Ben sinds gisteren ziek. Heb koorts, buikkrampen, spierpijn, ben heel moe... En nu gaat het kolven ook nog voor geen meter. M'n zoontje kwam vannacht zelfs om 3 uur en om 5 uur, terwijl hij al maanden doorslaapt! Hij drinkt ook onrustiger... Waarom? Smaakt het hem niet goed? Komt er te weinig uit? En is er iets wat ik er aan kan doen, of is het een kwestie van beter worden en de rest regelt zichzelf?
Kan het niet zijn dat hij zelf ook ziek aan het worden is? Hier heb ik niet minder productie als ik ziek ben maar weet niet hoe dat gemiddeld gaat. Groetjes Angela
Ten eerste beterschap! Blegh niks aan ziek zijn... Ik heb een blaastontsteking gehad. Waar ik het aan merkte was dat mijn productie gigantisch terugliep. Ik had bijna niks meer! En mijn arme kind maar huilen van de honger, terwijl ik niks door had... Het lichaam steekt zijn energie in het beter worden en borstvoeding is daar vaak het eerst de dupe van. Hopelijk lukt het je om het weer op gang te brengen, dit is mij niet meer gelukt...
Toen ik griep had, vloog m'n productie omlaag, toeschietreflex bleef soms zelfs gewoon uit. Vreselijk frustrerend... Ik ben overdag iedere 2 uur aan gaan leggen om het maar goed te stimuleren, at zelf goed, dronk wat meer dan normaal, en zo zijn we er doorheen gekomen... Maar het was echt niet leuk!
Ik drink ook verschrikkelijk veel, dus daar ligt het niet aan. Woensdag heb ik amper gegeten, omdat ik zo misselijk was. Donderdag ietsje meer. Die van ons laat zich amper horen, dus aan hem merk ik het niet echt als hij te weinig binnen krijgt. Nu heeft hij gelukkig voldoende reserves (zie foto baby v/d maand ) dus het kan wel lijden, maar ik merk dus wel, dat ie vaker komt en onrustig drinkt. Maar dat kan ook komen doordat hij zich zelf niet zo lekker voelt, inderdaad. Hij was wel wat warmig gisterenavond (37.4) maar geen koorts. Ik heb zelf inmiddels al een paar keer 38.9 voorbij zien komen en het zakt niet of nauwelijks met paracetamol. Gelukkig is manlief thuis, dus ik kan (als ik weer kan slapen, want ik zit nu klaarwakker beneden) lekker in bed blijven liggen en hij komt Thomas wel brengen als hij wil drinken...
Als je ziek bent loopt de borstvoeding vaak wel terug.. kan je helaas weinig tegen doen. Gewoon vaak blijven aanleggen, en belangrijk: veel rusten en veel drinken. Onrustig drinken kan komen door een minder sterke toeschiereflex, opkomende spruw of idd zich gewoon niet lekker voelen.. Beterschap in ieder geval!