We twijfelen heel erg of we dus 1 groot kraamfeest gaan doen of gewoon net als bij onze dochter losse kraambezoekjes. Het probleem is een beetje dat ik al dat bezoek bij mn dochter op een gegeven moment helemaal beu was. Na 3-4 weken even soort van ingestort, kon alleen maar huilen en heb toen alle bezoekjes die gepland stonden voor twee weken gecancelled. Heerlijk die rust. Altijd maar in nette kleding, wat make-up, je haar leuk, fris en fruitig met baby present zijn als er bezoek is. Het brak me gewoon op. Daarom zeiden we toen al: bij de tweede doen we een kraamfeest. Maar nu twijfel ik dus. De verjaardag van onze dochter hebben we in 1x (heel erg druk) gevierd. En ik had het gevoel mensen tekort te doen. Meer het idee van "drop je cadeau maar, pak taart en drinken." Bij een kraamfeest waar 80 man komt heb je datzelfde een beetje. Kunnen de baby niet vasthouden terwijl ik van veel mensen toch wel hoor "als ik op kraambezoek ga hoop ik wel een baby vast te houden." Kraamfeest is dus meer voor ons om er in 1x vanaf te zijn. Maarrr wat doe je dan met de mensen die op die dag niet kunnen komen? "Hard" zijn en zeggen die datum en anders niet? Dat vind ik dus wel lastig, want als mijn collega's bijv niet kunnen en weer in zes groepen aan huis willen komen; dat wil ik nou juist vermijden. Heb wel twee baby's straks en nog een peuter... Wat gaan/zouden jullie doen? En als je voor een kraamfeest gaat; welke dag? En welk tijdstip?
Wij doen bezoek. Vind een kraamfeest niet leuk. Inderdaad het drop je cadeautje en dan weer opzouten idee.
Hier ga ik gewoon weer voor gewone kraambezoekjes, net als de vorige keer. Het is denk ik heel persoonlijk. Hier weet ik dat heel veel mensen, vooral van man zijn kant (ooms, tantes, overgrootopa's en oma's, vrienden) vorige keer ook al heel aandringerig waren en binnen dezelfde week nog, soms onaangekondigd, op de stoep stonden. Vond dit erg druk, maar mijn probleem is dat ik zeker weet dat als ik een kraamfeest organiseer, al die mensen evengoed nog daarvoor op kraambezoek komen. Simpelweg omdat ze het geduld toch niet hebben om te wachten tot het kraamfeest. Want dat organiseer je meestal ook even een aantal weken verderop (zeker een maand vaak) omdat je eerst moet herstellen. Dus dan zou het nogal dubbelop worden, en uiteindelijk nog drukker in mijn geval Maar ik kan me ook voorstellen dat het voor sommige mensen die heel veel vrienden/kennissen of familie verderweg bijvoorbeeld hebben (en die in tegenstelling tot mijn situatie wel kunnen wachten) een uitkomst kan bieden!
Wij kiezen voor een kraamfeest ook omdat ik de oudste niet teveel wil belasten grote families vrienden en dan iedere keer mijn nest uit optutten voor bezoek waarvan de helft nauwelijks spreekt maar wel leuk de baby willen komen vasthouden. Ook 20x je bevalling s verhaal vertellen hihi misschien zijn het de hormonen maar het denken eraan maakt mij al moe.Gwn hup 1x allemaal en alleen familie wel na de bevalling eerste paar dagen erna is het ons gezinnetje samen lekker rustig. Wat betreft dat vasthouden dat kan altijd nog ze arriveren dan net op de wereld nog weken maanden de tijd ik zou mij daar niet druk om maken.Het draait om de kraamvrouw de partner en de nieuwe baby zo zie ik het en niet om het bezoek en hun wensen.Maar ieder zijn ding gewoon doen wat beste voelt voor jou en de kleine die er al is en jouw partner verder zou ik niet rekening houden met het bezoek het is jullie geluk en bijzondere periode
Dat vind ik met een kraamfeest ook idd, en ik denk dat je dan toch mensen krijgt die persoonlijk langs willen komen om idd wat meer 1 op 1 te kunnen praten en de baby wat beter te bewonderen enzo. Met kraamvisite kun je het ook zelf inplannen, als je denkt een weekje geen visite, vraag je gewoon of ze een week later kunnen komen.
Ik ben zwanger van de derde en ga dit keer voor een kraamfeest. Om nu weer met diezelfde ooms en tantes te gaan zitten waar ik niet veel mee heb. Ik dacht eigenlijk dat er niet zo veel meer zouden komen, maar dat was wel het geval. Ik heb het er niet voor over meer. Met uitzondering van de directe fam en 2 beste vriendinnen. En geen andere afspraken voor mensen die niet kunnen. Hard, maar het moet voor ons ook leuk blijven. Ik snap wel dat je de keuze lastig vind, ga vooral op je eigen gevoel af, je kunt het niet over doen.
