Hoi allemaal! Ons ventje krijgt sinds hij 4 weken is Nexium. 1 x per dag 5 ml, hij woog toen 2300 gram ongeveer. Met 9 weken een liesbreuk operatie en sindsdien is hij véél rustiger en spuugt hij alleen nog maar een mondje als als hij onrustig is. Of tijdens een flinke boer Nu, 14 weken en 4000 gram.... Nog steeds 1 x per dag 5 ml Nexium. Spuugt echt nog maar weinig... alleen bij onrust of een boer een mondje... Nu vraag ik me dus af of toen het spugen niet gewoon kwam door de onrust die door de liesbreuk kwam? Nutriton krijgt hij namelijk ook maar heel weinig in zijn fles. Mijn gevoel zegt dus "geen reflux" stoppen met die medicatie en kijken hoe het gaat. Gaat het niet, dan weer beginnen met de medicatie. We hebben pas over 2 maanden een controle afspraak bij de kinderarts omdat het zo goed gaat met hem. Of zal ik bellen? Ik ben het namelijk vergeten te vragen tijdens de controle afgelopen week (misschien ook wel omdat ik niet durf te stoppen met de Nexium ) Alvast bedankt!
Ik zou eerst de ka bellen en niet zelf zomaar stoppen. Ik gebruik het ook en ik zou zelf eerst bellen. Succes groetjes lucky.
Ik zou inderdaad bellen voor een telefonisch consult en dan even kijken wat de kinderarts zegt. Je kunt het allicht voorleggen. Slikt hij ook geen voeding meer terug? Wij zijn toen gestopt met de Nexium omdat mijn dochtertje nagenoeg niet meer spuugde na het flink indikken van de voeding. Ze slikte toen ook niet meer terug. Ze heeft dus nog wel een reflux, maar een ongecompliceerde. En inderdaad op onrustige dagen spuugt ze flink meer. Succes!
Nee, het valt me niet op dat ons mannetje terug slikt. Ik zal dat even een paar dagen in de gaten houden. L heeft altijd mondjes gespuugd (en via zijn neusje ) maar geen hele bogen. Ik zal het weekend eens kijken of ons mannetje terug slikt. Dan kan ik maandag altijd nog bellen voor een telefonisch consult. Maar omdat hij dus zo weinig Nutriton gebruikt en nog steeds op 1x dgs 5 ml Nexium vraag ik me dus af of het wel Reflux is. Heel veel baby's geven toch wel eens een mondje terug zonder dat het echt Reflux is? (of er medicijnen voor krijgen) Vandaar mijn gedachte. Ik denk echt dat het van zijn liesbreukje kwam. Onrust ->spugen.... Groetjes Cyntje78
Een mondje teruggeven hier en daar is inderdaad heel normaal. Je kunt het ook eerst eens zonder nutriton proberen en kijken of hij dan meer spuugt/terugslikt. Als dat niet het geval is zou ik dat ook aan de arts voorleggen. Mijn dochter spuugde ook geen bogen, maar wel heel veel na en tijdens elke voeding tot wel 3 uur na een voeding. Op onrustige dagen doet ze dit nog steeds. Gelukkig niet meer tijdens een voeding en ze heeft er ook geen last meer van. Veel succes!