Inbakeren..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mm7, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hi, ik weet niet of mijn bericht hier goed staat, maar ik zou graag advies willen over inbakeren. Mijn zoontje is tijdens zijn slaap heel de tijd druk aan het maaien met zijn armpjes, nu doen wij hem strak in een flannelen luier wikkelen, maar hij wordt hier te klein voor. Ik zou daarom een puckababy of pacco of iets dergelijks willen kopen, maar welke? Er zijn zoveel soorten zoals ; puckababy, tinynanny, pacco, dream swaddle, snug en tug........... en allemaal hebben ze hun voordelen. Misschien is hier iemand die mij kan vertellen welke ervaring ze hebben met welke doek... ?! Wel heb ik soms het idee dat mijn zoontje erg boos wordt als wij hem inbakeren, hij probeerd dan zijn armpjes eruit te krijgen en gaat heel hard huilen, dit stopt meestal als wij zijn armpjes er uit halen, maar goed dat is dus niet de bedoeling eigenlijk!
     
  2. DvS

    DvS Fanatiek lid

    18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij hebben de Puckababy gebruikt en ik wist niet wat me overkwam! Wat een verschil!! Ons kindje sliep heerlijk in zijn eigen bedje. Wij hebben er heel veel baat bij gehad en ik raad 'm zeker aan!

    Overigens zeggen ze wel dat het eerst erger kan worden voordat je resultaat ziet, dus waarschijnlijk dat dat bij jullie nu het geval is. Ik heb dat toen niet gehad met de Puckababy, werkte meteen!
    Dikke aanrader!
     
  3. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik ben begonnen met de pacco doek toen Tygo 7 weken was. In het begin probeerde hij zich eruit te wurmen, huilde 10 min en viel vervolgens in slaap. De pacco is een strakke manier van inbakeren, niet voor elk kind geschikt, maar bij ons was de puckababy geen succes. Teveel bewegings ruimte. Ken je toevallig iemand met 1 van deze doeken? Wij hebben ze eerst geleend ze zijn niet goedkoop.
    Wij hebben tot 5mnd ingebakerd en daarna ging het slapen perfect.
     
  4. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Ik ben begonnen met de woonbie en puckababy. Als ik hem erin legde dan bleef hij wel onrustig hoor maar sliep wel beter. Hij was hierdoor nog niet helemaal rustig en ben in overleg met de KA overgestapt op de Pacco! Geweldig! Hij sliep in 1 keer door en als ik hem nu in bed leg dan huilt hij niet meer en valt vanzelf in slaap. Dit heeft hij met de Puckababy en woombie nooit gedaan.

    Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ze moeten wennen aan het inbakeren omdat ze zich gaan verzetten. Je moet dus even door de gewenning periode heen. Toen in hem in de Pacco deed gebeurde er exact hetzelfde als mij was verteld. Eerst paar minuten huilen/eruit willen en dan gegeven ze zich over. 15 min later realiseren ze weer dat ze vast zitten en gaan ze weer even huilen. Na 3 dagen krijgen ze een dip (wat hier niet echt een dip was trouwens). Op www.inbakeren.nl staat ook veel informatie en over het beginnen met inbakeren.

    je moet echt kijken wat voor jou zoontje werkt. Kan je wellicht een doek lenen van iemand voordat je alles moet gaan aanschaffen. Hier werkte de puckababy dus niet maar op de Pacco ben ik verliefd haha
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik lees nu meer positieve veranderingen erdoor en wil het ook eens gaan proberen.
     
  6. piemie

    piemie Fanatiek lid

    28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi

    Het is zeker het proberen waard!! Na 7 weken tobben had Tygo eindelijk rust en had ik een heel ander kind. Hij ging met 10 weken doorslapen en is (afkloppen) nooit meer wakker geworden op ziekte na dan natuurlijk.
     
