mijn kleine man kan nu ál redelijk zelfstandig blijven zitten maar ik oefen dit alleen maar op het grote bed. Meneer laat zich namelijk steeds recht achterover vallen. Dit doet ie in z'n eigen bed ook. Hij probeert omhoog te komen en laat zich dan gewoon vallen. en leuk dat ie dat vind! ik durf hem dus hem dus niet in de box of op de grond te laten zitten want als ie zich daar laat vallen dan valt ie of tegen de boxspijlen of op de laminaatvloer. Hij heeft wel een kleedje maar daar blijft ie niet opliggen. Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet want hij moet dat zitten toch oefenen lijkt me. komt het iemand bekend voor?
Hoi, Hoe oud is je zoontje? Ik herken niet het bewust achterover laten vallen, dat heeft Fenne nooit gedaan... wel viel ze natuurlijk regelmatig om met oefenen. Ik zette haar dan met het voedingskussen achter haar op de grond, of met wat gewone kussens van de bank. Toen ze eenmaal echt los kon zitten toen had ze ook snel genoeg door dat ze met armpje kon steunen en dan weer kon gaan liggen...
hoi, mijn zoontje is 9 maanden. Hij doet het dus echt bewust. waarom weet ik ook niet maar hij vindt het zo leuk dat ie het soms uitschatert van het lachen.
ik denk dat je zoontje dit juist doet omdat hij het grappig vindt en weet dat er iets zachts achter hem ligt. hij zal ook moeten leren dat dat niet altijd zo is. je zou hem op de grond kunnen zitten en het vallen 'afvangen'. hem lichtjes opvangen en begeleiden naar de grond. of leg een kussentje achter z'n hoofdje. hij hoeft geen builen te vallen natuurlijk, maar kindjes zijn stevig hoor.
Hier doet Thirza het niet bewust, maar ze valt nog wel met enige regelmaat om. In de box heb ik het voedingskussen achter haar liggen, verder zit ze nu ook veel bij ons op de bank, (grote, diepe bank). Als ze even wat steviger zit, wil ik hier gaan oefenen met zitten zonder opvang.
Mijn zoon is ruim 10 maanden en ik heb ook nog steeds het voedingskussen achter hem liggen als hij op de grond zit. Hij laat zich ook naar achteren vallen als hij moe is. Gaat prima en het kussen dient niet als ondersteuning maar meer als opvang.