Wanneer echt goed lopen en uit zichzelf gaan staan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 24 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vroeg me af hoe lang dat ongeveer duurt. Van de 1e stapjes tot echt goed los lopen en uit zichzelf gaan staan. Onze dochter loopt sinds een maand of 11 wat losse stapjes en vanaf haar verjaardag langere stukken. Nu loopt ze eigenlijk voornamelijk, ze draait zich ook om en staat ook stil en loopt dat verder. Kruipen doet ze alleen nog als ze valt.
    Hoe lang duurde t bij jullie voor jullie kindje alleen nog maar liep en ook uit zichzelf ging staan? Ik vind t buiten nog zo eng om r los te laten lopen ivm vallen enzo..

2. adi

adi Niet meer actief

Hier gingen ze uit zichzelf opstaan (dus niet ergens aan optrekken) veel eerder dan loslopen.
    En de periode tussen eerste losse stapjes (dus niet oversteken) en echt loslopen was iets van een week geloof ik.

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    O haha dan doet onze kleine meid t dus andersom. Ze trekt zich echt nog ergens op. Ze loopt nu dus wel gewoon los door t hele huis alleen valt ze nog wel 's. Daarom vind ik t buiten een beetje eng om r alleen te laten lopen.

4. adi

adi Niet meer actief

#4 adi, 24 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2011
    Oh, buiten lopen heeft hier ook even geduurd, ze zijn in het begin ook niet zo stevig inderdaad.

Loopt ze nog met haar handjes omhoog? (alsof ze zich overgeeft ;))
    Hier mochten ze buiten lopen toen ze konden lopen en handen gewoon naast zich laten hangen. Dan hebben ze hun balans wel redelijk gevonden.
    Ook inderdaad als ze zelf kan opstaan, en hurken - iets van de grond pakken en weer opstaan en lopen.

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hier trok ze zich pas met 11 maanden voor het eerst op, liep achter een loopwagentje met haar eerste verjaardag en is toen vrij snel los gaan lopen. Als ze viel, trok ze zich ergens aan op. het heeft nog best een tijd geduurd, voor ze doorhad hoe ze kon gaan staan als er niets in de buurt was om aan op te trekken.

Nu rent ze inmiddels en loopt ze vrij stabiel ook buiten. Ze is alleen nogal van de 7 sloten tegelijk en erg haastig, dus ze kijkt niet altijd even goed waar ze loopt. Dat levert dan dus een buiteling op en daar leert ze weer van !

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Nee ze heeft haar armen gewoon langs haar lichaam en ze hurkt ook gewoon om iets op te pakken om vervolgens weer verder te lopen. Alleen zelf gaan staan doet ze dus nog niet.

7. Storm

Storm Niet meer actief

Tussen de eerste losse stapjes en het hele huis doorlopen zat bij mijn zoontje 2 dagen. Hij kroop als hij viel wel nog een week of twee naar een muur, kast oid om weer op te staan en liep dan weer vrolijk door. Daarna had hij in de gaten dat hij ook wel gewoon midden in de kamer kon gaan staan.
    Wij hebben hem meteen ook buiten laten lopen. Bij huis dan, of kleine stukjes van de auto naar het winkelwagentje. Als ze vallen, vallen ze over het algemeen niet zo hard. Tenminste, mijn zoontje niet. Maar die heeft sowieso niet zo snel last van de waterlanders.

Als je dochter wel al hurkt om dingen op te pakken en weer verder te lopen denk ik niet dat het nog lang duurt voordat ze ineens midden in de kamer van de grond omhoog komt. Maar het komt vanzelf hoor. :)

8. Opening

Opening Niet meer actief

die van mij liep met een maand of 11 achter de loopwagen en langs de meubels en met precies op de dag dat hij 16 maanden was ging hij zelf lopen. Uit zichzelf staan deed hij nog niet dat deed hij pas met een maand of 17. Nu doet hij niks anders meer en buiten laat ik hem ook altijd lopen maar dan heeft hij de buggy vast. Er zit een speciaal handvat aan zodat hij het vast kan houden.

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    Loopt ze nog met haar handjes omhoog? (alsof ze zich overgeeft ;))
    Hier mochten ze buiten lopen toen ze konden lopen en handen gewoon naast zich laten hangen. Dan hebben ze hun balans wel redelijk gevonden.

dat heb je heel goed beschreven adi!hier nog bij lange stukken hands up don't shoot, 6 weken lang nu.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    begin van mijn reactie is een quote van adi, waarom staat het zo toch?

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zelf gaan staan met steun nog geen 6maanden, rondlopen met iets meer dan 7maanden, eerste stapjes los weet ik niet zo uit mn hoofd, zonder hulp gaan staan 10maanden, met 11,5maand echt goed los lopen (armen omlaag)

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier stond ze met 8 maanden, met 9 maanden om de tafel lopen en met 11,5 maand oversteken tussen bank/tafel.
    Inmiddels loopt ze steeds meer, maar nog erg wankel en ze kruipt ook nog veel. Hier zie ik zo'n beetje elke week voor uitgang maar ik vind nog niet echt dat ik kan zeggen dat ze loopt omdat ze nog veel kruipt en als ze snel wat moet, toch gaat kruipen.

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.252
    6.139
    113
    Van mn dochter kan ik nog niets zeggen die tijgert pas sinds 2 weken, van optrekken tot staan is nog geen sprake, laat staan lopen haha.

Mijn zoontje begon met 12,5 maand met optrekken tot staan, met 14 maanden langs de tafel lopen en met 16 maanden de eerste stapjes. Toen heeft het nog wel 2 maanden geduurd voordat ik met hem naar buiten ging. Dus met 18 maanden.

Deel Deze Pagina