Wanneer dreumes in juniorbed?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kapedi, 13 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Hi,

Ff snel....Wanneer ging jullie dreumes/peuter in een juniorbedje. Mijn kleine vent is 22 maanden als de baby komt en ben benieuwd of ik beter nog een ledikantje extra kan kopen of dat mijn kleine grote vent al in een bed kan.

Thanks voor de reacties.

2. Seth

Seth Niet meer actief

hier zijn ze allebei (zoon en dochter) voor die 22 maanden in een meegroeibed gegaan...
    dochter zelfs met uhhhh nog geen 18 maanden volgens mij....

Wel opgelet dat het een bed was, waar ze zo niet uit konden vallen (hoge randen)... en dat de rest van de kamer "kidsproof" was....

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    mijn meisje van 2 jaar en paar maanden ligt nu in een "grote meisjesbed"

ik heb ledikantjes gehaald bij Ikea waar de zijkant uit kan? LEKSVIK Babybed - IKEA

nu heeft ze dus bedje laag staan en zijkant is eruit.. ze is maar klein, ze kan nog wel 2 jaar zo in dit bedje slapen voor ze echt een groot bed krijgt

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben eigenlijk van plan om ook een peuterbed te kopen voor mn zoontje wanneer de baby komt (zoontje is dan ongeveer 19/20 maanden). Vind het zonde om nu nog een extra ledikant erbij te halen.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    onze dochter is pas (met 1,5 jaar) overgegaan naar een meegroeibedje. ik ben een kleine 2 weken voor haar verjaardag uitgerekend, en wilden ruimschoots de tijd nemen om haar over te leggen. Mocht het eventueel niet gaan, kan ze altijd terug.
    Wel zit er een uitvalhekje voor, en tot nu toe gaat het hardstikke goed!!

6. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    onze dochter kreeg met 14 maand haar peuterbedje. dit ging direct erg goed ze kan er zelf in en uit klimmen(s'ochtens zit ze vrolijk te spelen op haar bed voor ze ons roept).

7. mijn zoontje gaat rond zijn 2e verjaardag over in een peuterbedje. Hij is nu 22 maanden, denk dat hij er nu al in zou kunnen slapen maar moet het bedje nog kopen. Momenteel alleen ff geen tijd en geld voor. Maar het moet wel lukken met 22 maanden!

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste ging met net 2 over naar een peuterbedje, 3 maanden voor haar kleine zusje geboren werd.

9. Pipelina

Pipelina VIP lid

11 nov 2007
    5.111
    2
    0
    Mijn dochter is met dik 2,5 in een peuterbed gegaan. Ze was 1,5 toen haar broertje geboren werd, ik wilde niet dat zij uit haar bed moest omdat haar broertje geboren was. We hebben gewoon een tweede ledikant gekocht. Zij heeft zelf nooit rare capriolen uitgehaald met in en uit bed gaan en heeft er zelf nooit omgevraagd. En ik vond het zelf ook wel prettig, geen in en uit bed gewandel :)
    Als je het doet, doe het dan snel, niet als de baby er is. Dan zijn er te veel veranderingen.

10. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Mijn zoontje is met 22 maanden overgegaan naar zijn peuterbed, en als het goed is wordt de baby geboren als hij 2 jaar is en 3 maanden. Hij vind het heel fijn en komt er ook niet zelf uit. Hij roept ons gewoon. Hij is er 2 keer uitgevallen, omdat hij andersom in bed ging liggen en ja daar zat niet zo'n val beveiliging.
    Ik zou gewoon een peuterbed kopen, geen ledikantje meer want anders kun je straks nog een keer.

