Mijn oma is heel anders dan jouw oma, vlinder. Ze vindt het juist heel goed dat ik borstvoeding geef, ze heeft alzheimer en vraagt iedere keer of hij 's nachts nog komt, of ik nog genoeg heb etc. Op de manier dat ze er duidelijk geïnteresseerd in is. Hele omgeving is er wel aan gewend dat ik borstvoeding geef. Sommigen vonden het vreemd dat ik het heel jammer vond dat hij na 8,5 maand ging borstweigeren en na 12 mnd de melk gekolfd ook echt niet lekker meer vond . Mijn schoonvader ging er bij mijn oudste vanuit dat we flesvoeding zouden gaan geven wanneer ik weer ging werken.. dus ik vertellen dat ik gewoon ging kolven. Zijn gezicht was zoiets maar verder geen opmerkingen gehad, zoonlief heeft gewoon de gekolfde melk van mijn schoonouders gekregen en deed het er goed op. Heb trouwens wel veel respect gekregen dat ik en koemelk- en sojavrij dieet volgde bij de oudste voor 9 mnd (vanaf 3 maanden tot 12 maanden) en nu alleen koemelkvrij. Ik zei, een kleine moeite voor de belangrijkste persoon in mijn leven.
ja van de week nog op een verjaardag.. mijn man zei volgens mij wil ze drinken dus ik zeg ja maar ze heeft net nog gehad (als ze ergens even moet wennen duikt ze gelijk in me boezem ) maar het was bij me schoonouders en die vinden het al apart volgens mij! dus mijn schoonzus zegt krijgt ze nou nog steeds dan? ik zeg ja hoor! heerlijk! ze is er nog zo gek op... we gaan nog ff lekker door! 'nou ik moet er niet aan denken! (heeft maar 3 weken gegeven bij alle 3) dus ik zeg nou bij mij gaat het prima dus waarom stoppen.. haha ze vinden het maar raar volgens mij...
mijn moeder is er echter zo trots op heel lief, alleen soms een beetje te als ze weer eens in de supermarkt zegt: jaha en ze heeft haar zelfs nog aan de borst.....
Hier ook wel eens de vraag op cb wanneer ik er mee ga stoppen want een 2ling volledig aan de borst is toch veel te zwaar. Iets waar ik de lociga niet van snap maar dat zal wel weer aan mij liggen geef ze toch beide het beste wat er is en kolf als ik moet werken en voor de vriezer.
Leuk om te lezen! Mijn moeder heeft zelf heel kort BV gegeven vanwege borstontstekingen, en voordat de kleine geboren was zei ze altijd: Als je maar geen jaren BV gaat geven hoor! En nu, laatst vroeg mn zusje wanneer ik ermee wil stoppen, ik zei: dat weet ik niet, als ik geen zin meer heb. Zegt ze; je hebt ook vrouwen die hun kind nog voeden als ze al een paar jaar zijn.. Zegt mn moeder: wat is daar raar aan dan? Haha, ik had het niet meer, ze is helemaal om denk ik! Als we ergens zijn gaat ze ook altijd kolfruimte voor me regelen
hier een vriendin die elke keer als wij hun zien vraagt geef je nog borstvoeding ?? wanneer ga je stoppen ?? je weet toch dat ze van flessen voeding toch ook groot worden. en ook zei begrijpt niet dat ik nu een koemelk , soja en ei vrij dieet volg zodat onze kleine man met zijn koemelk allergie toch van mama melk kan blijven genieten. ook vind het cb volgens mijjn dat ik maar moet stoppen met borstvoeding want op het moment dat wij het er over hebben dan krijg ik van die domme antwoorden over de fles en extra drinken geven ect.
Mijn moeder en zussen zijn wel bv-pro. Dus dat is heel fijn! Alleen vinden ze 10/12 weken "lang genoeg". Op een gegeven moment komt een "oude" vriendin uit Australië op bezoek en begint mij de hemel in te prijzen dat ik mijn baby nog voed (Jasmijn was ong. 7/8 maanden oud) Zegt mijn zus: Baby! Jasmijn is geen baby meer! Waarop mijn vriendin antwoordt: Jasmijn is baby tot haar 2de verjaardag! Ik had een foto moeten nemen van de geschrokken gezichten......ha ha ha.