Stotteren (dochtertje van 2,5)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door p1974, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    Hoi,

Mijn dochtertje van 2,5 jaar begint met stotteren, soms had ze al een beetje problemen om met een zin te starten, maar sinds de komst van dr broertje bijna 5 week geleden wordt het erger. Helemaal als ze moe is, dan knippert ze ook met de ogen erbij zoals je dat vaak ziet bij mensen die stotteren.

Zijn er meer mensen met jonge kinderen die dit hebben en wat doen jullie eraan? Zou het gewoon een fase zijn of is het het begin van. Mischien komt het door de veranderingen in huis?

In de omgang met haar doe ik net alsof het er gewoon niet is en bespreek het ook niet in dr bijzijn.

Liefs p

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    gaat ze ook naar een peuterspeelzaal of een kdv?
    anders kun je daar ook even mee overleggen,
    of ze daar ook stotterd.

en anders zou ik gewoon een keer een logopedist bellen en informatie vragen.

3. p1974

p1974 Lid

28 dec 2007
    95
    0
    0
    dannkje voor je reactie Moes
    Nee ze gaat niet naar een psz.
    Ik heb me er in verdiept op het net en vond toen dat het dus ook voorkomt bij kindjes die al ''te goed'' spreken voor hun leeftijd, wat mijn dochter dus ook al ruim een jaar doet. Ze praat al maanden als een 4jarige. Ik zie het nog even aan want ze heeft het niet eens elke dag last van, en anders was het idd mijn bedoeling een logopedist in te schakelen.

Ik was eigenlijk ook benieuwd of er nog meer mensen zijn met kindjes die zo jong al stotteren..

4. Eunice1976

19 jul 2007
    56
    0
    0
    juf
    In het zuiden
    Ja hoor,
    Quinn, nu 3 jr 9 mnd, heeft rond diezelfde periode gestotterd en een half jaar later weer een periode. Het waaide bij ons vanzelf voorbij; we hebben er geen aandacht aan gschonken omdat we ( opvang en ik) het idee hadden dat het erger werd als we er aandacht aan gaven. Even afwachten en anders naar een logopedist ?

Succes!

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Heb eens gelezen dat dit vrij normaal is, haar hersenen denken sneller dan dat ze het wil vertellen, of ze wil het te snel vertellen, het gaat wel weer over.
    Vraag anders ha of cb.

Deel Deze Pagina