Tja,ons mannetje is nu 2,5 en slaapt nog steeds niet door! Hij heeft in de afgelopen maand januari 1 nacht doorgeslapen en dat was toen tot 5.50 uur. Hij wordt gemiddeld 3x per nacht wakker (en voordat hij slaapt duurt ook vaak een half uur). Slechte slaper dus. We hebben nu maar bedacht dat zijn (aankomende) zusje vast eerder doorslaapt dan hij!
Mijn dochter slaapt sinds 3 weken ineens door. Eerst kreeg ze nog 3 voedingen 's nachts, en ineens ging ze van 19 tot 7 slapen. Ik heb wel een periode heel strikt gehandeld; altijd in eigen bed, als ze wakker werd 's nachts dan ging ik voeden (op haar kamer) en vervolgens ging ze meteen weer in haar eigen bed, in het begin moest ik er bij blijven om te troosten, dat werd handje vasthouden en inmiddels kan ik gewoon de kamer uitlopen en gaat ze zelf slapen; 's nachts wordt ze wel nog wakker soms, maar na 5 minuutjes kletsen, gaat ze weer slapen. Ik heb haar dus nooit laten huilen ofzo.
Tja wat is doorslapen... Mijn oudste van ruim 2 jaar slaapt in principe door, maar wordt zo'n 2x per week nog wel eens een nacht wakker omdat hij een speentje kwijt is of naar gedroomd heeft ofzo. Gelukkig slaapt hij na een aai over de bol zo weer in, maar ik ben natuurlijk wel even mijn bed uit.