Mijn dochter van 14 maanden herft al 3 dagen hoge koorts (boven 40.0) en eet en drinkt al 2 dagen amper tot niets. Vandaag doorgestuurd naar het ziekenhuis en allerlei onderzoeken gehad. Alles lijkt goed dus waar de koorts vandaan komt weten ze niet. Naar huis gestuurd met zwaardere pijnstilling en morgen ochtend word ik gebeld. Als zij dan nog steeds zo ziek is en weinig eet/drinkt word ze opgenomen en krijgt ze een sonde. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben? Zie er best tegen op
Koeler eten drink/ waterijsjes etc krijg je er ook niet in? Hier een paar keer hoge koorts gehad en koelere di NHnen gingen dan wel goed er in, melk producten konden wij nog niet laten staan want die had ze nodig maar bij bijv. erge keelpijn kan je melk beter laten want dan krijg je slijmvorming wat weer erg zeer kan doen. Schijnt wel hand voet mond ziekte in de rondte te gaan vrij heftig weer. Wellicht iets in die hoek zoeken? Komt met vage verschijnselen voordat de vlekken daadwerkelijk komen en je 'oooooooh dat was t dus' kan zeggen. Dochter van vriend van ons had veel pijn in de mond daardoor en dacht in eerste instantie in de maling genomen te worden door zn meisje omdat ze elke keer een andere kant van dr mond aanwees. Snap dat je er tegenop ziet ik zou zelf ook helemaal in de rats zitten. Opname met sonde geen ervaring mee maar hou maar in gedachten dat t ziekenhuis erger probeert te voorkomen. Hopelijk werkt koelere dingen, niet zijnde melk producten iets.
Jeetje geen ervaring mee maar wil je wel even sterkte wensen! Hopelijk is de koorts gezakt en wil ze vandaag drinken en eten.
Nee heb alles al geprobeerd appelsap verdunt, siroop verdund, koude thee, warme thee, ijsje maar ze wil niks. Uiteindelijk heeft ze vanag gister 18.00 100 cc gedronken en een half broodje op. Koorts is wel gezakt naar 38.5 maar plast nog steeds niet veel. Het wachten op zo'n belletje duurt dan zo lang he! Kijk t nog aan tot 2 uur en dan ga ik bellen. Bedankt voor jullie berichtjes!
Toen Sven 10,5 maand oud was, is hij ook opgenomen geweest en kreeg hij een sonde. Hij had het Norovirus en hield niets binnen. Met de neussonde kreeg hij toch voldoende vocht binnen en met een paar dagen was hij weer helemaal opgeknapt. Hij heeft er trouwens weinig last van gehad. Sterkte en beterschap.
Onze dochter was met 23 maanden uitgedroogd en kreeg ook een sonde. In het ziekenhuis zeiden ze dat rond de 2 jaar het vervelendste is om een sonde te hebben; ze krijgen het echt wel goed mee maar je kan nog niet goed uitleggen dat het voor hun eigen bestwil is. Het is natuurlijk altijd heel vervelend, maar hopelijk is je dochtertje nog jong genoeg dat ze niet alles snapt en onthoudt wat er gebeurt... sterkte!
Inmiddels is de koorts opgelopen weer naar 39.5 maar heeft ze wel 90 cc gedronken weer. Heb zelf om half 2 gebeld maar vanwege de drukte nog niet aan ons toegekomen. Ziekenhuis zou voor half 4 terugbellen heb net weer gebeld en nog geen tijd. Weet dus nog niet of ze nou opgenomen wordt en daat word ik nu wel beetje moe van. Uiteindelijk is het voor haar bestwil als ze wel de Sonde krijgt maar als moeder zijnde ziet het er zo rot uit bij je kind. Denk meer dat dat het is als dat ik het vervelend vind dat ze geholpen word. Maar goed weet dus nog steeds niks
Mijn dochter heeft sinds kort een sonde, maar niet omdat ze ziek is. Vervelend dat ze je laten wachten, hopelijk heb je snel duidelijkheid! Hoe is het nu met je dochter? Fijn dat ze iig iets heeft gedronken nu.
Mijn dochter heeft 4 dagen met sonde in het ziekenhuis gelegen. En de tweede nacht trok ze hem er zelf uit. Half in haar slaap, ze zat er steeds aan te frunniken. Dus midden in de nacht moest die weer teruggeplaatst worden helaas. Echt sneu om te zien Maar een paar weken erna had ze het er nooit meer over, dus hopelijk geen trauma. Wel van vaak rectaal temperaturen, ik krijg echt never meer een zetpil ofzo erin!
Mijn dochter heeft met 2,5 jaar een sonde gekregen. Ze dronk en at niets meer. Maar moest wel steeds overgeven en had diarree Was volledig uitgedroogd en had het rs-virus. In het ziekenhuis direct een sonde erin. Het erin doen was echt drama. Maar daarna ging het goed. Eerst alleen maar ORS via de sonde maar ze knapte niet op. Toen er uiteindelijk echt sondevoeding in ging was ze binnen 1,5 dag echt veel beter opgeknapt. Ze heeft 5 dagen in het ziekenhuis gelegen. Helas nu bijna 1 jaar later heeft ze het er nog steeds over, dus is heel wat geweest voor haar toen.
Goedemorgen, Uiteindelijk gister om half 6 gebeld door de arts en ze hoeft niet opgenomen te worden omdat ze weer wat levendig is en wat gedrinken heeft. Plasluiers zijn nog wel minimaal maar anders via de hap terug. Vervelend voor die kleintjes als ik dat zo lees ook. Zo sneu en dan breekt je moederhart gewoon. Uiteindelijk worden ze er beter van maar probeer ze dat maar eens uit te leggen zo klein. Gelukkig heeft het bij jullie kleintjes allemaal geholpen. Wel heel naar de herinnering eraan. Snap dat ze getraumatiseerd zijn door zo'n ervaring
Nou weet t ff niet meer zo goed. Als de paracetamol en ibuprofen aanslaan is ze helemaal gezellig en wil ze wel iets drinken en paar hapjes eten. Zodra dat is uitgewerkt heeft ze weer hoge koorts, net voor slapen gaan weer 40, morgen moet ik ook weer stoppen met de ibuprofen. Doordat de koorts zo hoog blijft weet ik het niet meer. Ze heeft eind okt blaasontsteking gehad zou het nierbekkenontsteking kunnen zijn of zie je dat in urine?
Dat zie je in de urine. Die van ons is er vrijdagavond mee opgenomen. Maar zou zeker de hap bellen als de koorts steeds zo hoog terugkomt.
Joh dat meen je blijdorp! Hoe is het nu met jullie kleintje? Gisteravond weer 40.0 koorts en alleen maar huilen vanaf half 1. Om half 4 naar de hap gegaan waar ze weer een opleving had. Weer alles schoon en naar huis gestuurd. Heeft vermoedelijk zo'n heftig virus dat ze daar wat langer op reageert. Nu is ze weer koorts vrij gelukkig en happy. Hopen dat het zo blijft