Ook ik ben net terug van de gyn. Bij mij was gelijk duidelijk dat ik PCOS heb. Er is bloed afgenomen en een uitstrijkje gemaakt. Over 4 weken moet ik terug en dan krijg ik Clomid. Ben blij dat ik weet waar ik aan toe ben!
Hoi anna, goedzo. Ja fijn om te weten he..en het onderzoek..viel mee toch? Ik kom vanmorgen terug van gyn en er zit een ei van 17 mm. Zaterdag of zondag springt ie waarschijnlijk. Dus aan de klus!
Inderdaad echt fijn om te weten hoe het nu zit. Viel inderdaad reuze mee! Had ook zo'n aardige arts! Spannend hoor voor je! Veel klusplezier
Waarschijnlijk begin ik over 4 a 5 weken met Clomid. Doormiddel van mijn klachten en een inwendige echo was het opzich al heel snel duidelijk.
Ja, was heel raar . Riep wel vaker dat ik baalde van ongi zijn, maar als ie dan weg blijft is 't ook niet goed . Na 145 dagen kwam die vanzelf . Anna fijn dat je weet waar je aantoe bent, ook wel weer spannend denk ik... Gelukkig viel het onderzoek mee . Ik zag er ook wel een beetje tegenop . Newlywed leuk he dat je je ei kon zien . Ik vind het wel bijzonder dat dat allemaal kan met zo'n apparaat . Op naar een vruchtbaar weekend .
@ Patatje: dat geloof ik graag dat ze mooi was! Hebben jullie nog een beetje van haar kunnen genieten of was het vooral heel veel zorgen? Fijn dat vanmorgen alles goed was bij de gyn! Ben benieuwd wat er uit je bloedwaardes komt. Als dat ook goed is, krijg je waarschijnlijk daarna Clomid, tenminste, zo ging dat bij mij.. @ Anna86: viel het mee, de gyn? Fijn dat je Clomid krijgt, hoop voor je dat het goed gaat werken! Houdt er wel rekening mee dat je bijwerkingen krijgt, zoals opvliegers en stemmingswisselingen... @ newlywed: wat goed dat je ei gegroeid is. Dat wordt een goed weekend dus
We hebben voor mijn gevoel heel veel van haar kunnen genieten . Van de 5 weken hebben we 3 weken lang kunnen buidelen en heb ik haar 4 dagen zelf kunnen voeden. We hebben haar kunnen verzorgen en zelfs rompertjes aan kunnen doen . We waren al "opweg" naar huis eigenlijk, het aftellen kon beginnen... Ben blij met de uitslag van de gyn . Hoopte op een gezonde baarmoeder en eierstokken en die zitten er! Verder hoop ik dat dit ei bevrucht wordt . Ben iig blij dat ik een eisprong heb . Waar wordt je bloed op onderzocht eigenlijk? En krijg je ook Clomid als je een eisprong hebt?
Gelukkig dat jullie dat konden! Ik blijf er nog steeds kippenvel van krijgen... Bah, ik hoop niet dat ik ooit hetzelfde als jullie moet meemaken.. Heel fijn dat alles goed was bij de gyn. Bij je bloed gaan ze testen of je schildklier goed werkt en of je de juiste hoeveelheid hormonen in je lijf hebt. Ik had ook altijd al een eisprong en gewoon Clomid gekregen. Dat zorgt ervoor dat je eisprong eerder komt. Ik hoop voor je dat het ei inderdaad bevrucht, zou fijn zijn. Wanneer je de 1e keer start met Clomid slikken moet je een aantal keer naar de gyn voor een echo, dan kijken ze of de Clomid goed aanslaat. Het is namelijk nog maar de vraag of je in 1x de goede dosering krijgt... Dat weten ze niet van tevoren, dat moet de echo dus uitwijzen....
Mijn gynaecoloog vindt langer dan 36 dagen al te lang, maar als dat elke maand zo is dan is het nog acceptabel.
Oh nee, dat wens ik echt niemand toe... Tis echt onbeschrijfelijk hoeveel zeer het doet... Ben blij dat we toen optimaal hebben kunnen genieten... Oke, dus Clomid helpt eigenlijk om een regelmatige cyclus te krijgen en dus ongeveer elke maand een eisprong te hebben? Ben benieuwd naar m'n schildklier, ben nl nog geen kilo kwijt sinds m'n bevalling en zit dus nog 10 kilo boven gezond gewicht . Kan ook invloed hebben op de cyclus zei de gyn. Kan je daar ook medicatie voor krijgen?
Ik kan het me (gelukkig maar) niet voorstellen hoe dat voelt, maar het moet inderdaad vreselijk zijn. Wees dan inderdaad dankbaar voor de momenten die je hebt gehad met haar. En ik hoop zo ontzettend voor je dat je weer zwanger mag raken en dat je er dit keer nog jaren van mag genieten. Ja Clomid helpt om een regelmatige cyclus te krijgen, ik heb nu telkens een cyclus van 31 dagen. Ideaal, want zo weet ik precies wanneer de klusweek is en wanneer ik kan gaan testen. Ik weet niet of je medicatie kunt krijgen voor als je wat boven je gewicht zit, daar heb ik geen ervaring mee. Succes met klussen in ieder geval dit weekend
nou ik ben net terug van de huisarts, eerst was ik blij hij wou me doorsturen naar de gynaecoloog. Maar nadat hij zijn hele verhaal getypt had veranderde dat weer nu gaat hij contact opnemen met de gynaecoloog en moet ik het weer afwachten. Ik heb ook uitgelegd dat ik altijd al heel onregelmatig ongesteld ben geweest. Maar ik moest maar gewoon geduld hebben.
hoi meiden, eitje zat er nog hoor! 22 mm inmiddels en staat dus op springen! vlgnd cyclus wel 100 mg clomid, een ei op dag 22 vond de gyn te lang.. Dat klutsei moet gewoon springen!!!
Dus het is nog even spannend wanneer hij nu gaat springen. Spannend! Lekker blijven klussen zou ik zeggen! Hopelijk is 100 mg niet nodig, wordt je gewoon deze ronde al zwanger!!!!
wat is dat toch met die huisartsen!! vind het zo raar, geef gewoon die doorverwijzing!! ik had m al met 6 mnd, waarom wachten in godsnaam? vind t maar raar hoor. nee ik kan niet meer klussen, man is met vakantie met collega's!! hele weekend geklust, dus ik hoop op die eisprong vanavond of morgen... dan zijn we denk nog wel op tijd
Ow oke, nou ik hoop voor je dat hij dan vanavond lekker gaat springen!!!! Heb jij wel een een eisprong gevoeld?
nou ik heb de uitslag, ik heb overgewicht en daardoor komt dat. Ik heb daarom geen eisprong dus ik kan alleen maar afvallen en dan word mijn cyclus vanzelf weer normaal. Enige probleem mijn cyclus is nooit normaal geweest. Prima ik wil best wat doen aan mijn overgewicht maar ik wil wel serieus genomen worden en ik voel me absoluut niet serieus genomen