Hallo dames, Ik heb een gezond zoon van sep. 2011 en daarvoor een miskraam gehad. Ik heb toen eerder een echo gehad ivm bang voor een miskraam. Nou ben ik weer zwanger 5 weekjes nu en ben bang dat het misgaat. Kan ik nu weer eerder voor een echo, met 7 weken misschien? Bedankt alvast voor de reacties. Groetjes Chocotof
Wat naar dat je een miskraam hebt moeten meemaken. Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb na de mk ook een echo met 7 weken ter geruststelling gehad. Ik zou er zeker naar vragen. En als ze het bij de vak niet doen kin je ook bij een pretechobureau vragen of je mag komen. Mijn vk werkt samen met een bureau. Ik kreeg ook nog een echo met 9 weken voor de termijn en 12 weken voor de combinatie test. Met 15 weken gaan we er de geslachtsbepaling doen
Gewoon even je vk bellen, zij geeft je duidelijkheid wanneer je eerste echo kan plaats vinden Gefeliciteerd!
Na mijn miskraam kreeg ik pas met 10 weken een echo, normaal met 11 maar omdat ik zelf naar de ha was gegaan dus een weekje eerder. Na mijn vroeggeboorte met 23 weken, waarbij mijn zoontje is overleden kreeg ik mijn eerste echo met 8 weken. Ik denk dat het er heel erg aan ligt wie je treft, en of zij bereid zijn een vroege echo te doen.
eerste echo vindt meestal plaats tussen 7-8 weken maar als je duidelijk aangeeft eerder mk gehad hebt zulllen ze daar niet moeilijk over doen...
Hier doen ze de eerste echo vanaf 7 weken. Ik mag volgende week donderdag dus al met iets meer dan 7 weken. Gewoon je vk bellen en vragen.
Als je zegt dat je ongerust bent vanwege die MK, kun je vaak met 6 weken + 4-5 dagen een echo krijgen. Als je niet precies weet wanneer je zwanger bent geraakt (ik bedoel dus eisprongdatum die is bepaald door temperaturen of ovulatietests, of zwangerschap d.m.v. ivf), is het beter om tot 7 weken te wachten.