Hoi iedereen. Ik vroeg me iets af. Bij mijn aanmelding voor de verloskundige moet ik mijn conceptiedatum doorgeven, aangezien mijn cyclus erg onregelmatig is. Nu had ik dus op zondag 2 juni een positieve ovulatietest, die dag ben ik geïnsemineerd. Mijn temperatuur was die dag 36,2. Maandag 3 juni had ik nog een positieve ovulatietest, die dag was mijn temperatuur 36,2. Dinsdag 4 juni had ik nog steeds een positieve ovulatietest, die dag was mijn temperatuur 36,0. Woensdag 5 juni had ik geen positieve test meer, en was mijn temperatuur 36,8 graden. Welke dag was dan mijn eispong? De dinsdag? En moet ik dat aanhoudende als bevruchte dag? (dus 2 dagen na inseminatie?) Of moet ik als conceptiedatum juist de geïnsimeerde dag opgeven? Wie weet hier meer over? Bedankt. Liefs, Sharon.
Ik zou de eisprong aanhouden. En anders ff bellen naar de vk. Zal zich echt niet op n paar dagen komen.
Dinsdag 4juni is je eisprong geweest dus vanaf die dag kan de bevruchting hebben plaats gevonden. Die datum hou je dus aan voor bij de vk
Je eisprong zal op 4 juni geweest zijn, gezien je positieve ovulatietest en de stijging van je temperatuur de dag erna. Er vindt pas bevruchting plaats als de eisprong geweest is, dus je moet de dag van de eisprong aanhouden en niet de dag dat je de inseminatie gehad hebt. Toen viel er nog niks te bevruchten.
Ik zou ook 4 juni zeggen.. Maar het is vaak toch maar een voorlopige datum, met de termijn echo (8-12 weken) kijken ze weer en passen ze de datum aan als het dan afwijkt.
Ik zou de dag dat je geinsimeneerd was opgeven. Dag eerder of later maakt niet veel uit. Er wordt straks toch een termijnecho gemaakt en dan wordt de exacte datum vastgesteld.