Hoi allemaal, Wij zijn zachtjesaan nu begonnen om onze meid zindelijk te krijgen. Ze is nu 2 jaar en 2,5 maand (26,5 maand). Ze heeft er veel interesse in (ziet het ook van haar broers natuurlijk) en vind het geweldig als er iets in het potje zit. Komt dan trots met het potje aangelopen en glunderd helemaal. Ze heeft nog wel een luier aan. Maar ze vraagt zelf regelmatig of ze op het potje mag, soms geeft ze zelf aan dat ze moet plassen en standaard gaat hier voor het warme eten s'avonds de luier uit en gaat ze zelf steeds naar het potje. Elke dag komen er wel een paar plasjes in het potje. Poepen geeft ze wel aan wanneer ze wat heeft gedaan vaak of wanneer ze moet, 5 minuten later heeft ze dan vaak ook gepoept. Alleen vind ze het volgens mij nog eng om het op het potje te doen want dat is tot heden nog niet echt gelukt. 2x heeft ze een minuscuul klein drolletje erin gedaan. Maar dat komt wel, ben ik niet bang voor. Hoewel de boys het net andersom hadden, die gingen eerst poepen op het potje en daarna plassen. We laten haar rond lopen in haar blote kontje als ze zonder luier loopt. Soms wel haar onderbroekje aan (vandaag voor het eerst gedaan met het eten en die was droog gebleven). Ik vraag me nu alleen af wanneer ik verder moet gaan met het zindelijk worden. Dus ook zonder luier mee naar buiten enzo. En met alle kleren aan, dat doe ik nu eigenlijk niet zodat ze geen hinder heeft om te plassen, want echt lang kan ze het nog niet ophouden natuurlijk. Dan ben ik bang dat ze steeds te laat is. Ze plassen enzo dat ze het echt elke dag doet is nu ongeveer 1,5 week. Daarvoor deed ze eens af en toe een plas, maar zeker niet elke dag. Ben ook alweer kwijt hoe we het met de jongens echt deden. Wilde in ieder geval morgen eens kijken of ze het ook wil bij de gastouder. Neem dan zelf haar potje steeds mee en heb gevraagd of ze haar op gezette tijden erop wil zetten (bijv. na het eten, na het slaapje enz.) en als ze er zelf opwil. Groetjes Bianca
Ik ben vorige week ook echt begonnen en heb meteen de luier helemaal weggelaten. Als we de deur uitgaan, trek ik haar een oefenbroekje van de Hema aan, een onderbroekje met een plastic laagje erin. En verder krijgt ze alleen 's nachts nog ene luier om.
Ik zou om te beginnen thuis geen luier meer aandoen. Het is toch niet zo heel erg als het een paar keer misgaat. Voor buiten de deur kan je een luierbroekje aandoen in het begin of als je maar kort weg bent geen luier en extra setjes kleding mee.
ik zou thuis gewoon een onderbroek aandoen, hele tijd in je blootje lopen lijkt me op de lange duur ook niks. en ze moet toch leren wat ondergoed is en dat je dan zelf naar beneden kan doen als je moet plassen. als dat allemaal vrij goed gaat dan kan je het uitbouwen denk ik. ik zou dan zo'n luierbroekje aandoen als ik wegga denk ik. het principe van de onderbroek en het makkelijke van de luier voor een noodgevalletje.
hier meegegaan met de wens van onze kleine. Ze wilde absoluut geen luier meer aan! ze was er zelfs boos over. Zo is ze van de een op de andere dag helemaal droog gebleven, zowel overdag als we weggingen als s'nachts. Tja dat er ongelukjes gebeuren het zij zo, had altijd genoeg schone kleding bij me en ook voor de zekerheid luierbroekjes. Moet zeggen dat ze nu ruim een maand helemaal droog is en er ook geen ongelukjes meer gebeuren (en dat vind ik heeeel fijn!!!) Succes met het zindelijk krijgen
In het begin als we niet weg hoefden een onderbroek en mee naar buiten in een luierbroekje (je weet wel, zo'n up and go van pampers). Op een gegeven moment (heel snel al eigenlijk) bleef die helemaal droog en gaf ze wel aan als ze moest plassen, dus toen kon die ook uit. Na twee weken was ze overdag en 's nachts al helemaal zindelijk (ze was toen nog geen 2,5 jaar)