Kleuter spelen bij een ander kindje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pyaar, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Ik heb een kleuter, een peuter en een baby. Mijn kleuter krijgt NA schooltijd wel eens de uitnodiging bij een ander klasgenootje thuis te gaan spelen. Leuk, de andere ouder neemt mijn kleuter mee, maar dan komt het probleem.. ik kan mijn kleuter dan niet weer ophalen, omdat ik alles lopend met de dubbele buggy moet doen.. Nee, ik heb helaas geen auto.. En we wonen in een andere buurt, dus niemand van de klasgenootjes woont vlakbij.. Conclusie.. een klasgenootje mag altijd bij ons spelen, maar mijn kleuter speelt nooit bij een ander.... Een aanbod dat mijn kleuter ergens mag spelen sla ik altijd gelijk af, omdat ik het fysiek niet red om dan na een uur alweer Lopend met de dubbele buggy en de andere kids op sleeptouw, mijn oudste ergens af te halen.. Mijn kleuter is vaak teleurgesteld dat ze naar niemand anders toe kan om te spelen.. Mijn vraag aan andere mama's is eigenlijk: hoe zouden jullie het oplossen? Of moet ik niet zo piekeren en mijn kleuter zich vermanen, dat spelen gewoon altijd standaard bij ons thuis is?..
     
  2. Dettol

    Dettol Bekend lid

    12 apr 2020
    896
    418
    63
    Ik zit in het zelfde schuitje
    En die precies zoals jij
    Niet bij iemand anders spelen en gewoon hier thuis
    Komt wel als ze later groter zijn en zelf kunnen
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Ik zou dat gewoon tegen die andere moeder zeggen, misschien willen ze haar wel thuis brengen. Of ze nu hun kind ophalen bij jou of jouw kind thuis brengen is dezelfde afstand voor ze ;)

    Heb ik vorige zwangerschap ook gedaan. Ik heb/had wel een rijbewijs en auto maar zoveel bekkenpijn dat ik niet durfde/veilig kon rijden. Dus overlegt met de moeder en was eigenlijk nooit een probleem
     
    MaMa, mamameer, NiekeKris en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Toen onze jongste er nog niet was en ik wist dat het voor de andere ouder lastig was om hun kind op te halen (geen auto of net onder het slaapje van hun baby) dan bood ik gewoon aan om het kindje weer thuis te brengen. Misschien willen die ouders dat ook wel doen als je jouw situatie uitlegt?
     
    Rosa Canina en Pyaar vinden dit leuk.
  5. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Hoe groot is de afstand? Ik zou het voor mijn meiden wel sneu vinden als ze nooit ergens anders kunnen spelen. Kun je niet fietsen met de kinderen?
     
    1991Mamavanvier, Paardenbloem en Zoe123 vinden dit leuk.
  6. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Ik ben zo n verlegen type, ik zou zelf nooit durven vragen of de andere ouder mijn kind dan ook thuis zou willen brengen.. ik zou me ook erg bezwaard voelen dat van een andere ouder te vragen.. Ik denk dat ik er dan in blijf dat spelen voor nu gewoon standaard bij ons thuis is.
     
  7. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Ik deed dat altijd lopend toen ze nog zo klein waren. Anders kwam er hier ook nooit iets van.
     
  8. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Uitleggen en vragen of ze jouw kleuter evt thuis willen brengen. Ik heb ook wel eens speeldates thuis gebracht, ik heb een auto en bakfiets, dus geen probleem.

    Een bakfiets is wel ideaal, is dat misschien een idee? Geeft je wat meer vrijheid..
     
  9. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Ik zou dan gewoon zeggen: ja je mag spelen maar bij ons thuis want in kan je niet halen. Doe ik ook wel eens als het niet uitkomt. En soms zegt de ouder van het andere kindje dan: oh dan breng ik hem wel thuis! Of, ja prima dan bij jullie!

    Zou je niet een bakfiets kunnen kopen o.i.d? Want dit lijkt me wel erg beperkend?
     
    MaMa, Novi, 2littlemonkeys en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Als mijn kleuter tot 14 uur school heeft, spelen ze ongeveer tot 16.00/16.30 samen. Voordat ze thuis zijn is het 14.15/14.30, dan wat drinken en een koekje... En dan nog 1,5 uur om lekker te spelen.

    Ik zou haar eens (niet altijd, maar gewoon eens een keer) bij een vriendinnetje/vriendje laten spelen en dan gewoon op de koop toenemen dat je een lekkere wandeling met je 2 kleintjes moet maken ervoor.

    Snap dat dat niet elke dag kan, maar is voor je kind wel fijn en ook leerzaam eens ergens anders te spelen. En als het mooi weer is, is het niet zo heel erg.

    Maar... Dat is wat ik zou doen. Als het 5 km verder is, is het een ander verhaal. Maar 1,5/2 km is toch lekker om te wandelen in het zonnetje met je 2 kleinste?
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Als deze kindjes in de buurt van de school wonen, neem ik aan dat het wel te lopen is? Want jullie lopen ook naar school denk ik? Dan zou ik dus gewoon lopend gaan. Je kan bv eerder de afspraak maken en dan afspreken dat je kleuter vanuit school meteen met dat kindje meegaat, dan hoef jij dus niet nog naar school en dan zonder kind weer naar huis etc.
    Ik breng ook wel eens kindjes naar huis, geen probleem, zou ik gewoon vragen of dat kan.
     
