Wanneer dreumes te licht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Asley, 11 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.281
    3.526
    113
    Hier at de oudste op die leeftijd ook wel wat meer, maar als je gewoon aanbied zoveel als hij wilt dan is het prima lijkt mij, je kan het ook niet afdwingen.
    Ik zie veel al toch dat het 'gewoon' de bouw is. Onze zoon is lang en slank, onze dochter is wat kleiner en wat voller, terwijl zij een stuk minder eet dan onze zoon, is altijd al zo geweest. Als baby was ze al snel zwaarder dan haar broer, terwijl ze minder melk dronk, minder fruit/groente etc at.
    Hier gaf ik wel bij de oudste langere tijd volle melk, volle yoghurt of griekse yoghurt 10% bijv.
     
    Asley vindt dit leuk.
  2. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen

    Onze dochter was met 18 maanden net zo zwaar als jou zoontje :) alleen wat kleiner haha.

    Zou me niet zoveel zorgen maken. Zijn allemaal fases.. dan eten ze weer meer en dan hebben ze weer tanden en eten ze weer minder. Komt allemaal goed!

    Oh fijn dat je al bij het cb bent geweest net! Even in de gaten houden dus :)
     
    Asley vindt dit leuk.
  3. Edr89

    Edr89 Bekend lid

    20 jun 2016
    675
    1.057
    93
    In jouw geval zou ik roomboter en volle melkproducten gebruiken. Is naar mijn idee sowieso gezonder. Voor het slapen nog een beker melk aanbieden. Een voedzaam tussendoortje in plaats van een alleen een klein koekje tussendoor. Mocht het avondeten daardoor minder gaan, dan weet je dat ook weer. Misschien gaat het wel gewoon hetzelfde? Gewoon proberen.
    Bij de lunch zie ik ook geen melk staan in je dagschema, misschien is dat ook wel een idee.
    In de ochtend maken we hier pap van volle kwark of griekse yoghurt, 2 a 3 stuks fruit en flink wat havermout, alles in de blender. Verdeeld over 2 kids. Vinden ze heerlijk, is gezond en mooi calorierijk.
     
    Asley vindt dit leuk.
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik zou volke yoghurt doen, roomboter op brood. Ipv sojamelk volle melk?
    Eventueel nog halve banaan door de pap of door de yoghurt.
    En wat dikker beleg.

    Maar verder prima hoor. Hier ook lang en dun.
    Mijn dochter eet ongeveer hetzelfde hier thuis. Bij de gastouder bunkert ze.
    Mijn dochter verdraagt volkoren producten en volle zuivel niet goed.
     
    Asley vindt dit leuk.
  5. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Mijn kinderen zaten (en zitten, ze zijn nu 12, 10 en 7) altijd op de -2 lijn. Om ze enigszins op gewicht te houden gaf/geef ik ze regelmatig een plakje worst of kaas uit het vuistje, dubbel broodbeleg (dus ham en kaas, pindakaas en hagelslag, roomkaas en kipfilet etc), calorierijk fruit zoals bananen, mango druiven, altijd volle zuivelproducten en regelmatig een gebakken eitje of omelet op brood. Ook prak ik vaak bijvoorbeeld een banaan door de yoghurt of doe ik wat avocado door een smoothie.
     
    Asley vindt dit leuk.
  6. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    bizar dat sommige kinderen zoveel nodig hebben om zo mager te blijven hè:eek:. Heel fijn dat ze nu iig op de lijn blijven! Ons zoontje is net een week erg ziek geweest en nu helaas nog dunner geworden. Geef nu wel even volle melk tegen het advies van het cjg in. Daarna kijk ik het denk ik weer even aan. Maar als hij in juni weer gezakt is dan moet er neem ik aan toch echt wat veranderen. Maar de arts was er bijna van overtuigd dat het vanzelf wel kwam. (Hij is op -2 begonnen, ging daarna naar 0 en nu weer naar -2) dit zien ze blijkbaar vaker en meestal gaan ze dan nu weer op het lijntje groeien. Ben benieuwd! Zo lang hij maar weer gezond en fit blijft:thumup:
     
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    Enige tip die ik je zou kunnen geven om te proberen is om 's ochtends als tussendoortje een ontbijtkoek, eierkoek ect te geven en als hij 's middags wakker wordt, wat fruit. Zo is hij 's middags niet te vol voor het avond eten, maar heeft hij toch wat extra's gegeten.
    Zeker in de ochtend gaat er veel energie doorheen.

    Dit hebben wij een tijd op het kdv (ik werk op en babygroep tot 2 jaar) gedaan. En de kinderen aten daarna nog steeds hun boterhammen
     
    Asley vindt dit leuk.
  8. Asley

    Asley Actief lid

    4 apr 2018
    494
    156
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je tip! Ga het eens proberen :thumup:
     

Deel Deze Pagina