Mijn zoon heeft eigenlijk altijd weinig geslapen. In de eerste 3 maanden van zijn leven, meestal 12 uur per etmaal, soms 13. Daarna ging het wat beter en haalde hij wel 13 a 14 uur. Maar de laatste tijd wordt dat weer minder! Nu komen we regelmatig maar aan 10 uur per etmaal. Meestal zitten we echter op 11 uur, en eens in de zoveel dagen haalt hij wat slaap in en zitten we op 13 uur per etmaal. Ik vind het altijd toch wel erg weinig. Vandaag ook weer 2x 30 min geslapen overdag. Ik heb hem meerdere keren op bed gelegd, maar hij ging gewoon spelen in bed. Aan de borst leggen werkte ook niet. Opzich is hij gewoon vrolijk en aan het spelen. Maar als hij wakker wordt na een slaapje van 30 of 45 min. is hij toch wel even 20 min sacherijnig omdat hij nog moe is.. Dat gaat dan wel weer over... maarja.. hij slaapt toch te weinig denk ik dan. Zijn er mensen die dit herkennen? Het is dus geen fase. Hij heeft nooit meer dan 14 uur per etmaal gehaald en zit nu al een tijd standaard rond de 11 uur. eerder op bed leggen heeft totaal geen zin, of hij gaat huilen, of hij gaat gewoon spelen en dan na een half uur huilen omdat hij het zat is ... hoor graag jullie mening.
Ik vind dat ook extreem weinig. Mijn kinderen van bijna 4 jaar slapen meer per etmaal (12-13 uur) Ken zijn moeiheidsignalen? Heeft ie voldoende rust/donker om slaap te kunnen vatten? Wat gebeurt er als je hem spelend in bed laat? Misschien valt ie na een tijdje in slaap? Ik zou proberen om hem na dat half uurtje slaap niet uit te halen. Hij kan blijkbaar niet zelf opnieuw in slaap vallen na 1 slaapcyclus.
Hier op dit moment ook heel weinig. In de nacht van 22 to 7 met voedingen, overdag een uurtje of 4 totaal, hoop dat het tijdelijk is.. Hier heb ik ook van alles gerobeerd, snelweer in bed, iets later in bed, slapend in bed, nope..
Hier hetzelfde verhaal. Snacht slaapt hij wel 11-12 uur maar overdag eerst maar drie keer een half uur en nu twee keer een half uur. Nu is hij tussentijds niet moe of chagrijnig maar dat heeft hij wel heeeeel lang gehad. Dan werd hij vooral uit t laatste slaapje huilend wakker en bleef hij wat jengelig tot het naar bed gaan, ik heb helaas geen tip voor je maar denk wel dat het vanzelf over gaat als hij wat minder slaap nodig heelft....
Oh ja... De niet meteen uit bed halen na een slaapje van een half uur werkte hier niet. Ging hij gewoon spelen een half uur ofzo... Enndaarna huilen dat hij er uit wilde.
Hier hetzelfde. Dochter heeft nooit deftig geslapen overdag. Rond haar 6 maand sliep ze opeens twee weken lang twee keer 2 uur per dag. Ik wist niet waar ik het had. Maar dat was maar van korte duur, nu ben ik al blij als ze twee keer 45min slaapt. Heb hier ook al vanalles geprobeerd, maar het helpt niks. Ze wil gewoon té graag wakker zijn, denk ik...
Hier ook niet zoveel.... overdags 2 x 2 uurtjes en dan van 19.30 tot 11.00 (flesje) en dan van 11.30 tot 4.00 (flesje) en dan weer tot 7.00 dus ietsje meer als 14 uur... ze is er niet chagerijnig onder, dus dat scheelt. Eigenlijk moet ik de kleine wakker maken om de 3 uur voor voeding (cb)aar ik laat haar dus slapen tot maximaal 4 uur tussen de voedingen... als ze wakker is dan geef ik wel om de 3 uur trouwens..
