Hoi allemaal. Wanneer mag de kleine echt alles eten wat je zelf eet? Dan bedoel ik ook soep uit blik, spaghettiesaus uit pot of pakje en dat soort dingen. En wanneer de ongezonde dingen? Niet dat ik dat dan echt zal geven maar bijvoorbeeld een hapje van je pizza of een pijltje friet of hapje van een oliebol dat soort dingen.
Nou ik geef Ruben al heeel erg veel! Maar alles met mate. Gister hadden we een tompouce, ach laat ik hem ook ff "likken".. Of een stukkie van een chocoladekransje haha.. Ook gewoon warm eten krijgt hij al heel veel, ongezouten en geen kruiden. Hij lust alles en geniet van alle verschillende smakies!
youame eet ook veel mee alleen als wij pizza eten krijgt ze vissticks met soep uit blik krijgt ze de groenten en een beetje cocht erover en brood eerbij
inderdaad vanaf een jaar geloof ik. noa heeft gister voor het eerst een nibitchipje gehad heerlijk vond ze het. en een frietje tja dat geef ik nu al wel eens zonder zout dan 1 of 2 stukjes. ik ben best makkelijk ermee.
bedankt voor het antwoord allemaal. Ja dat soort dingetjes geef ik ook al wel soms tussendoor hoor. Maar ik bedoel eigenlijk meer de dagelijkse dingen ook. Zoals aardappels met zout enzo. Dus wanneer hoef ik niet meer zoutarm voor hem te koken en kan ie gewoon met ons helemaal mee eten. Aardappels gekookt in zout en groentes uit blik en appelmoes en lasanja enzo. Kan dat dan ook vanaf een jaar of moet je dan nog steeds zoutarm blijven koken voor hem en appart eten geven uit een potje?
Serjenka is echt alles beginnen eten met een jaar. Daarvoor zou ik toch nog even apart blijven koken.
Milan is 3 en ik kook nog steeds zonder zout. De zoutpot staat onder het eten gewoon op tafel voor wie daar behoefte aan heeft (meestal ben ik dat ).. In spagettisaus strooi ik sinds kort wel wat zout, maar niet veel, ik vind het toch nog niet zo geschikt voor hem.. Overigens ben ik vanaf een jaar wel gewoon groente en/of soep uit blik en kant en klaar sauzen uit pakjes (zoals bijvoorbeeld spagettiesaus) gaan geven, maar dan zonder extra zout toe te voegen...En dan wel veel afwisselen. Dus de ene dag iets kant en klaars, dan de volgende 2 dagen weer zelf koken zonder zout...