Hi dames, 6,5 week geleden ben ik bevallen en heb wat hechtingen gehad zowel van binnen als van buiten. Gelukkig zijn die volgens m'n vk goed aan het genezen en heb er ook geen last meer van. Vloeien doe ik ook niet echt meer sinds ongeveer 1,5 week. Wel vind ik dat het nog 'ruikt'. Dit vond m'n vk ook een paar weken terug maar toen vloeide ik nog dus toen heeft ze me een vaginale douche gegeven en als t niet beter zou worden moest ik even langs de gyn. Voor m'n gevoel was het toen wel weg na twee keer die douche te hebben gedaan. Nu ruikt het weer iets maar wel anders/minder erg dan toen. Ik was me iedere ochtend met water en beetje lactacyd maar eind Vd dag vind ik t niet zo fris meer en snachts als ik opsta heb ik soms het gevoel dat ik wat ruik, irriteer me er onwijs aan! Wie herkent dit en wat heb jij er aan gedaan?? Misschien weer zon vaginale douche doen? Er ontsnapt ook nog wel eens wat lucht uit m'n vagina als in een soort belletjes die knappen, ook heel irri :-/ hopelijk gaat dit nog weg of moet ik niet verwachten dat t allemaal zo snel gaat..??
Ik heb weleens gehoord dat Lactacyd en andere vaginale zepen niet goed zijn voor de zuurgraad van je vagina. Alleen wassen met water is volgens mij het beste, je lichaam regelt dan zelf de goede zuurgraad. Weet het ook niet zeker hoor maar vond het wel logisch klinken. Snap dat het vervelend is. Je verzorgd jezelf goed en dan stinkt het toch.. Misschien ook nog iets hormonaals.. Ik had zelf nog een tijd last van mijn blaas. Nu is het over. Sterkte!
Oh ja, dat van die lucht en belletjes had ik ook. Volgens mij omdat het allemaal nog wat vochtiger is dan normaal. Het wordt bij mij steeds minder!
Omg, dat van die lucht had ik ook extreem erg! Elke keer als ik ging zitten of opstaan dan kwam er geluid mee, lekker gênant heb het nog steeds af en toe, pfff. En bij mij ruikt het ook nog steeds vrij sterk vind ik, ben ik ook niet zo blij mee. Idd aan het eind van de dag dan ruik ik het ook, beetje ongemakkelijk... maar misschien dan toch iets hormonaals. Let wel op dat het geen schimmelinfectie is!
Ja zo vervelend!!! Echt een lucht belletje dat knapt zo klink het! Soms heb ik het niet en dan ineens weer wel grrrrr. En die geur is ook irri. Kan idd iets hormonaals zijn want vloeien doe ik eigenlijk niet meer! En schimmel.. Dat heb ik wel vaak gehad ook tijdens de zwangerschap maar dat was altijd in de vorm van jeuk/irritatie maar nooit in rare geur??
Ik heb dat ook heb gister geinformeerd bij de verloskundige en moet 1x per dag 5 tot 10 min met mn "pruim" in een badedas badje gaan zitten als het komend weekend nog steeds ruikt moet ik bellen dan aal het helaas toch een schimmel infectie zijn Dus je kan evt een badedas badje proberen (groene verpakking badedas origanal )
Ok! Ik woon alleen in t buitenland en hier hebben ze geen badedas haha.. Heb nog wel wat biotex wat m'n moeder meegenomen had voor m'n hechtingen toen ik net bevallen was. Zou dat ook wat doen? Erger me zo aan die lucht!! Begin ik eindelijk te herstellen van alles krijg je dit ik heb pas over 1,5 week de laatste afspraak bij de vk dus weet niet zo goed of ik eerder moet gaan , of evt naar de ha of gewoon wachten.. Kan ook zelf gyno canesten kopen en kijken of t daarmee weggaat...??
Ik gebruikte af en toe nog inlegkruisje afgelopen dagen maar daar ben ik nu helemaal maar mee gestopt idd sinds gisteren. Ben alleen bang dat t nu niet vanzelf weggaat :-/
Als je dat toen hebt gebruikt om de hechtingen schoon te houdenkun je dat nu idd okj gebruiken! Ik heb toen badedas gebruikt om de hechtingen schoon te houden dus denk dat datdan ongeveer de zelfde werking heeft Egt naar he die lucht word er hier ook schijt ziek van we willen wel maar doe dit mn man niet aan hoor
Ik heb onlangs een lichte schimmelinfectie gehad en die heeft mijn 'fluit' zelf opgelost. Ik had last van gelige en stinkende afscheiding, onwijs veel ook. Het was ook gebrokkeld en het jeukte, lippen waren wat opgezet. Dit heb ik gedaan om te helpen: - enkel wassen met water en goed nadrogen. 1 x per dag. - m'n hele lijf een paar dagen zonder zeep gewassen zodat het niet over m'n fluit heen kan komen. - zoveel mogelijk katoenen boxers dragen ipv strings. - 's nachts naakt om zo veel mogelijk te kunnen 'drogen' Als tip wordt gegeven van voor naar achter afvegen maar ik kan dat dus niet en veeg dus altijd van achter naar voren. Wie weet wetkt het bij jou ook!
Thanks! Ik heb wel vaker een infectie gehad idd maar dat was altijd hetzelfde: altijd in de vorm van irritatie/roodheid en meer vloeien. Maar nooit zon lucht..! ik durf het idd m'n man ook niet aan te doen laat staan dit mede te delen haha.. T kan best dat zijn want heb toch echt wel 5 weken 24/7 zowat maandverband etc gedragen ivm het nabloeden van de bevalling. Is natuurlijk ook niet goed, misschien is het daar van gekomen. Zou ik zelf een gyno canesten kuurtje kunnen doen of moet ik dat eerst aan de dokter vragen..?
Heb t ook aan de vk van t forum gevraagd en zegt; soms gaat dat gewoon niet meer weg, maar meestal heeft het echt even de tijd nodig. Er is geen gouden tip voor helaas. Ik mag toch hopen dat t weg gaat of iig minder wordt..!!
Ik herken het niet maar lijkt me echt heel vervelend. In een bad zitten met lavendel badolie is ook heel heilzaam voor het vaginale milieu.
Ik weet het niet.. Volgende week laatste nacontrole afspraak bij de vk dus ik ga het dan vragen en hopen dat ze er wat mee kan als t dan nog niet over is! Ik had t eerder ook een moment, toen ik nog bloedde, in week 3 ofzo na de geboorte. Heb toen een vaginale spoeling voor twee x meegekregen en eigenlijj was t toen wel weg of iig veel minder. Maar nu dus ineens weer, ruikt wel iets anders als toen maar wel erg sterk dus