Denk dat af en toe een bezoekje ook wel prettiger is als alles in 1 keer. Lijkt me met een baby nogal druk
Wij zijn in verwachting van onze 4e en doen net als bij de andere 3 gewoon kraambezoek. Vind ik veel gezelliger en persoonlijker anders spreek je een heel deel amper. Maar het is puur persoonlijk waar je een beter gevoel bij heb
Wij hebben een kraamfeest gedaan. Dit omdat manlief en ik beide een grote familie hebben en veel vrienden (voetbalteam, grote vrienden groepen) 6 weken na zijn geboorte hebben wij op zondagmiddag van 13-17 een feest gegeven. Veel lekkere hapjes taart en drankjes. Iedereen die binnen kwam ging ik en mijn man mee praten en de baby laten zien (lag lekker te slapen in zijn reiswieg) Uitgebreid de tijd genomen voor de cadeautjes en uitvoerig bedankt. Toen de baby wakker werd hebben wij een rondje met hem gelopen en overal wederom even staan praten. En toen iedereen binnen was konden we gewoon even om en om met mensen praten. We hebben het wel over 80+ personen dus ja heel persoonlijk was het niet maar ons zoontje is ook super onrustig dus ook kraambezoek bij ons thuis mag hem niet vast houden. Dan hebben wij er namelijk de hele nacht ''plezier'' van. Nu heeft hij bijna de hele tijd liggen slapen waardoor we een vrolijke baby hadden. Kraambezoek hebben wij ook gehad want ja mensen die niet konden, beste vrienden en naaste familie waren natuurlijk van harte welkom. Ik vind dat juist vervelend omdat de meeste mensen s avonds komen en dan is precies het huiluurtje van onze kleine man. Loop ik rondjes met hem op mijn arm en ondertussen half afwezig tegen het bezoek praten. Moet hij net eten trek ik mij terug om te voeden (waar hij een uur over doet dus dan zag het bezoek hem amper) Heel eerlijk kreeg ik veel meer stress van 1 op 1 kraambezoek dan van het kraamfeest. Dat het niet persoonlijk zou zijn jammer dan. Dit werkte het beste voor ons en onze kleine man. En ik zou het de volgende keer weer doen!
Bij werk/collega's en andere groepen zou je wel duidelijk aan kunnen geven dat ze op 2 data kunnen komen en niet allemaal verspreid. Dat heb ik vaker bij collega's gezien. Een kraamfeest lijkt mij idd wat onpersoonlijk en kraambezoek is geheel eigen regie. Ik heb ook geen mensen in mijn omgeving die snel onaangekondigd komen (schat ik nu in). Maar misschien denk ik er over een paar weken heel anders over
Dit. Maar even heel eerlijk! Leuk in de make-up en nette kleding? Joh.. Wat doe je jezelf aan? De eerste 2 weken zat ik echt niet "op" bij bezoek hoor. Toen lag ik merendeel in bed (ks). En daarna deed ik wel iets aan mezelf maar als er een "mindere" dag tussen zat schroomde ik echt niet op de afspraak te verplaatsen oid. Of er dan maar een keer minder uit te zien. Je bent net bevallen! Als ze naar een top-model willen kijken en allemaal rozengeur verwachten nou.. Helaas..
Bezoek gewoon goed plannen kan ook, lekker om de dag bezoek hebben wij ook gedaan bij de tweede, Elke keer een dag er tussen en max 4 mensen tegelijk meer niet.. Kwa vasthouden, keek ik eerst hoe de kleine was, was hij onrustig lag hij lekker in bed of bij mij of man, was hij gewoon rustig dan mocht hij rustig vastgehouden worden.. zo kan het dus ook
Wij gaan voor gewoon kraamvisite.. Ook door meer 1 op 1 te zijn, maar wel op onze manier/ voorwaarden.. Eerste weken doen we echt rustig aan en weinig bezoek naast familie en beste vrienden.. We zijn heel duidelijk wanneer het mooi is geweest en mensen blijven hangen.. Begrijpen ze heus wel, en anders jammer dan..!
Je kan het toch ook in groepjes plannen, dat je gewoon 4 zondagen opgeeft en dat mensen zelf kunnen aangeven van tevoren welke zondag hun het beste uitkomt? Zodat je wel weet hoeveel mensen je kan verwachten, kan je je daarop voorbereiden en heb je evengoed tijd voor jezelf want als je zoveel mensen hebt dan is het niet leuk als je onderhand elke dag daarmee bezig bent weken lang. Bij ons zal het anders zijn, mijn familie is niet van de partij en de familie van mijn man is relatief klein dus het zal een drukke zondag worden en dan hebben we alles gehad
Kraamfeest, ik moet er niet aan denken! Zoveel mensen en met niemand echt kunnen praten. De hele dag rennen en inpakpapier opruimen zonder echt goed te zien wat je nu eigenlijk gekregen hebt. Zou mijn voorkeur niet zijn. Gewoon bezoek plannen wanneer jou dat uitkomt en niet te ver in het vooruit. Zit je de eerste weken niet op bezoek te wachten? Dan stel je het uit. Dat hebben mensen maar te respecteren vind ik.
Wij doen ook bezoek maar ik ga echt de nette kleding niet aan doen als ik net bevallen ben. En in de eerste weken ook alleen maar familie die verwachten ook niets. En zeker de eerste dagen zijn mijn partner en ik de enige die de baby's vasthouden. Geen getrek met die kleine wurmpjes die nog aan de grote boze wereld moeten wennen
Hier ook gewoon kraambezoek.. Maarre ik ga echt niet zitten make-uppen en nette kleding aan hoor als ik net bevallen ben.. De 1e week zat ik gewoon boven op bed in mijn charmante nachthemden zonder make-up en soms zelfs zonder een borstel door mijn haar te halen.. En gewoon niet teveel tegelijk plannen, in de 1e week kwam iedereen maar max een half uurtje en sowieso hielden we een aantal dagen in de week vrij..
Wij gaan een kraamfeest geven, al mogen de mensen die ons erg dierbaar zijn (ouders/broers/hele goede vrienden) wel eerder komen. Wij doen het met 3 weken en dan plannen wij van ongeveer 13:00 tot 17:00.
een combi! kraamfeest voor collega's en kennissen. Directe familie en naaste vrienden weten hun weg wel te vinden en hoef ik niet te vermaken, die mogen dus langs komen wanneer ze willen, uiteraard wel in overleg in verband met herstel.