Mijn dochter heeft steeds minder slaap nodig (regeldagen???) 1,5 tot 2 uur na de voeding ligt ze. Schone luier, in de doek en klaat. Tot voor kort sliep ze dan tot de volgende voeding, zo'n anderhalf tot 2 uur dus. u slaapt ze slechts een half uur tot een uur. Ik ga tussendoor even kijken en dan zie ik haar echt diep slapen! Kort daarna is ze wakker (ook als ik niet ga kijken) Ik zie vaak dat ze moe is en laat ik haar dus liggen, ook al huilt ze. Speen er in en weer weg. Vaak helpt het niet en haal ik haar er toch weer uit. Nu lijkt dat geen probleem denken jullie misschien: dan gaat ze toch uit bed en in de box? Nou nee dus! Eenmaal er uit vindt ze dus niks leuk! Box niet, banybouncer niet, speelkleed niet, liedje aan niet, op schoot zelfs niet!!!! Alles is voor enkele minuten. Breng ik haar dan weer naar bed dan is het natuurlijk helemaal feest. Pfffff iemand een tip??
het kan het tweede sprongetje zijn natuurlijk.. Als deze nog niet is geweest natuurlijk Als het het sprongetje is duurt het een paar dagen en dan komt er weer een beetje rust in huis.. Even doorzetten en het laten gebeuren dan dus!.. Succes!
Misschien is inbakeren iets voor haar? Of in een draagdoek gelijk na de voeding, zodat ze daarin inslaap kan vallen en langer slaapt... Of in de kinderwagen lekker wiebelen... Of met dit weer misschien een kruikje lekker warm in bedje erbij, zodat ze warmte voelt? Zijn maar een paar tips hoor geen idee of het werkt, ik heb het nooit gehad met m'n zoontje...
Ze wordt al ingebakerd, anders ligt ze binnen 3 minuten boven de dekens. Strak instoppen hielp niet want ze maaide zichzelf gewoon los. Kruikje ligt er bij (zelfs voorverwarmd) dus dat is het ook niet. Ik ga nog wel ns wandelen maar met dit weer word ik er ook niet zo blij van... Ik heb zo'n reisdraagzak maar als ze daar eenmaal uit wordt gehaald is het drama. Dan is het na de voeding er in en bij me dragen tot de volgende voeding.
Nu buiten wandelen is idd wel wat koud, maar ik bedoelde eigenlijk oom gewoon binnen... Gewoon een beetje wiebelen en als ze slaapt de wagen in een rustig hoekje zetten, als je denkt dat ze wakkerder word weer wiebelen.... En anders voor even dragen van voeding naar voeding, zodat weer doorheeft hoelang ze moet slapen. En anders zit er niks anders op dan dutjes van 30 min even 5/10 min kroelen beneden en toch weer naar bedje... En hopen dat ze toch weer een hazenslaapje doet... Lastig hè die slaapjes
Nou pff! Ik ga over 2 wkn weer werken, ik kan niet verwachten dat de oppas haar rondzeult of zal het met 10 weken beter gaan?
Ik denk het wel hoor is meestal gewoon een fase! Probeer ervan te genieten voor je het weet wil ze niet meer bij je slapen
Bij me slapen heeft ze weinig gedaan, ik ben benieuwd wanneer ze kan grijpen. Lijkt mij ook wel weee leuk!
Je verwacht best veel van je kleintje vind ik.. Wat is het probleem dat als ze wakker wordt je haar in een draagdoek bij je houdt tot de volgende voeding en daarna weer in bedje tot ze wakker wordt. Je kleintje wil blijkbaar graag bij mama zijn, geniet daar nog even van!!
Het was een sprongetje van 8 weken. Het gaat langzaam de goede kant op. De ene keer wil ze lekker op m'n buik liggen, de andere keer wil ze dat niet. En draagdoek heb ik niet, wel een reisdraagzak die vindt ze wel geweldig.