Wanneer duurt een 'lange cyclus' nou echt te lang???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Debster84, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    nou ik heb nog geen ovulatietest gedaan en ook niet echt een eisprong gevoeld om eerlijk te zijn. Tja ik weet niet of het niet te vroeg is om al naar de huisarts te gaan we zijn pas vorig jaar augustus gestopt met de pil en ik lees overal ( behalve hier op het forum vandaag haha ) dat je minstens een jaar moet wachten.

2. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben in oktober 2010 gestopt met de pil, maar nog helemaal niet ongesteld geworden. Ik ben al bij de gyn. geweest. Dus een jaar wachten vind ik een beetje overdreven. Dat is per persoon anders en erg afhankelijk van je cyclus. Het is logisch dat de huisartsen terughoudend zijn, maar als jij binnenkort nog niet ongi bent, dan zou ik iig bellen. Dat kan nooit kwaad. En binnenkort kan over 2 weken zijn, maar ook over 2 maanden. Wanneer jij denkt dat je daar aan toe bent en hoe snel je ongesteld wordt.

3. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    tja ik zit er zelf over te denken misschien nog een weekje te wachten als ik eind deze week nog niet ongesteld ben toch maar eens de huisarts te bellen. Voor ik aan de pil was, was ik ook altijd heel onregelmatig ongesteld soms duurde het wel 3 maanden! dus ja als dat zich nu weer voort gaat zetten zou dat wel erg vervelend zijn.

4. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is helemaal een reden om naar de huisarts te gaan! Want dat vragen ze ook. Ik heb eerlijk gezegd dat ik niet meer weet hoe mijn cyclus was voor ik gestopt ben met de pil. 3 maanden is echt te lang hoor! En idd wordt een half jaar tot een jaar gegeven voordat je wordt doorverwezen, maar als je een zeer onregelmatige cyclus hebt van meer dan 35 dagen en je al bijna een half jaar bezig bent....Dan hoef je echt niet nog een half jaar te wachten om naar de huisarts te gaan. Als je een regelmatige cyclus hebt, maar na een half jaar niet zwanger bent, dan is dat een heel ander verhaal. Dat zal je vriendin misschien wel bedoelen? Dat je dan een jaar moet wachten?
    Overigens wil ik niet suggereren dat je nu gelijk wordt doorverwezen. Dit is echt afhankelijk van je huisarts. De verhalen hier op het forum verschillen enorm! Ik heb gelukkig een positieve ervaring en ik denk dat ik in de minderheid ben!
    Succes iig!

5. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Ja ik hoop ook echt dat ik nu een ei krijg, weet niet of ik die vorige rond eheb gehad met een cyclus van 72 dagen?? ben allang blij dat ik ben begonnen nog met die ovutestn want is als het goed is wel meer duidelijkheid!
    Dat weet ik dan over 2 weken als ik dan ongi word of zwanger ben weet ik iig dat ik een ei heb gehad, maar volgens mij kan hij niet bijna positief worden en dan geen ei krijgen toch? (hoop het niet want dat zou erg verwarrend zijn)

6. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Hmm dat is dan weer minder als ik dit lees haha dat als je een late ei krijg je minder kans heb om zwanger te worden...en ik maar blij zijn dat ik uberhaupt een ei krijg volgens de testen haha.
    Ik heb toen ik in de cyclus zat van 72 dagen een keer een mailtje gestuurd naar de gyn (waar ik bij onder behandeling mag als ik zwanger ben) met de vraag of het normaal is dat het zo lang duur en hoelang het mag duren kreeg ik het antwoord; dat omdat ik nog niet zo lang ben gestopt met de pil (aug 2010 dus) het weleens een half jaar kon duren voordat je cyclus normaal op gang is en als ik het te lang vind duren dat ik dan naar de huisarts moet gaan zodat die iets kan geven....
    Vraag ik het aan de huisarts en daar krijg ik het antwoord (toen zat ik gelof ik op 52 dagen toen ik het vroeg) ja je moet geduld hebben misschien ben je er wel teveel mee bezig!!!!
    Nou dat vond ik wel zo een stom antwoord dat ik gewoon niet meer durf te gaan!
    Duhhh iedereen die een kindje wil is er toch mee bezig en het is niet zo dat ik geobsedeerd erdoor ben ( en ben er een tijdje niet eens meer mee bezig geweest) maar zelfs de mensen die er heeeeeel erg mee bezig zijn die worden gewoon zwanger dus dat was wel een stom antwoord...toch??
    Nou ja ik hoop iig dat me ovutest snel echt positief is en dan over 2 weken ongeveer weet ik meer hopelijk haha

7. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    vind het zowieso een onwijs stom antwoord hoor. Nu ook, ik loop bij de gyn, krijg om de 3 dagen een echo en klus huiswerk mee en er dan zeker niet te veel mee bezig zijn???? Ja, haha dat gaat nogal moeilijk dan he.
    Is makkelijk praten voor mensen bij wie t misschien na 1 x raak is.
    Tuurlijk snap ik ook wel dat het beter is om t n btje los te laten, maar dan kun je in ieder geval gewoon beter n btje relaxed vrijen lijkt mij...

8. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Is wel beter dat ze je zo helpen dan! ik wou dat dat bij mij ook zo was maar ja ik wacht maar gewoon weer even af dan weet ook niet wat ik anders moet doen en durf dus niet weer aan te kloppen!
    Die dokters die zijn soms zo raar! pfff

9. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Debster, is er geen andere huisarts waar je heen kunt? Je bent toch al 5 maanden bezig! Dat is bijna een half jaar. Wat ik ook al tegen Annabel zei, je moet zelf aangeven wanneer je het zat bent. Als jij denkt hulp nodig te hebben of een check wilt hebben of alles goed is van binnen, dan moet dat toch mogelijk zijn? Het is toch niet zo dat je hiermee langer gaat doorlopen omdat je niet weer durft aan te kloppen? Dat moet naar mijn mening niet de reden zijn om geen afspraak te maken! Kom op meid, wel voor jezelf opkomen hoor!

10. mam11

mam11 Lid

3 jul 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook vaak hele lange cycli. Maar daarmee kun je gelukkig wel gewoon zwanger worden. De cyclus voor mijn laatste zwangerschap heeft ongeveer 9 weken geduurd en heb ik de eisprong dus met een week of 7 gehad. En dat was dus een prima eitje.
    Wel heb ik toen gelet op mijn afscheiding:D. Ik had hier toen ergens gelezen hoe dat eruit ziet als je vruchtbaar bent en dat heeft kennelijk wel geholpen ;)
    Maar als het echt nog langer had geduurd dan was ik ook naar de huisarts gegaan, dus gewoon doen hoor. Met zo'n onregelmatige cycli betaal je je blauw aan ovulatie en zwangerschapstesten:$ en het is gewoon heel erg vervelend dat je telkens zo lang moet wachten en je hebt natuurlijk veel minder kansen dan een ander met een normale cyclus.

11. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    ik heb tegen de huisarts gezegd dat ik het niet vertrouw etc. etc. en gewoon erop stond dat ik doorgestuurd werd naar de gyn. Toen kon ze niet anders dan me gewoon een verwijsbrief sturen.
    echt voor jezelf opkomen hoor, n ander doet t niet voor je meid

12. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb de hele situatie nog eens met mijn vriend besproken, ook wat ik hier gelezen en als advies heb gekregen en ik ga morgen de huisarts even bellen. Natuurlijk wil iedereen snel zwanger worden, ik ook haha. Maar wachten vind ik ook niet erg maar met zo'n onregelmatige cyclus is het wachten gewoon niet meer leuk. Dus dat word morgen maar weer een telefoontje plegen.

13. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Groot gelijk Annabel, want dit schiet niet op hoor. Ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik naar de gyn ben doorgewezen, net als Kitty heb ik een erg positieve ervaring daarmee. Normaal gesproken duurt het een jaar voordat ze pas gaan onderzoeken of je wel of niet zwanger kunt worden, bij mij is dat nu al gedaan.. Ik weet na een halfjaar bij de gyn dat mijn mans zaad goed is en dat bij mij ook alles in orde is. Dus technisch gezien moet het kunnen. ik vind het heerlijk dat ik dat nu al weet dan wanneer ik nog een jaar zou moeten wachten.. En als je huisarts je niet wilt doorsturen, probeer dan inderdaad een ander.. Mijn eigen huisarts wilde het ook niet, ben toen ook door iemand anders doorgestuurd... Ik hoor het graag morgen of het gelukt is!!

14. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha Newlywed,

Inderdaad, met Clomid heb je evenveel kans, het positieve ervan is dat je precies weet wanneer je eisprong is en dus weet wanneer je moet klussen. Het romantische is er wel vanaf vind ik, maar liever dat dan dat je continu met zwangerschapstesten in de weer bent.... Sommige mensen worden snel zwanger met Clomid, anderen niet (zoals ik haha). Tegen mij zeggen ze ook dat ik er niet teveel mee bezig moet zijn, ja lekker makkelijk gezegd... Je moet je dagen hartstikke goed in de gaten houden, anders mis je je kans.. En aangezien je er met Clomid maar een paar hebt.... Ik ben wel benieuwd hoor of je eitje goed groeit!!

15. newlywed2010

newlywed2010 Actief lid

26 jul 2010
    483
    81
    28
    NULL
    NULL
    Thnx es, ja idd, dat echos maken is wel relaxed hoor, naja erheen gaan niet, maar je kunt alles precies volgen. Vind t altijd wel interessant als ik op die bank lig, kan alles zien haha.
    Heb denk al 30 zw testen gedaan bdn er klaar mee, althans nog een keer en dan positief aub haha

16. Debster84

Debster84 Bekend lid

8 okt 2010
    543
    0
    0
    Niet boeiend!
    Noord Brabant
    Meiden kijk eens! mijn ovutest van vanavond wat denken jullie? kan ik dit als positief beschouwen??
    Ben zo blij want me ei komt dichterbij! en weet ik iig DAT ik een ei heb joepieeeeeee

17. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    @ newlywed: erheen gaan is inderdaad niet leuk, maar ik vind het ook wel interessant om te zien allemaal hoor. Heb laatst een HSG gehad, was niet fijn, maar wel alles goed gelukkig. Daar is een rontgenfoto van gemaakt en ik heb van de gyn een afdruk gekregen. Erg interessant om te zien hoe het er precies uitziet allemaal!
    Ik doe alleen nog maar testen als ik overtijd ben, ervoor niet, dat zorgt voor teveel teleurstelling... Dus hopen dat ik nog maar 1 test hoef te doen, dat is wat ik voor jou ook hoop natuurlijk!

@ debster: helaas heb ik geen ervaring met ovutesten, maar zo te zien is het positief toch?? ik zou zeggen ga ervoor en hopen dat je over 2 weken een positief resultaat hebt!!

18. Patatje

Patatje Bekend lid

1 jan 2011
    768
    0
    16
    Werken met kinderen van 0 tot 4 jaar, in de kinder
    Hoi!

Zit hier ook met ineens een lange cyclus.
    Mijn huisarts zei dat hij me naar de gyn zou sturen als m'n cyclus 5 a 6 maanden weg zou blijven, mits ik geen andere klachten zou krijgen.
    Ben 3 weken geleden dus naar de HA terug gegaan en doorgestuurd naar de gyn. Kan as vrijdag terecht :).
    Inmiddels wel een ongi gehad, na 145 dagen!! Maar ik ga lekker toch gewoon naar de gyn vrijdag :p, hopenlijk onderzoeken ze me even. Al is het maar voor de geruststelling ;).

Hoop dat je wat aan m'n info hebt ;).

19. FvEs

FvEs Actief lid

20 jan 2011
    138
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ha patatje,

Wat goed dat je bent doorgestuurd naar de gyn. En daar zullen ze je zeker gaan onderzoeken, je zit voorlopig goed...
    Maar wat zie ik nu, jullie hadden een kindje wat maar 5 weken geleefd heeft?? Wat is er gebeurd? Als je daarover wilt praten tenminste, kan me voorstellen dat dat moeilijk is..

20. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annabel, goed dat je de stap hebt gezet! Ik ben benieuwd!

En Patatje, jij ook heel veel succes bij de gyn. Het is al bijna, dus ben erg benieuwd hoe het bij jou verloopt.

Deel Deze Pagina