    NiekeKris en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  12. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou je situatie gewoon uitleggen. Ik heb zelf ook wel eens een vriendje thuis gebracht omdat de moeder een baby en geen auto had. Kleine moeite en zolang Hhet niet 3x per week is heeft niemand er moeite mee hoor :)
     
  13. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    Het is inderdaad meestal zo n 3 a 4 km verderop, en als het slecht weer is buiten, dan ben ik echt beperkt inderdaad! Het speelt ook mee dat de kleintjes in hun ritme zitten, en dan is dat voor mij extra lastig daar nog een dubbel half uur, drie kwartier (jassen, mutsen, in de buggy, uit de buggy etc.) aan toe te voegen voor een uurtje spelen van de oudste..
     
  14. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.524
    4.381
    113
    Maar ze kan toch ook wat langer spelen als een uurtje? Zie dat ze 5 is...
    En zoals hierboven genoemd, als het eerder is afgesproken kun je je het ritje van je huis naar school sparen... En ipv daarvan haar met de buggy ophalen bij het speeladres.
     
    mamameer, Pyaar en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  15. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Òf uitleggen en vragen aan de ouder(s) van vriend(in) om kind thuis te brengen, òf kind lopend gaan ophalen.

    Jouw kind wil ook graag bij een ander spelen. Dat jij verlegen bent en daar niet om durft te vragen, moet jouw kind geen ‘last’ van hebben.

    Er is niks mis mee om aan te geven dat het hartstikke leuk is dat jouw kind ergens speelt maar dat het je niet lukt om je kleuter op te halen. Dat is echt niet raar,vreemd,gek of wat dan ook.
     
    Paardenbloem, Rosa Canina en Pyaar vinden dit leuk.
  16. Pyaar

    Pyaar Actief lid

    14 jan 2019
    456
    629
    93
    Vrouw
    De speelafspraak ruim tevoren plannen heeft een paar keer averechts gewerkt.. kleuters leven blijkbaar in het NU .o_O... zo heb ik eens een afspraak moeten afzeggen omdat mijn kleuter op HET MOMENT er helemaal geen zin in had, en andersom heb ik een kindje te spelen gehad die al chagrijnig werd afgezet en het was me toch een 'niet gezellige ' speeldate.. :|.. daar doe ik niet meer aan.. Wellicht als ze wat ouder is.
     
    Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.352
    299
    83
    Ik zou reageren met iets als: "Leuk, maar ik red het niet om haar op te halen. Is morgen een optie?" of "Leuk, maar ik red het niet om haar op te halen, omdat ik alles lopend moet doen, maar ze mag wel bij ons komen spelen." Ik zou zelf niet vragen om jouw dochter thuis te laten brengen, maar ik zou wel aangeven wat het probleem is. Je wilt - denk ik - voorkomen dat ouders denken dat het nooit bij een ander mag en daar zelf een reden voor invullen.
     
    Pyaar vindt dit leuk.
  18. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    TS geeft aan dat zij het fysiek niet redt om na een uur alweer lopend op pad te gaan om haar kleuter te gaan halen.
    Weet niet hoe lang je naar school moet lopen @Pyaar maar kan me voorstellen dat als je dan 'net' weer thuis bent met het hele spul en weer je kleuter op moet halen dit een opgaaf is.

    Als ik jou was zou ik toch vragen of die ouder bereid is om jouw kind naar huis te brengen, soms moet je even over een drempel heen daarvoor. Ik ben ook zo iemand die anderen nooit wil belasten maar dit moet je zelf ook even 'leren' heb ik gemerkt.
    Een ander idee is misschien om van te voren alvast af te spreken en dat die ouder je kleuter meeneemt zodat je in ieder geval niet heen en weer naar school hoeft te lopen.
    Een bakfiets wat hier al aangegeven werd is misschien ook een idee?
     
  19. Rosa Canina

    Rosa Canina Fanatiek lid

    28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Ik zou gewoon open over je situatie zijn. Zelf vind ik het helemaal niet erg om een kindje thuis te brengen hoor, doe graag wat voor een ander. En als een moeder een keer weg moet en vraagt of haar kind even bij jou kan verblijven, doe je dat ook voor elkaar.

    Hier gaat alles gewoon een beetje over en weer. De ene keer helpt iemand mij en de andere keer help ik weer iemand. Gaat allemaal natuurlijk. En ook wij hebben dingen in het begin moeten vragen aan elkaar :)
     
  20. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Zoals meerdere hierboven, zou ik aangeven.

    Als de discussie tussen de kindjes is kan je ook hardop aangeven joh ik trek het niet om kind weer lopend op te halen met twee kleintjes, zou je bij ons kunnen spelen. Naar mijn idee denken andere ouders echt wel mee en wordt ook bekend in welke situatie je zit. Dan weten anderen dit ook en kunnen je helpen hierin.

    Dus inderdaad, open zijn over je situatie dat het niet haalbaar is.
     
    Pyaar en Wellesnietes vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina