Hey dames, Ik ben 4 weken geleden bevallen van ons kindje, en heb vooral de eerste paar weken moeite gehad met wennen. Nu lijk ik een schema te hebben gevonden, maar ik merk dat ik nog steeds niet echt kan genieten of ontspannen omdat ik zo aan dat schema zit. Tis niet dat de kleine iets tekort komt of dat ik er niet naar om kijk want zo is het niet, maar die eerste paar weken zijn gewoon zwaar. Wanneer krijg je een beetje een echt schema, en kun je ook weer thuis wat orde op zaken krijgen? Want dat is echt drama nu... Alles blijft liggen.
Eerste weken zijn zwaar, ik denk wel dat het voor iedereen verschillend is is wanneer het makkelijker wordt. Met drie maanden waren voor mijn dochter de ergste krampjes voorbij, toen werd het dus ook een stuk gezelliger. En dan merk je dat geleidelijk alles steeds wat makkelijker wordt. Ze gaan doorslapen, hebben minder slaapjes overdag nodig, ze kunnen zichzelf wat beter entertainen etc. Voor huishouden is misschien een draagdoek/zak een optie. Dan kun je al het een en ander doen terwijl je kleintje zich toch veilig voelt.
Bij mij heeft het ook 3 maanden geduurd voordat ik er echt van begon te genieten. Was dolgelukkig dat ik weer mocht werken en er een ritme in de week kwam. Vanaf dat mijn zoontje 6 maanden is vind ik het echt geweldig... maar het verschilt inderdaad per persoon. Komt vanzelf
Dat heeft bij mij wel zo'n 2 of 3 maanden geduurd. De eerste weken zijn inderdaad gewoon zwaar. Probeer dat schema een beetje los te laten (ik weet dat dat moeilijk is, ik ben ook van de schema's ). En go with the flow. Dat "schema" komt echt wel.
Schema idee bij zo'n kleintje laten varen. Ik heb vanaf het begin af aan genoten en alles op zijn beloop gelaten.sliep hij ging gelijk even doucheb met de babyfoon erbij,of ik deed het in de avond als ik op mijn gemakje wou douchen. Schoonmaken tussendoor als hij sliep. En denk je een schema te hebben gooien ze het om,gaan ze langer/korter slapen.fles meer/minder etc dat ritme komt meer als ze gaab doorslapen. En dan nog veranderd het elke keer.
Gewoon aanpassen en niey stressem dam,komt alles goed ze worden een keer groot dam word het makkelijker
Vanaf een maand of 3 kom je meestal in een ritme en een schema terecht. Daarvoor moet je het een beetje aan je kleintje overlaten en er gewoon in mee gaan. Schema's proberen te maken bij baby's werkt meestal alleen in je nadeel want daar worden ze ontzettend onrustig van. Is echt niet raar als je er nu nog niet heel erg van kan genieten hoor, jullie moeten allebei aan de nieuwe situatie wennen.
Mijn zoontje is nu 11 weken. De avond en nacht slaapt hij goed. Natuurlijk wel voedingen tussendoor. 's morgens vroeg is hij een tijd wakker. En vanaf uur of 11 is het per dag verschillend. Soms slaapt hij veel en soms weinig. Dus van huishouden komt ook de ene dag meer dan de andere.. Go with the flow Succes!
