder om deze bijzondere dag aan haar voorbij te laten gaan.. maar als je de andere kant bekijkt.... je zegt dat ze al veel oppassen en nu kunnen zij er een keer lekker tussenuit.... anders vier je het nog een keer dunnetjes over als ze er weer zijn?
    mijn moeder komt nooit op een verjaardag en past ook nooit op... mijn dochters zijn bijna 2 en 6 maand en ze heeft hun een paar keer gezien.... mijn schoonmoeder komt wel regelmatig en past ook graag op... maar ook zijn was lekker op vakantie toen onze dochter 1 werd en ze kwam na de vakantie langs.... vindt ik prima hoor.... zal anders zijn als ze het doorhebben en bv 4 worden en oma is er niet.... nu weten ze er niks meer van hoor....

Deel Deze Pagina