Mijn zoontje heeft ECHT wel een paar keer per dag "Huh?" "Wat?... "Wat zeg je?"... Soms moet ik het dan 2-3 keer herhalen... Hij is behoorlijk pienter dus ik vroeg hem eens of hij mij wel goed hoort "Nee maar mijn oren doen geen pijn meer"... Dat begrijp ik niet helemaal, want hij heeft 1x een beginnende oorontsteking gehad, maar dat is 2 jaar geleden!! Is het iets van deze leeftijd, dat iets gewoon niet door dringt?? Of zal ik het toch maar eens laten nakijken?
Als je achter hem staat (en hij ziet je niet) hoort hij je dan wel? Of met verstoppertje spelen een geluidje maken? Hoort hij dat? Een keertje laten testen kan helemaal geen kwaad. Vertel dat jullie een spelletje gaan doen en dat dat heel leuk is. Misschien bij beter horen ofzo? (dan kun je de huisarts overslaan misschien?).
Nou nu ik er over nadenk... hij hoort wel altijd heel slecht waar geluiden precies vandaan komen.. dus hij hoort het dan wel, maar kan het totaal niet plaatsen waar vandaan... En zou ik inderdaad gewoon naar zo'n audicien kunnen denk je? Nou ja ik kan het in ieder geval even navragen natuurlijk!
Ik weet dat niet zeker. Ze maken wel reclame voor gratis hoortesten maar niet vanaf welke leeftijd. Anders misschien het CB?
Joh, bel gewoon even je huisarts of cb, die kan je dat zo vertellen. Ik zou het wel laten testen in elk geval.
Hoi, ik herken het wel van mijn dochertje... dacht eerst ook, luistert ze nou zo slecht of hoort ze me gewoon niet?? Beetje getest met zachtjes praten enzo, ook de juffen van de kdv gevraagd om er op te letten en zij vinden ook dat ze haar vaak eerst moeten aantikken voor ze reageert. Ik ga donderdag dus toch even naar de huisarts...
Vanmorgen toevallig met mijn zoon van 4,5 jaar bij KNO-arts geweest. In kerstvakantie bij HA geweest i.v.m. gehoorproblemen. Hij vraagt vaak 'wat zeg je' ene keer lijkt het een gewoonte want als je dan vraagt: wat zei mama, kan hij het wel navertellen, andere keer weer niet. Ook verstaat hij sommige woorden niet goed, bijv. brinta, dacht hij printer. Vond het wel een twijfel geval. In zomervakantie al oren laten uitspuiten, wel wat rommeltjes in oor, maar gehoor verbeterde niet. Toch maar voor de zekerheid bij HA langsgeweest toen, uiteindelijk doordat ik twijfelde over het gehoor heb ik een verwijzing gekregen. Vanmorgen dus geweest en een duidelijk geval van vocht achter het trommelvlies. Dat worden dus buisjes (en neus en keelamandellen eruit). Dus mijn advies is: ga op je moedergevoel af, maak duidelijk dat je je zorgen maakt over het gehoor. (ik had het ook op school aangegeven, maar de juf was het nog niet opgevallen dat hij dingen niet verstond).