Rooming in

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loeki2, 23 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Sinds de geboorte van Annika is zij zo veel mogelijk aanwezig in de kamer waar ik ook ben. Met uitzondering van de nachten, want sinds ze de nachten door slaapt hebben we haar op haar eigen kamertje gelegd. Ik wil graag door gaan met dit rooming in tot ik helemaal stop met BV, maar ik krijg van mensen wel vaak negatieve reacties als ze zien dat ik Annika gewoon in de box laat slapen. In het babyhuisje waar ze met droog weer in slaapt vinden ze helemaal zielig.

    Wie doet er ook aan rooming in of heeft dat gedaan en wat zijn jullie ervaringen, hoelang ben je er mee door gegaan?

    Ik ben beslist niet van plan mijn manier van verzorging te veranderen, maar soms krijg ik wel eens het idee dat ik de enige ben die het op deze manier doet.
     
  2. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoi Hoi
    Ik heb het eigenlijk niet heel bewust gedaan, maar Tijn sliep ook altijd waar ik was! In de box, in mijn bed, in de wagen in de tuin...en hij sliep altijd als een roosje! snachts in eigen bedje. Heerlijk, altijd mijn mannetje dichtbij en ik was altijd dichtbij voor hem!
    Maar.....nu wil hij nergens meer slapen! Hij krijgt teveel prikkels en kan niet in slaap vallen, en zijn bedje? Hij schreeuwt de hele boel bij elkaar!
    Ik heb dus spijt, en zal bij een eventueel volgens kindje, mijn kindje gelijk laten wennen een slapen in eigen bedje! Ik moet hem nu dus gaan leren dat hij moet slapen, en ook nog eens in zijn eigen bedje, en eerlijk waar, tis geen pretje!

    Had nooit verwacht dat dit zou gebeuren, want Tijn viel overal en bij iedereen in de armen gewoon in slaap als hij moe was.....
    Het zal niet verwennen zijn, maar gewennen zeker!

    kus miek
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij ons was het het advies van de LK, omdat ik op die manier direct in kan spelen op haar behoefte om te drinken en de signalen veel eerder op merk dan als ze in haar bedje ligt.

    Annika slaap idd ook overal, nu al 3 maanden. Ze lijkt op haar moeder zeg ik dan ;)

    Jammer dat het voor jou een negatieve ervaring geweest is Miekie.
     
  4. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Mijn dochter sliep altijd in bed maar mijn zoon slaapt eigenlijk wel vaak in de box (maar dat komt omdat ik trappen lopen probeer te vermijden ivm bekken en knieƫn), maar hij slaapt ook minder. Ik zit er wel aan te denken om hem wat vaker boven neer te leggen.. Misschien moet ik dat dan toch maar doen! Ik wil namelijk niet zometeen hem moeten leren slapen in bed!
     
  5. taschke

    taschke Fanatiek lid

    24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena heeft de eerste 2,5 maanden ook overal geslapen waar ik was en dus meestal in de box in de woonkamer of in de koets.
    In de box leg ik haar nu niet meer om te slapen omdat ze nu van het minste geluid wakker werd(een deur die toe word gedaan,de honden die blaffen enz...) en ze slaapt al zo weinig :(
    Nu gaat Elena gewoon haar bedje in.

    Als ik u paard ga rijden of moet lesgeven of de stallen mesten gaat ze nog altijd gewoon mee in de koets.Dan kan ik haar goed in het oog houden,ze slaapt daar even goed in...

    Loeki,Als hier niet altijd zoveel mensen mijn huis in en uit liepen zou ik Elena ook gezellig in de box laten slapen,zie er geen probleem in als Annika goed slaapt ;)
     
  6. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Onbewust heb ik dit ook met Serjenka gedaan. Ik geloof dat ze tot ze een 5-tal maanden was, overdag meestal in de box sliep.
    Nooit geen slaapproblemen gehad ofzo, nu nog is ze een gemakkelijke slaper.
     
  7. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik doe het net zo. Ik geef geen borstvoeding maar voel mij hier prettig bij. Behalve de nachten idd, dan slaapt ze in haar eigen bedje in haar eigen kamertje. (vanaf zeven weken slaapt ze van 19.00 tot 7.00)

    Ze slaapt overal en gaat overal mee naar toe. Het gaat perfect, ik heb een enorm blij en vrolijk kind.