Achteraf gezien was mijn zoon heel makkelijk maar toen vond ik het echt pittig.niet wat betreft ritme oid. Het was voor mij flink wennen aan het moederschap. Ben ook nooit een babymens geweest en nu nog niet. Was zo blij toen hij groter werd en ik er echt van kon gaan genieten. Sinds dat hij ging kruipen en lopen werd het pas echt leuk voor mij. Maar vanaf een maand of 3/4 begon ik wel te wennen. Toch zie ik op tegen de begintijd voor een tweede. Gelukkig duurt de babyperiode niet zo lang
Ik vond de eerste 3 maanden juist het fijnste🙈 Nu ben ik vooral zoekende, omdat ons zoontje (11maanden) zijn schema elke week lijkt om te gooien😬
En trouwens, ook als ze de 3 maanden gepasseerd zijn en je begint met een schema te werken, is de favoriete bezigheid van een kleintje je schema zo vaak mogelijk overhoop gooien
Laat schema meteeeeeeen los...dat is de truc! Baby en schema's gaan niet (of niet lang) samen. Zodra je denkt: ja nu heb Ik Een ritme gooien ze het om. Hou het heeeel Simpel: kijk naar het moment ÕS je baby heel wakker: lekker spelen en knuffelen, is hij moe: naar bed, en honger eten. Toen Ik alles Los leerde laten (controlfreak hier) ging het vele malen beter! Mijn baby is 5 maanden en huishouden is nogsteeds chaos maar Ik ben ook 1000000 keer liever bezig met haar. Ze is maar 1 keer klein.
Hoi, Ik vond dat er na 2 maanden weer een beetje rust in de tent kwam. Naar 4 maanden nog meer en met 6 maanden genoot ik echt. Tips heb ik niet want ik vond het ook pittig. Die babytijd is niet zo aan mij besteed...
Hier gewoon geen schema, maar alles op verzoek. Borstvoeding, slaapjes, gewoon kijken wat hij wil. Ik vond eerste 6 weken pittig, moest mijn zoontje echt ff leren kennen en alles (voeden, inslapen, aankleden) kostte veel tijd en hij kwam vaak voor voedingen. Daarna vond ik het echt zoveel makkelijker en relaxter worden!
Mijn dochter is ook bijna 4 weken. Ik begin er nu een beetje van te genieten maar ik vind het ook nog erg pittig. Ben zelf ook nogal een controlfreak en erg van de schema's maar kan dit ook steeds beter loslaten. Ik heb ook een keizersnede gehad dus het huishouden schiet er helemaal bij in maar daar maak ik me ook steeds minder druk om haha. Je gaat vanzelf genieten denk ik en wanneer is bij iedereen anders. Daar zijn geen regels voor, de 1 geniet al vanaf de geboorte en de ander misschien pas na een jaar. Gun jezelf de tijd om aan alles te wennen dan komt het vanzelf goed!
Mijn dochter is 2 maanden en ik vind haar echt heel lief, hou van haar enz. en soms geniet ik wel even echt van haar maar vaak genoeg is er ook nog geen spraken van echt genieten hoor. Die roze wolk ik mij voorbij gezweefd denk ik. Ik heb in ieder geval niet op een roze wolk gezeten. Mijn vriend trouwens wel!
Thanks allemaal, Tja, dat schema... Zo gaat het een paar dagen goed, nu begint ze het weer om te gooien... Zo was ze normaal binnen een half uur klaar met drinken aan de borst (2 kanten, 10 minuten en nog verschonen en een boer tussendoor) en nu vanavond doet ze minstens een uur over alles bij elkaar. Nadeel is wel dat ze dan bijvoorbeeld om 20 uur begon, 21 uur klaar, 21:30 in bedje, 22 kan ik weer gaan voeden... Woensdag naar consultatieburo en dan maar eens kijken wat ze zeggen, ik heb het idee dat ze erg veel wil eten en ik dit niet kan geven. Omdat ze nu ook af en toe een fles krijgt, van 125cc en dan vervolgens nog steeds honger kan hebben... Ik geniet van de momentjes dat ze in bad gaat, dat ze heerlijk als een kikker na het drinken tegen me aan ligt, de grote glimlachjes die ik zo nu en dan al krijg, het alert kijken naar dingen... Maar die voedingen, pfff... Die breken me echt op, omdat ik gewoon niet weet hoeveel ze binnen krijgt, waarom ze de ene keer maar 5 minuten drinkt om vervolgens een uur te slapen en de andere keer veel langer om vervolgens niet te gaan slapen... Ik weet ook wel dat het beter wordt, maar ik kijk die tijd echt vooruit...