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Mijn zoontje is ongeveer 2 als dit kindje geboren wordt. Wij gaan meteen een groot bed voor hem kopen (dus geen peuterbedje zeg maar). We willen dit volgende maand gaan doen, als we de babykamer gaan inrichten (met zijn oude meubeltjes), zodat hij nog tijd heeft om te wennen.
    Ik moet alleen gaan leren om het traphekje dicht te doen...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Toen Isabella droog was in de nacht. Dat was met 2 jaar

13. Fjaril

Fjaril Actief lid

8 dec 2008
    184
    0
    0
    midden van het land
    Hier dochter met 22 maanden in ledikantje zonder zijkant (van Ikea) gelegd. Ging heel goed, ze was supertrots dat ze zelf haar bedje in en uitkon. Is er 1 keertje uitgevallen daarna nooit meer (we hadden wel een kleed/deken voor het bed gelegd dus ze viel niet hard). Nu met 2 jaar slaapt ze in een peuterbedje, zonder uitval bescherming en dat gaat heel goed. Haar broertje komt als zij 2 jr en 2mnd is, dus dan is ze wel echt helemaal gewend. Ze is trouwens nog nooit zelf uit bed geklommen, wacht altijd netjes tot wij de kamer in komen en stuitert dan uit bed ;)

Ik denk wel dat de keuze voor een peuterbedje afhankelijk is van je kindje, als ze heel erg woelen of de geborgenheid van een ledikantje nog fijn vinden en er niet uitklimmen, is een ledikantje ook prima?

14. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk met een maand of 22. Met het oog op de komst van nummer 2 waren we alvast begonnen aan de juniorkamer voor onze dochter. Toen de kamer klaar bijna klaar was, hadden we nog onze twijfels over hoe en wanneer we haar over zouden doen. Maar mevrouw was ons voor en wandelde zo naar haar nieuwe bedje.

Hebben er nog een tijdje een matrasje naast gelegd, maar ze is er nooit uitgevallen. Ze klimt er zelf ook nog niet uit.

15. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zit hier ook te twijfelen of we een extra ledikant moeten kopen of meteen een groter bed...
    Er zit straks 16 maanden verschil tussen, maar we hebben ook een wieg, dus ons meisje kan sowieso tot een maand of 20 in haar ledikant blijven slapen. Ze is nogal groot en lang, dus vind het eigenlijk wel zonde om dan nog een ledikant erbij te kopen voor slechts een paar maandjes? Ik denk dat ik gewoon afwacht en kijk hoe het gaat zodra haar zusje bijna uit de wieg gegroeid is.

16. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Met 22 maanden zou ik zeker een juniorbedje kopen!

Julie heeft altijd een bloedhekel gehad aan haar ledikantje haha, die heeft gewoon iets tegen spijlen enzo ;). Voordat Elin geboren werd, hadden we voor Julie een peuterkamertje gemaakt, maar daar moest ze eerst even de kat uit de boom kijken. Dus eerst een tijdje iedere dag op haar nieuwe kamertje boekjes zitten lezen, pop in het nieuwe bed gelegd ed om te wennen. Zelf wilde ze nog niet in het bed liggen, al ging ze er wel spelenderwijs in liggen en op zitten. Toen Elin eenmaal geboren was is Julie prompt in haar nieuwe bed gaan slapen :), ze was toen 23 maanden. Het is vanaf het begin goed gegaan. Wij hebben expres geen rekje tegen het bed aangemaakt, maar leggen 's avonds een voedingskussen naast het bed op de grond. Ze is er tot nu toe maar een keertje uit gerold, en zo'n juniorbedje is erg laag dus hard vallen ze niet. Ze komt ook niet uit haar bed, maar roept als ze eruit wil.

17. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    mijn oudste is met 18 maanden naar een peuterbed gegaan, niet omdat er een brusje op komst was, maar omdat hij uit het ledikant klom, en we dit niet veilig vonden...

hopelijk kan onze kleine spruit wat langer erin blijven, want het is toch onrustiger slapen, vonden wij!

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties is met 20 maanden over gegaan. Het bed stond er al maar hij hoefde nog niet, Sam slaapt nog in de wieg. Hij wilde zelf en het gign ook direct goed.

19. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Zit nu te twijfelen...jongste is 21 maanden en bonkt continue met haar hoofd tegen het bed aan. Hoor haar heel veel rommelen en bewegen. Ze ligt nu alleen met slaapzak aan. Zou het helpen om haar in een juniorbedje te leggen?En dan dus een dekbed te gebruiken?

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ties heeft eerst met een slaapzak in zijn gewone bed geslapen. Maar het helpt wel tegen het bonken, zo'n groot bed. Hier wel tenminste.

Deel Deze Pagina