Ik heb het de eerste keer vrij vroeg verteld aan iedereen 7weken. Helaas eindigde die een week later in een miskraam. Beetje bittersweet dat toen zoveel mensen t wisten. De tweede keer was na de 12weken echo, eerst familie en erna naaste vrienden.
Ik ben nu net zwanger en heb het aan mijn moeder verteld. Morgen aan s ouders en verder nog niemand tot tenminste 1 goede echo. Heb 26 november een afspraak.
Mijn eerste echo had ik met 6 weken waarvan ik dacht dat ik 8 weken zwanger was uiteindelijk bleek ik pas 6 weken te zijn. Bij 10 weken hebben mijn vriend en ik dmv een echo verteld dat we zwanger zijn. De verloskundige gaf ons het advies om het gewoon te vertellen omdat we twee positieve echo's hadden en de kans dat het mis zou gaan kleiner was geworden en mocht het misgaan dan heb je ook mensen nodig bij wie je verhaal kwijt kunt en je kunnen steunen bij het verdriet.
Bij de zwangerschap van onze dochter, direct aan onze ouders verteld na de positieve bloedtest (is met IVF verwekt) met 10 weken aan mijn broer en zusje verteld. En op onze bruiloft was ik 13 weken zwanger en hebben we het op het feest aan iedereen verteld. Deze keer een paar dagen na de positieve test aan onze ouders verteld. Morgen hebben we de eerste echo en als die goed is vertellen we het zondag aan mijn broer en zusje zwager en schoonzus. Mijn zusje woont 2,5 uur rijden bij ons vandaan en daar gaan we zondag met mijn broer en schoonzus heen. Wil het haar graag persoonlijk vertellen en anders word dat pas met de kerst dat duurt mij te lang. Wanner we het aan de rest vertellen weet ik nog niet.
wij hebben het meter na de positieve test verteld aan de familie. ik had een jaar daarvoor een miskraam gehad waar ik lang mee bezig ben geweest. Zelfs met mijn partner wilde ik het er niet over hebben. Alleen mijn ouders en partner wisten het dus maar anderen kunnen je ook niet steunen. Daarom hebben wij ervoor gekozen het nu wel meteen te zeggen. helaas liep de 'steun' van de familie van van mijn partner anders dan gepland wat het nu extra moeilijk maakt. Maar dat konden we van tevoren ook niet weten.
wij hebben met 5 weken aan de ouders en broers en zussen verteld.. met bijna 11 weken aan de familie.. helaas hebben we met 13 weken afscheid moeten nemen van ons meisje.. nu gaan we wachten tot 11 weken aan de ouders met 5 december en dan met 13 weken op me verjaardag aan de rest
Wij hebben het alle keren zo rond de 8/9 weken verteld aan iedereen. Na de goede echo. Deze keer gaan we het weer na de goede echo vertellen. Aangezien we al 3 kinderen hebben zullen die het echt niet geheim houden voor de rest van de wereld...
Direct na de positieve test aan onze familie en een aantal goede vrienden/vriendinnen. Ik kan gewoon echt geen geheimen bewaren. Na 2 goede echo's met ruim 10 weken op Facebook gezet.
Met 6 weken op het werk maar dat was omdat ik snel weg moest ivm een bloeding :S (gelukkig alles goed gekomen) en na de termijn echo aan mijn ouders en schoonouders, met 10 weken. En de rest van de wereld na 12 weken.
Aan onze ouders en broers/zussen gelijk.. Mijn oom en tante en neven en nichten ook gelijk (zijn erg close) Verder wel gelijk aan mijn sportleraar verteld, ik doe karate en is een contactsport. Wel handig dat hij het weet dus! Ook op het werk wisten ze het gelijk... De rest willen we vertellen na de termijnecho... is bij 10 weken ongeveer.. Ik had bij de eerste al snel een dikke buik en nu groei ik al helemaal snel, het stil houden is dus wel moeilijk.
3 dagen na de positieve test heb ik het mijn ouders verteld, gewoon met als achterliggende gedachte 'als het mis gaat wil ik dat ook met ze kunnen delen' ik ben namelijk geen binnenvetter. Verder hebben we het voor de buitenwereld tot 9 weken geheim kunnen houden, toen viel mijn buik al behoorlijk op en konden we ook niet meer voor ons houden dat er 2 wondertjes in mijn buik groeiden!