Tips over kosten zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lise, 20 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    Hallo,

    Ik heb met mijn verzekering gebeld en mijn aanvullende polis tot het maximum (4 sterren, Zilveren Kruis) verhoogd; alleen dan wordt in mijn geval de verloskamer volledig vergoed en dat is toch nog een aanzienlijk bedrag. Mijn verzekering vertelde dat een verloskamer 442,50 euro kost. Vanuit de basisverzekering wordt 173 euro vergoed. Dan blijft een eigen bijdrage over van 269,50 euro. Dit laatste bedrag hoef ik nu ook niet meer te betalen. Daarnaast heb ik ook geen wettelijke eigen bedrage van 3,50 euro per uur meer voor de kraamzorg met mijn nieuwe pakket. Na een berekening weegt dit zeer zeker op; per maand betaal ik 11 euro meer premie, maar de kosten die er straks komen hoef ik niet meer te betalen.
    Tips: kijk toch nog even goed naar wat je allemaal vergoed krijgt als je zwanger bent. En als je nog wijzigingen hebt; ik kon ze nog tot 1 maart indienen, daarna wordt een wijziging gezien als 'ingediend voor november' en gaat ie pas per 1 januari 2007 in. Dus dat kan een verschil uitmaken tussen veel betalen of niets (weinig). Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze informatie :D

    Liefs,
    Lise
     
  2. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Hey bedankt Lise, wij zijn er ook nog mee bezig en gaan ook over op zilveren kruis achmea, mijn werk heeft hier een collectie mee dus das nog voordeliger...
    groetjes,
     
  3. Lise

    Lise Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.343
    0
    0
    Communicatie
    Roden
    ;) Graag gedaan.
    Mijn lief heeft ook via het werk een collectief met Zilveren Kruis en ik profiteer daarvan mee. Dit scheelt toch wel per maand!
     
  4. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik twijfel sterk tussen FBTO en Trias. De laatste vraagt 15 euro voor de extra verzekering, maar betaalt 70 euro bij de geboorte van je kind, vergoedt maximaal 200 euro voor de bevalling en/of kraamzorg en er was nog iets, in ieder geval kwam ik uit op een bedrag dat 360 euro per jaar was, dat het scheelde, dus zeg 30 euro per maand "korting" op die manier. Nou, dan wordt het wel erg aanlokkelijk.
    Overigens geen collectief, maar tijdens het surfen erop gestuit.

    Groetjes, Ellen
     

Deel Deze Pagina