Waarschijnlijk wil ze s avonds clusteren. Nestel jezelf op de bank en laat haar lekker aan de borst. 125ml is veeeeel te veel voor zo'n kleintje. Waarschijnlijk heeft ze zuigbehoefte en verwar je dit met honger. Welke speen voor de fles gebruik je? Laat je haar moeite doen voor de fles, hou je die zo horizontaal mogelijk? Je kindje kan aan de borst heel goed zelf bepalen hoeveel ze nodig heeft. Probeer het los te laten. Ze weet echt wat ze doet. Bij zulke kleintjes duurt ene voeding rustig 45-60 minuten. Is echt heel normaal.
Lastig he, die eerste tijd met je kleintje.. 1 ding wat ik weet na 3 kids aan de borst: probeer de hoeveelheden los te laten,en KIJK naar je kindje. Zijn er voldoende plasluiers? Is de groei in orde? Vul hier eens de gegevens van je kindje in,ipv de curve van het CB. Onderstaande is echt gemaakt op kindjes die borstvoeding krijgen. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/ Je vraagt je af of jij je kindje wel genoeg kan geven,qua voeding. Omdat ze veel wil eten. Stel he, in het ergste geval, dat ze inderdaad honger heeft.Dan doet ze eigenlijk precies het juiste, namelijk door veel te drinken jouw productie op te hogen. Maar echt, dat is niet het geval. In de avonduren wil je kindje gewoon clusteren. Maar niet alle kindjes doen dit per se op dit tijdstip.Het kan ook een andere tijd op de dag zijn. Lees onderstaande eens, waarschijnlijk zal je veel herkennen: https://www.borstvoeding.com/problemen/mproductie/clusteren.html https://www.borstvoeding.com/artikelen/kindjeaandeborst/al-even-bezig/regeldagen.html Alles wat je beschrijft,klinkt als een volkomen normaal borst-kind. Soms kort drinken,soms lang drinken...het kan en mag allemaal. Je kindje kan heel goed voor zichzelf zorgen. Daar heb je geen fles met maatstreepjes voor nodig. Vertrouw er op dat als je op verzoek voed, je kindje drinkt wat het nodig heeft. Een schema en regelmaat.....dat kan volgende week komen, volgende maand, wie weet. En dan heb je het gevoel dat het eindelijk lekker loopt, gooien ze het weer om..Met 4 maanden kan je ook last krijgen van de 4-maanden dip, kortom... Go with the flow, je kindje doet het prima! Wat betreft de fles,eigenlijk is het beter te wachten tot je kindje 6 weken is. Maar geef je toch een fles, 125 cc is inderdaad echt veel te veel voor zo 'n kleintje! Ik zou niet meer dan 80cc geven. Zorg er voor dat je de fles niet liggend geeft, maar half rechtop. Halverwege wisselen van kant. En minimaal 15 a 20 minuten over de fles laten doen. Pas dan ervaart een baby een voldaan gevoel, qua zuigbehoefte. Eventueel nog een speentje geven. Geef de fles bij voorkeur overdag; s'avonds je kindje laten clusteren
Wij zijn behoorlijk verwend met onze zoon, die wel nachtvoedingen had natuurlijk, maar na de fles weer braaf ging slapen en 3 uur later weer murmelend (niet huilend) wakker werd. Hij is nu 9mnd, nooit ziek geweest, geen onverklaarbare of langdurige huilbuien, heerlijk jochie. Ik vond de eerste weken toch zwaar, ik had een lang herstel nodig na de bevalling en ik sliep zelf slecht in na de nachtvoedingen. En ik was heeeeeeel onzeker over mezelf. Plus dat het doorlopend bloedheet was in mijn verlof. Nu, 9mnd later, mis ik dat kleine frummeltje die op de arm sliep, die nachtvoedingen, helemaal alleen in de stilte van de nacht met een tevreden drinkend en slapend kindje op de bank.... Haha, nu heb ik een megadrukke maar nog steeds heerlijk tevreden bijna-dreumes die ik geen moment uit het oog kan verliezen, zit ik op mijn werk letterlijk uit te rusten