    Ik krijg ook wel eens reacties, ik was bij een vriendin aan het logeren die zei dat dat dus nooit zo zou hebben gedaan, haar kindjes hadden toch wel regelmatige slaaptijden overdag. Ik kan mij daar niet zoveel bij voorstellen, in het begin heb ik wel geprobeerd omdat ik o.a. hier las :) dat het zo hoorde. Maar het was een drama, ik zat met een gillend krijsend kind dat overdag echt niet wil slapen in haar bedje.
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb het vooral bij de 2de in het begin wel gedaan maar we zijn gestopt met 2 maand ofzo. Ik vind dfe rust voor een kind ook wel erg belangrijk en helemaal als je een drukke peuter hebt rondlopen denk ik dat hij overdag ook beter in zn bed tot rust komt. Snachts slaapt hij nu ook in zn kamer omdat hij onrustig werd van lawaai van ons. Als we weggaan slaapt hij gewoon in de kinderwagen daar doe ik verder niet moeilijk over, ook op vakantie sliep hij verder goed in een ander bed.
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Wij doen het niet. 's Nachts wel in een wiegje naast ons bed (past hij niet meer zo lang in ben ik bang). En overdag gewoon op zijn eigen kamer. Die kamer is wel op dezelfde verdieping als onze woonkamer dus ik hoor hem vrij snel.
    Ik laat hem niet in de kamer slapen omdat wij een kat hebben en dat vind ik niet zo ideaal. Ik zou mijn kindje ook niet in de box laten slapen omdat ik een box een plaats om te spelen vind en een bedje een plaats om te slapen.
    Al vind ik rooming-in geen verkeerd idee hoor !

    En jij had het over een babyhuisje. Is dat een slaapplaats buiten ? Ik heb het wel eens op een kdv gezien.
    Kun je daar iets meer over vertellen ?
    Ik zou er opzich geen problemen mee hebben. Ik heb ons kindje nu ook wel eens in de tuin te slapen (in wieg of wandelwagen) maar ik ben er dan wel altijd bij. Ben bang dat er anders ook katten in de wieg/wandelwagen springen.
     
  10. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    Vanaf de geboorte van Dano was hij ook altijd waar ik was, Ik wilde hem perse voordat hij 3 maanden is al gewend laten zijn om in zijn eigen bedje te slapen. Sinds een week of twee zijn we begonnen met overdag af en toe een slaapje in zijn eigen bedje, en sinds een paar dagen slaapt hij elke nacht in zijn eigen bedje.

    Maar vanochtend bijvoorbeeld, was ik zo verschrikkelijk moe dat ik hem toen mijn vriend ging werken op het aankleedkussen naast me heb gelegd, en hebben we samen geslapen tot 12u heerlijk.

    maar loekie je moet doen waar jij je goed bij voelt. En tsja met alle respect maar als je alle adviezen van iedereen bekijkt gaan ze toch regelrecht tegen elkaar in.

    Ik ben alleen heel bang als je je kindje te lang bij jou op de kamer laat dat hij dan heel moeilijk in zijn eigen kamertje gaat slapen. Maar dat is ook weer afhankelijk van het karakter van je kindje.

    Verder zijn we wel heel makkelijk hoor, we gaan gewoon op visite en dan slaapt hij in de reiswieg, gaat allemaal prima.
     
  11. Female

    Female Niet meer actief

    Ik zou het gewoon op je eigen manier doen, meid. Zolang jij en je kindje happy zijn kan de hele wereld een eind raak kletsen, toch... ;)

    Kynan slaapt 's nachts op zijn eigen kamer, al vanaf het begin. Ikzelf vind dat prettiger en rustiger, en ik vind het gezond dat zowel kind als de ouders een eigen plek voor zichzelf hebben.

    Overdahg is hij eigenlijk altijd bij mij/ ons in de buurt. Hij slaapt overal, is ontzettend makkelijk en relaxed. Soms leg ik hem 's middags in zijn bedje, maar anders ook gewoon in de wagen in de kamer of buiten. Vooral buiten, als het mooi weer is, vind hij echt heel lekker slapen. Hij slaapt dat ook uren achter elkaar. Dus kom maar weer op met de zomer :)
     
  12. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Loeki2: ik heb op je site gekeken en zag daar ook een kat. Is die van jullie ? Ben je nooit bang dat die in de box springt ?
     
