verliepen jullie volgende bevalling net als de eerste?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Marilene, 2 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
    Onze zoon is geboren na 15 uur weeen en een spontane vliesbreuk op 38 weken. Ik heb alleen totaal geen persweeen gehad en heb 2 uur lopen/zitten/liggen duwen op niets. Uiteindelijk ging de hartslag omlaag en is hij met behulp van een flinke knip (bij mij dan;)) en de vacuumpomp gehaald.

Nu krijg ik weer een flink kind, mijn zoontje was 9 pond bij geboorte, en ik maak me wel wat zorgen over die bevalling. Ik heb er geen trauma over ofzo, de onsluiting duurde wat lang, maar ging heel relaxed. Ik ben zo bang dat deze baby veel groter gaat worden en dat het een grote slachtpartij gaat worden.

Overigens, mijn suiker en bloeddruk zijn prima, ben 9 kilo aangekomen dus daar ligt het ook niet aan dat het zo'n flinkerd is.

Maar kan ik een totaal andere bevalling verwachten (sneller?) of toch grotendeels hetzelfde..

bedankt alvast voor het delen!

xMarilene

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Je weet het natuurlijk nooit, maar meestal verlopen de volgende bevallingen soepeler en sneller dan de eerste, aangezien er dan al 1 doorheen is geweest en je lichaam het een soort van herkent.
    Bij mij was dat in ieder geval wel zo:
    1e bevalling ingeleid met gel, 13,5 uur, geen persweeen na een uur een knip en vacuum vanwege problemen met het kindje.
    2e bevalling, ingeleid met gel, 6 uur, 3 persweeen en 5 min later een kind.
    Het enige bij mij is dat mn lichaam gewoon niet weet dat ie moet beginnen..dat was dus wel hetzelfde.

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier ging de tweede bevalling ook een stuk sneller dan de eerste.
    Bij de eerste heb ik er van begin tot eind ongeveer 30 uur over gedaan en de tweede keer 12 uur. Ook waren de weeen heel goed op te vangen tot bijna aan het einde. Ik had bijv. om 14.45 4 cm ontsluiting en Tijs is om 16.19 na 5 minuten persen geboren. Ik moet zeggen dat hoe zwaar de eerste bevalling was zo makkelijk was de tweede. Het cliche is dus echt waar, geen bevalling is hetzelfde.

4. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    De eerste bevalling is ingeleid met 39 wkn 4 dagen ivm hypertensie. Bevalling vanaf de eerste wee duurde 33 uur.

De tweede bevalling daar en tegen was echt een eitje, onze zoon was er in een krappe 3 uur.

5. Alita

Alita Niet meer actief

ik hoop ook dat de tweede een stuk sneller en makkelijker zal gaan!!

6. Marilene

Marilene Actief lid

17 nov 2006
    336
    0
    0
    docent
    vaak wat sneller en makkelijker dus.

Mag het hopen, lees net in de krant dat vanaf mijn 37-weken grens de verlos- en kraamafdeling onder bezet zijn ivm vakantie. Lekker zeg!

maar bedankt voor jullie verhalen...

Deel Deze Pagina