Hoi meiden, Vorige maand begonnen met het groentehapje, maar gestopt omdat onze zoon er erge buikpijn van kreeg. Inmiddels vijf maanden oud en drie dagen geleden weer begonnen. Hij eet goed, vindt het lekker maar nu het probleem: weer een keiharde buik sinds vandaag en het lukt hem bijna niet om te poepen. Wat eruit komt is dik en weinig. Je ziet gewoon dat hij het er niet uit krijgt, loopt rood aan als hij perst en is huilerig. Zo zielig vind ik het.. Flesje water gegeven, buikje gemasseerd en met hem rondgelopen. Hij heeft nu eindelijk rust gevonden (zolang hij me niet hoort, want dan is het huilen..) Wat moet ik doen? Weer stoppen met de potjes, extra flesje water erbij geven voor meer vocht? Ik weet het niet.. Hij krijgt nu per dag 4X180 ml en zes schepjes Nutrilon en 1/3 van een potje.
de darmpjes moeten toch wennen aan het verteren van de voeding. Dus meestal krijgen de kindjes er toch eerst last van.En je geeft ana dat je kindje het lekker vindt. Denk niet echt dat een flesje water helpt voor de ontlasting. Je zou een voetreflex kunnen (laten) toepassen. data helpt erg voor vast zitten ontlasting en de darmen actiever te laten gaan werken.
Ik zou inderdaad nog weer even wachten, hij heeft t nog niet nodig en heeft er dus blijkbaar alleen maar last van. Gewoon volgende maand verder. Als je toch iets wil geven, kan je ook kiezen voor laxerende dingen zoals peer, abrikoos of pruim. Voor nu kan je de eerste-hulp-bij-verstopping trukendoos toepassen: buikje masseren, lekker warme pittenzak op de buik, beetje warm water laten drinken, sowieso meer water aanbieden, in een warm badje, fietsen met de beentjes... Ik heb geen ervaring met fv, maar heb ook weleens gehoord van wat olie door het flesje? Ook mijn meisje heeft trouwens haar ontlastingspatroon omgegooid sinds ze bijvoeding krijgt, van 1-2x per dag naar om de 3 dagen, en soms zit t haar niet lekker, vooral na de eerste keer tarwe. Maar gelukkig is het altijd gewoon zacht en raakt ze t makkelijk kwijt. Wij zijn pas na zes maanden echt begonnen met de bijvoeding, en als de kaka dwars zit doen we weer even alleen melk (bv laxeert )
Ik zou ook weer even stoppen. Was met Caitlyn ook gestart, maar fikse krampen hier en ook meer moeite met poepen, dus ben ook weer gestopt. Ik probeer volgende maand weer eens een keer en als het dan weer zo is, stop ik weer. Pas vanaf 6 maanden is het echt wel handig om te beginnen, voor die tijd gewoon stoppen dus als ze er last van hebben.
ik weet niet of hij al kan zitten? lydia kan al van kleins af aan moeilijk poepen, maar toen ze kon zitten heb ik dr een paar keer op het potje gezet en daar lukte het poepen wel zonder dat het uitscheurde. Sindsdien poept ze eigenlijk altijd op de pot, in het begin zelf erop gezet als ze begon te kreunen, later gaf ze het zelf aan (en nu al hard op weg om zindelijk te worden). Dat even terzijde. Als hij zo reageerd op vaste voeding misschien toch maar weer even uitstellen? of goed opletten met wat je geeft, sommige dingen verdragen ze beter dan andere
Ik zou het ook even uitstellen, wacht even een weekje en geef dan weer een paar hapjes, meer dan hapjes hoeft echt nog niet, laat de darmpjes rustig wennen.