Yoghurt was hier geen succes. Dat ging te langzaam en dan draaide ze de beker om om te kijken waar het bleef met alle gevolgen van dien.
inderdaad, wat een hoop verwachtingen . Ons meisje was altijd vrij vlot met de fijne motoriek, maar met de grove érg langzaam. Dus hoewel we wel stimuleerde, heb ik al zo vaak meegemaakt, dat áls ze eenmaal zo ver is, dat ze het dan wel kán vaak. Met drinken ook. Wij boden af en toe wel de beker aan, maar écht oefenen? Nee, nooit gedaan. In bad lag een beker om mee te spelen, dat wel. En toen ik het weer eens aanbood, dronk ze ineens heel netjes en zette de beker ook netjes weer weg. Dat was met 18 maanden. Blijkbaar was ze er toen ineens écht aan toe. Op het kdv vonden ze het ook vrij vroeg. Maar er is natuurlijk verschil tussen: Kúnnen drinken uit de beker en kunnen oppakken, drinken, wegzetten, drinken halen bij mama en op tafel zetten en opdrinken etc. Oftewel: Alles wat er bij hoort zonder te knoeien etc. Onze dochter dronk dus pas uit een beker, toen ze dat allemaal netjes kon. Ik zie eigenlijk niet echt een reden om het veel eerder te doen. Voor die tijd dronk ze meestal uit een rietjesbeker -1 a 2 x per dag (melk) uit haar sap-flesje. Maar oke gezien de eerdere reacties zal ik hierin vrij alleen staan denk ik
Eva dronk al zo snel alleen en goed uit een gewone beker omdat ze de fles alleen met melk wilde (en na 10 maanden ook niet meer) en de tuitbeker nooit heeft begrepen. Dus vandaar dat we met 7 maanden zijn gaan oefenen met een gewone open beker, eerst alleen met water en vanaf 10 maanden met zelfgemaakte drinkyoghurt (aangezien ze de fles dus niet meer wilde en geen koemelk lustte). Dus vandaar dat ik vind/denk dat een kindje van 15 maanden wel uit een open beker moet kunnen drinken. Maar wie weet denk ik daar straks met Lisa heel anders over . Want het hoeft ook helemaal niet natuurlijk, maar ik denk dat het dus wel zou moeten kunnen.
Je staat hier niet alleen in hoor! Ik wil je graag geloven! Op KDV vondne ze het ook al vlot toen ik vroeg of ze ook wilden oefenen. En ik geloof ook in wat je zegt dat ze het vanzelf wel doen als ze er aan toe zijn. En of het tot die tijd zinvol is? Tsja... oefening baart kunst, maar ik geloof dat als hij het kunstje snapt dat hij het dan wel doet hoor. Zo ging het met bestek eten ook. Nooit geoefend en ineens wil hij het "zelluf doen" en gaat het niet slecht! op zijn 18e drinkt hij vast echt niet meer uit een tuitbeker . Misschien met oefenen dat het wel sneller gaat?
Zo zie je maar dat het overal anders is. Bij ons op het werk kdv, beginnen wij bij elk kindje bij 15 maanden met een open beker, met hulp. En vragen dat de ouders dus ook. Ik vond het nog laat zelfs.
Ons zoontje is bijna 14 maanden en kan helaas nog echt niet zelf alleen uit een bekertje drinken hoor! We oefenen wel en dan lukt het, maar hij krijgt dan te weinig binnen en moet worden aangevuld met rietjesbeker of tuitbeker. Ik maak me daar ook totaal niet druk over het komt vanzelf wel. Zijn 1e biertje zal hij vast niet uit een tuitbeker drinken
Onze dochter heeft de tuitbeker nooi begrepen. Of ze gaat heel wild op de tuit bijten of ze slaat 'm gewoon weg. Ik heb het 2 maanden geprobeerd en toen heb ik het maar op gegeven... Omdat ik niet eeuwig de fles wilde geven en ze toch echt wat extra vocht binnen moet krijgen heb ik met 9 maanden een beker aangeschaft. Ze begreep het direct al nam ze in het begin nog wel eens een te grote slok waardoor ze zich verslikte of ze liet na een slok haar mond open staan waardoor alles er dus weer uitliep.... Maar na 2 weken had ze het helemaal door en nu drinkt ze hartstikke goed uit de beker. Ze probeert hem nu ook steeds zelf vast te houden, wat ze met de gewone fles nog ooit gedaan heeft.... beetje gek kind dus
O, even een toelichting: het is een 4 in 1 beker en de silliconentuit heb ik er direct afgesloopt, die is voor vanaf 3 maanden+ Dan zit er daarnaast nog een antilek ring op die je op de beker kan plaatsen waardoor ze lekvrij kunnen drinken. Haha, ben benieuwd, ik geloof dat laatste toch niet. maar heb het even geprobeerd en het is wel een fijn bekertje denk ik. De greepjes zijn groot, en de beker staat al een beetje "scheef' richting mond. De anti lek ring heeft een dik randje waardoor de lippen beter aansluiten. Morgen even proberen! Heb m bij etos gekocht voor ongeveer 7 of 8 euro!