  13. mik2sept

    mik2sept Fanatiek lid

    19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Ik kan alleen maar oordelen over de laatste 3 weken omdat sven daarvoor in het ziekenhuis lag en eigenlijk altijd in een bedje lag...
    toen hij na drie weken thuis kwam wilde ik hem het liefst ook heel erg in mijn buurt hebben...
    Sven sliep heel onrustig overdag en eigenlijk maakte het niet uit waar ik hem neer legde...
    Nu baker ik hem in en leg ik hem eigenlijk altijd in zijn eigen bedje gewoon om de rust erin te brengen
    Heel af en toe nog wel eens in de kinderwagen mar dat is meer uitzondering...
    Wel als we ergens op visite gaan...
    Moet ook wel zeggen dat onze poes ook weer thuis is, die is ivm de verhuizing tijdelijk weggeweest en als ik sven in de box leg of in de kinderwagen kan ik de kamer neit uit....
     
  14. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Bij mijn intake van de kraamzorg werd het juist geadviseerd, rooming inn!

    Helaas moet onze beeb wel op haar eigen kamer ('s nachts) slapen ivm onze katten!
     
  15. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je bent zeker niet de enige hoor! Wij hebben onze zoon ook noodgedwongen op onze slaapkamer (we hebben namelijk geen andere slaapkamer) en mij bevalt het prima! Ik vond het zeker in het begin een prachtige manier om hem te leren kennen, zeker ook zijn hongersignalen.
    Overdag sliep hij waar ik was, dus op de slaapkamer of in de kamer in de kinderwagen. Daar zijn we mee opgehouden toen hij te onrustig werd en niet meer goed sliep.

    Het wordt trouwens aangeraden om je baby het eerste halfjaar bij je op de kamer te laten slapen ivm wiegendood.

    Bij een volgende zou ik het echt weer willen doen!
     
  16. wannabe

    wannabe Fanatiek lid

    17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Bi mijn dochter ook gedaan.
    Box, kinderwagen , wieg noem maar op.
    De overgang naar haar eigen bedje op de kamer verliep probleemloos.

    We zullen het nu denk ik weer net zo doen.
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, de katten kijken totaal om naar de box.

    Ik ben ook niet van plan om het anders te doen dan ik goed vind voelen hoor, maar lees en krijg zoveel reacties dat het beter is om haar ook overdag in haar bedje te leggen (ook van het CB) dat ik toch zoiets heb van IK BEN TOCH NIET DE ENIGE DIE HET ZO DOET. Zoals gewoonlijk zijn de adviezen weer eens tegenstrijdig.
     
  18. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Je moet idd gewoon doen waar jij/jullie je goed bij voelen. Ik heb de kleine eigenlijk ook heel dichtbij omdat hij op dezelfde verdieping slaapt overdag als waar de huiskamer is. Deur staat op een kier dus ik hoor alles. Als de kleine overdag op een andere verdieping was had ik het mischien ook wel zo gedaan.
    En die kleine van ons slaapt ook overal hoor: in zijn ledikantje, in zijn wiegje en bij ons in bed.
    Ik zie het gewoon niet zitten om onze kat. Heel lief beest hoor maar ik vetrouw en de kat en de kleine niet.

    Maar kun je nog iets vertellen over dat babyhuisje ?
     
  19. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ja hoor, in Groningen slapen jonge kinderen in een babyhuisje, voor veel mensen niet meer dan een konijnenhok, er staat dacht ik een foto op mijn site. Ook bij het KDV slapen de kleinste kinderen 's middags buiten. Hier zijn we het wel gewent, maar als ik vrienden uit de Randstad krijg staan ze vaak vreemd te kijken. Het hok is voorzien van gaas en een muskietennet, zo kunnen er geen beesten bij komen.

    [​IMG]
     
  20. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Heb de foto's gevonde op je site.
    Wat ligt ze er lief te slapen.
    Als ze niet meer in de kinderwagenbak past doe je er dan een matrasje in ? Of slaapt ze dan niet meer buiten.
     

Deel Deze Pagina