Hij slaapt in een kamer met verduisterde gordijntjes, en ja, de signalen ken ik wel. S'morgens is hij meestal na 2 1/2 uur weer wakker, gaat dan vaak ook meteen slapen. Maar als hij na 30 of 45 min weer wakker wordt tja.. dan is hij ook wakker.. ik laat hem dan wel eens een half uurtje liggen.. dan gaat hij wat spelen.. maar na een half uur is hij het zat en gaat hij huilen.
Bij ons komt trouwens ook ADHD en ADD (papa) voor in de familie. Ik weet niet of dit met slapen iets te maken heeft, maar ik vind onze man soms behoorlijk druk...
Hier net zo, ons kereltje is 13 wk en slaapt overdag zeer slecht. Ik kan hem wegleggen in bedje maar slapen ho maar. Eerst begint hij wat te jengelen en daarna brullen. Vandaag controle bij de kinderarts en die gaf ons als advies een draagdoek te gaan gebruiken en als hij eigenlijk naar bed moet in de draagdoek te doen en als dat goed gaat na een aantal dagen/week in bed proberen te leggen. Zodat hij langzaam aan toch in die regelmaat komt. Ik was al blij als hij overdag een uurtje of 2 sliep.! Hopen dat de draagdoek helpt
Hier ook een wakkere baby overdag hoor. Na 21.00-22.00 slaapt hij als een roosje tot ongeveer 7uur met 1 voeding om 23.30. 's middags slaapt hij echt geen 2uur achter elkaar ofzo. Ook een halfuur of een uur steeds.
Onze kleine slaapt van 07.00-22.00 NIET. Al vanaf de geboorte zo. Maar dat is meer van de pijn We leggen haar zoooovaak in bed, ze is dan ook doodmoe, maar kan niet slapen en krijst alles bij elkaar en gaat projectielbraken, ook als je haar ff laat liggen, niks helpt.. Doodvermoeiend.. Onze peuter van bijna 4 slaapt nog meer
Draagdoek gebruik ik hier ook al vanaf het begin. Hij slaapt er heel lekker in. Maar niet langer. Ik maak me er eerlijk gezegd niet erg druk om. Hij is vrolijk en slaapt 's nachts heerlijk door. 's avonds laat en 's morgens ook geen problemen.
ik heb ook heel lang overdag een draagdoek gebruikt, toen ging het wel beter maar ook toen zaten we dus max. op 14 uur per etmaal... maar dat is nu geen optie meer met een kindje van bijna 10 kilo, en ik denk ook niet dat hij het nog wil.
Nee, gaan ze nu onderzoeken. Ze heeft een erge voedselallergie en waarschijnlijk een spijsverteringsprobleem en weigert elke voeding Maar heeft je kindje ook naast het eczeem andere klachten?
Als hij verder gewoon vrolijk is, mag het gewoon. Weinig slapen is pas een probleem als een kind wel duidelijk signalen afgeeft dat het eigenlijk meer zou moeten slapen om uitgerust te zijn. Die signalen lees ik bij je zoontje niet. Even chagrijnig zijn na een slaapje mag, dat hoort bij weer even opstarten en dat heeft de een gewoon wat meer dan de ander. Mijn stiefzoon had dat ook altijd na zijn middagslaapje, en die sliep 's nachts de klok rond en dan 's middags nog 2 uur en was toen 2. Dat chagrijnige was dan dus echt geen vermoeidheid, maar even op moeten starten.
Wordt hij daarvoor behandeld? Want dan heb je wel een goede hormoonzalf nodig. Aangezien hij zo vrolijk is verder, zou ik niet direct denken dat hij er veel last van heeft, maar jeuk is nooit fijn, dus als er nog niets aan gebeurt, zou ik dat wel echt gaan doen. Onze oudste had eczeem en dat had echt negatieve invloed op het slapen. Maar die was bij weinig slapen dan ook echt jengelig, huilerig en krijsen als ze op bed moest, (ook bij mij op de arm), dus ja... (Bij haar speelde wel ook nog KMA en chronische oorklachten).