  7. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik heb zowel de puckababy als de pacco gekocht om te kijken welke hij prettiger vind.
    We hebben hem erin gelegd en hij vond het geen enkel probleem direct rustig.
    Ben benieuwd of hij beter slaapt nu:)
     
  8. sandranuijs

    sandranuijs Bekend lid

    29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik heb een swaddle me in premi en large gekocht & een pacco piccolo. Ik heb er bij beide erg veel plezier van gehad!!! Thijs heeft er tot 3 maanden ingelegen omdat hij toen begon met draaien.

    Mocht je zulke doeken zoeken 2de hands heb ik ze nog liggen, zijn ZGAN :D
     
  9. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    He Meiden, de wijkverpleegkundige was hiet net van CB, en die zei tegen mij dat een 'zak' zoals de puckababy niet veilig is, omdat de kindjes hierin wel op hun buikje kunnen draaien, maar dan niet meer zich zelf met hun armpjes kunnen opdrukken... kans op wiegendood dus zei ze! En in andere inbakersystemen, is het heel strak dus dan kunnen ze niet op hun buikje draaien......... pfff ik weet dat je hun woorden af en toe met een korreltje zout moet nemen, maarja...... toch zit het me niet lekker om nu de puckababy aan te schaffen eigenlijk.. hebben jullie dit wel eens van het cb gehoord???
     
  10. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier raadde het CB het juist aan om te gaan inbakeren ;)
    Al hebben we daar toen niet naar geluisterd en uiteindelijk pas gister een Puckababy aangeschaft ;)
     
  11. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ze raden het inderdaad ook wel aan, maar juist niet de puckababy omdat dit een soort slaapzakje is, zonder armen en ze zich zelf dan niet kunnen opwurmen als ze op hun buikje draaien...
     
  12. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Meid op deze leeftijd zal dit echt nog niet gebeuren hoor!
    Hier was het inbakeren vannacht een succes!
    Althans hij is snel in slaap gevallen vannacht in plaats van 1.5 a 2 uur met hem te moeten rondlopen.

    Ik had toevallig al het zijliggingskussen laatst voor hem gehaald en daar leg ik hem tussenin dan kan hij niet neer de zijkant draaien dat is onmogelijk ( dus niet op zijn zij heh gewoon op zijn rug er tussenin)
     
  13. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Maar zowiezo het inbakeren is er voor de armpjes meer tegen het lijfje aan te hebben en ze dan zich meer geborgen voelen.
    Anders kun je net zo goed een slaapzakje aandoen.
     
  14. mm7

    mm7 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ja alleen in de pacco kunnen ze niet omdraaien schijnt, dus misschien dat ik die dan haal... of toch de puckababy... ik ga no even lezen welke ik wil.... ik dacht idd ook zo van hallo ze draaien nu echt nog niet om hoor!
     
  15. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Hihi dat dacht ik ook.
    Mijn zoontje slaapt nu in de pacco
     
  16. MamaPetra

    MamaPetra Lid

    11 mrt 2011
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen nog inbakeren met twee flanellen doeken (oud laken, op maat genaaid door moeders...). Heb de Puckababy mini alvast gekocht voor over ca. 3 weekjes, dan 6 weken inbakeren gehad (dat zij bij ons de wijkverpleegkundige dat je min 6 weken moest bakeren om je kindje te laten wennen). De Puckababy mini is vanaf 3 maanden en dan is ons meissie 11 weken... Volgens mij is de Puckababy noujuist veiliger, want als ze zich per ongeluk omdraaien dan is de Puckababy nog iets ruimer en kunnen ze zich met de handjes opdrukken, met inbakerdoeken of de Pacco kan dit niet omdat de armpjes vast zitten. Wij gebruiken de Puckababy straks dus om af te bouwen (deze is nl een stuk losser). Succes ermee!
     
  17. mila2008

    mila2008 Bekend lid

    12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik heb eerst de puckababy gebruikt, hij is hier uit gegroeid voor hij kon draaien. Nu heeft hij een ergococoon, daarmee kan hij op zijn buikje nog omhoog komen omdat die veel ruimer en elastischer is dan een puckababy.
     
  18. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Ik zou de pacco doen. Fysio raad het hier ook aan
     

Deel Deze Pagina