Laatste fles iets vroeger?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Amy krijgt rond 16 uur de groentehap+toetje en dan nog een flesje van 120 ml omdat ze nog steeds niet echt veel groente eet en dan slaapt ze door tot 21.30-22 uur en dan krijgt ze nog een fles van 210ml.
    Nu zal ik graag de laatste fles iets vroeger willen geven, kan dat en hoe moet ik dan gaan aanpakken. Ze slaapt altijd heel diep s'avonds...

2. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Hier geef ik de laatste fles om 19.00 uur en die drinkt ze slapend op. Weet alleen niet of Amy dat ook doet.

3. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Nou ik denk niet dat amy blijft slapen....
    Hoe doe je dat dan, tijdens het slapen de fles geven?

4. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik weet niet hoeveel voedingben ze krijgt maar misschien is het een idee om die fles direct na het groentehapje wat te minderen of helemaal weg te laten. Dan komt ze eerder voor dr voedingWij geven Dano zijn groentehap precies tussen twee voedingen in. Dano krijgt zijn laatste voeding om ong 19:00u daarna slaapt hij tot 9:00

5. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Slapend uit bedje pakken, donkere kamer gaan zitten en dat flesje geven en terug leggen !

De boer komt vanzelf wel in dr slaapje.

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier is het rond 17.00 groente met aardappelen en dan vaak nog een hazeslaapje en dan om 19.00/19.30 de laatste fles en dan meteen naar bed

7. Emmaatje

Emmaatje Actief lid

12 jul 2006
    426
    0
    0
    Secretaresse
    Emmen
    Vanmorgen op het CB dezelfde vraag gesteld: Daan krijgt om 17.00 warm eten en een toetje, gaat vaak om 18.00 naar bed omdat ie kapot is en ook tussen 21.00-22.00 nog een fles van 200 cc.

Het CB adviseerde om hem toch echt om 20.00/20.30 die fles te geven omdat nu ook de leeftijd is dat ze door dromen wakker worden, eenkennig worden en je ze dan dus zou "belonen" met een fles. Zo leren ze niet om , als ze even wakker worden door een droom bv, weer verder te gaan slapen. Toch eerder eruit halen was het advies en idd evt maar slapend de fles geven. Vanavond gedaan met Daan (blijft een leuke zin :D ) en dat ging prima.

Moet wel zeggen dat ik ook denk dat je de fles van 120 cc misschien toch beter weg kan gaan laten. Misschien dat ze dan na een paar dagen ook meer groente zal gaan eten... :rolleyes:

@ Angel Eyes: doe mijn Daan een beetje van Dano zijn slaap ;)

8. miss anita

miss anita Bekend lid

22 jan 2006
    796
    0
    0
    romeè krijgt de laatste om zes uur half zeven. diarect naar bed, en slaapt tot volgende morgen 8 uur.
    (ze krijgt 3 flessen)

gr anita

9. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik doe het nu iets anders. Ze krijgen ipv 's avonds 's middags om ongeveer 4 uur een fles.
    En dan rond 6 uur warm eten en daarna knuffelen en naar bed.

(in totaal 2 flessen, op deze manier krijg ik er iig nog 2 hele flessen in, anders was het maximaal anderhalf)

10. Hester

Hester Niet meer actief

Wij geven om 18.00 uur een stevige maaltijd :)lol:) van groenten + toetje en daardoor komt hij niet meer voor die late fles.

Dus wellicht een idee om je groente wat later te geven en dan die fles te laten vervallen?

11. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou ook de groente later geven, zo rond 5 uur a half 6 en dan rond 7 uur laatste fles en hup naar bed, tot de volgende dag....

12. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Nou, ik Amy de laatste dagen geprobeert weleens de laatste fles om 19-20 uur te geven, maar elke keer komt ze dan s'nachts...
    Dus nu weet ik het ook niet meer.
    Trouwens, Amy eet nog niet echt goed groente, dus geen goede idee om ze lekker vol te proppen daarmee... :)

Deel Deze Pagina