Wanneer echt brabbelen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by demaco, Dec 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 8 maand en brabbelt eigenlijk nauwelijks. Heeeeeel soms is het eens uh uh uh voor 30 seconden (echt 2 keer per week ofzo) maar verder doet hij enkel huilgeluidjes maken. Als hij speelt, als hij kruipt, maar ook als hij dus honger heeft enzo huilt hij net zo. Het is voor mij erg moeilijk om de huiltjes te onderscheiden want het is echt constant hetzelfde..
    Ik merk dat me meeste kindjes allang veel geluidjes maken met 8 maand. Mijn dochter was hier ook al veeeeeeel vroeger mee. Die zei al woordjes tegen deze tijd. Maar zo snel hoeft het van mij ook niet te gaan.

Maar is het niet normaal dat ze op deze leeftijd verschillende geluidjes gaan uitproberen? Hij doet dit dus echt niet.

2. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat het per kind verschillend is.
    Zoon van onze vrienden heeft nooit gebrabbeld. Die was gewoon altijd stil. Ook met ruim 1 jaar, hij gaf met gebaren aan wat ie wilde of niet wilde.
    Nu met 2,5jaar begint ie best redelijk te praten, dus dat komt wel goed. Was gewoon geen brabbelaar.

Ik ziu het gewoon stimuleren, veel tegen hem praten, spelen met klanken die hij kan nadoen enz.

3. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Ok dus vreemd is het niet? Ja ik praat heel veel tegen hem en doe ook steeds allerlei geluidjes voor. Hij vind het heeeel intressant maar heeft niet de intentie om ze na te doen.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    De mijne heeft ook weinig gebrabbbeld.. Hij was 1,5 toen hij begon met wat losse woordjes.
    Is allemaal goed gekomen..

5. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

Jun 21, 2010
    2,661
    5
    38
    Mijn zoontje is 2 maand.. En ligt nu in de box al soms hele verhalen te vertellen.. Met verschillende klanken..
    Ook kan hij geweldig lachen..

6. Karoke

Karoke Niet meer actief

Er zit inderdaad, zoals bij zoveel, een gigantisch verschil in. De ene verteld al complete verhalen met een week of zes en de andere gaat opeens verstaanbare verhalen vertellen met 2 jaar. :)

Ik dacht dat het pas als "probleem" werd gezien als ze niet reageren op geluid, helemaal niets aan klanken zelf produceerden, of met 2 jaar nog steeds niets zeggen. Maar dit weet ik niet heel zeker.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara maakte voorheen van die geluidjes zoals (huh huh huh) echt meer kreetjes. Sinds een week is het helamaal omgeslagen naar dadada enzo, kan dus zomaar van de een op de andere dag komen!

8. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

Jul 29, 2011
    1,498
    275
    83
    Mijn zoontje begon met 6 weken ongeveer. Hij is nu 3 maanden, en hij kijkt je echt aan en gaat dan al zijn "geluidjes" even doen. :D Hij heeft er een aantal, van hoog naar laag. Zo lief!
    Ik denk dat het individueel is wanneer ze beginnen, ik ken ook een kindje dat met 5 maanden nog heel rustig was.

9. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

hier met 6 weken al de eerste brabbels/geluidjes en dat is alleen maar meer geworden. nu heeft hij hele verhalen en wil ik soms dat hij even stil is hahaha.

ieder kindje is anders en doet alles op zijn eigen tempo.
    als je het niet vertrouwt kun je altijd het cb om raad vragen en die kunnen je misschien doorsturen.

10. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier precies zo hahaha. soms denk ik wat ligt hij zijn speelgoed nu weer wijs te maken!:D

11. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Bedankt voor de antwoorden. Ja mijn dochter was ook snel. Maar ja, nu met bijna 2,5 zingt ze gewoon hele liedjes mee en kan je normale gesprekken met haar voeren.

Mijn zoontje reageert wel gewoon op zijn naam, dus horen doet hij zeker wel. Ik laat hem maar zijn gang gaan. Ik zie het in de omgeving eigenlijk niet dat er zo laat nog niet gebrabbeld word. Maar ja, geen kind is gelijk. Was wel benieuwd wat jullie ervan vonden.

12. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ach, de een loopt snel en de ander praat snel ;) denk echt niet dat je je zorgen moet maken :)

13. demaco

demaco Fanatiek lid

Nov 1, 2011
    1,426
    0
    0
    Klopt.. hij gaat wel zelf zitten, kruipt het hele huis door en gaat overal zelf staan. Dus ja, alleen met brabbelen is hij 'later'.

14. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    nou kijk ;) een vriendin van me heeft een zoontje van dik 10 maanden en die begint dat nu pas te doen...maar die zwetst je dan wel weer de oren van de kop :p dus elk baby'tje is gewoon anders :D

15. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

Aug 31, 2009
    1,565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter is ruim 13 maanden en zegt alleen nog 'papa' en 'die' (en wijst dan naar datgene wat ze wil hebben).
    Ze lijkt alles te begrijpen wat ik zeg, maar ze vindt praten gewoon nog niet interessant genoeg denk ik.

Laatst wees ik een konijntje aan en toen zei ze meerdere keren 'Nijn'. Ik was stomverbaasd, maar daarna heeft ze het nooit meer gezegd, haha ;)

Wel is ze best snel in haar motoriek. Ze liep een paar weken voor haar eerste verjaardag en kan figuurtjes al in de juiste gaten doen. Ik denk dat sommige kindjes hun motoriek eerder ontwikkelen, en andere kindjes hun spraak.

Het komt vast helemaal goed!

16. sam32

sam32 Bekend lid

Jul 14, 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken hoor! Jouw zoontje heeft waarsch eerst al zijn energie in het leren kruipen gestoken. Die van mij rolt alleen nog maar,maar niet meer dan dat. Hij heeft dan weer wat meer energie gestoken in het brabbelen.

Share This Page