Frambozen.

Discussion in 'Voeding' started by Prissie1983, Nov 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Hallo!

Jaycen is nu 6 maanden en we zijn sinds vorige week begonnen met rapley (soms ook potjes als ie bij mn ouders eet).
    Dit gaat echt supergoed en het is echt onwijs leuk!
    We experimenteren met van alles en nog wat en hij vind het prachtig...
    Vaak laat ik m eerst een end weg rommelen en prak ik erna nog wat zodat ie er ook daadwerkelijk nog wat van binnenkrijgt :D
    Het meeste moet ik namelijk uit de naden van de glazen tafel ragen, uit zn haren, wenkbrauwen, stoel, kleding, enz vissen :D
    Hahahaha eten is echt weer een feest en het heeft ook nog een voordeel, want zelf eten we ook veel gezonder en dingen die ik echt nog nooit gegeten heb, want ja, voor die kleine wil je toch alles proberen en het is ook zo leuk te zien wat er allemaal mee doet...
    Dus voor het bovenstaande stukje, nog bedankt aan degene die me informatie hebben gegeven over rapley en dat je dat dus ook gewoon kunt geven met flesvoeding!
    Het is echt een aanrader, superleuk...

Maar goed, dan nu de vraag, van de week had ik op de markt een lekker bakje frambozen gekocht, maar toen ik proefde of ze lekker waren zaten er pitjes in :(
    Iets waar je normaal nooit op let, maar nu dus wel.
    Vroeg me dus af of ie ze wel mocht hebben?
    We hebben ze uiteindelijk zelf opgegeten omdat ik t niet zeker wist, was toch wel jammer, want ze waren erg lekker en het is iets wat lekker zacht is en makkelijk weg eet...

Groetjes Priscilla.

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ja hoor, je kindje kan prima frambozen eten. Ze zijn super gezond (tjokvol met antioxidanten ed). Het geeft wel enorme vlekken dus daar even rekening mee houden! Hier zijn frambozen naast zwarte bessen en bramen (nog grotere vlekken!) favoriet vanaf dat hij 6 maanden was (nu 15,5 maand!)

3. Prissie1983

Prissie1983 Actief lid

Feb 6, 2008
    237
    0
    0
    Heey bedankt!

Goeie rede om weer terug te gaan naar de markt dus :D
    De pitjes kwamen er gewoon in zn geheel weer uit zeg maar?
    Hahaha die vlekken zijn we inmiddels wel gewend van worteltjes, krootjes, enz.
    We hebben nu ook maar een zeil gekocht voor op de tafel, want ik stond me gek te poetsen op het glas.
    Was een mooie tafel toen we m kochten, maar nu toch niet zo ideaal, spelen vind ie prachtig aan tafel, maar het liefst overal mee trommelen (lees tafel aan grot rammen :D).

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In het introductieschema van Stefan Kleintjes, voedingskundige, op borstvoeding.com staat framboos bij de vruchten die vanaf 12 maanden mogen. Ik zou ze dus nog maar even lekker zelf oppeuzelen!

5. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

Oct 12, 2007
    8,240
    85
    48
    Female
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik ga helemaal mee met Cygnet2

6. Waxientje

Waxientje Fanatiek lid

Jun 19, 2008
    1,839
    0
    0
    Kunstenaar
    Mijn dochter van 9,5 maand heeft toevallig deze week ook voor het eerst frambozen gegeten en ze vond ze heerlijk! Ik hoor ook zoveel verschillende dingen over wat wel en niet zou mogen qua fruit. Volgens het CB mag ze gewoon alles, alleen uitkijken met banaan als de ontlasting moeilijk gaat.

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga vanmiddag gelijk een bakje frambozen kopen als toetje na het avondeten hihi.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  9. yake

yake Fanatiek lid

Jun 25, 2006
    2,791
    0
    0
    Het schema van Stefan Kleintjes is een zeer rustig schema. Het probeert allergieën te voorkomen, daarom wordt het afgeraden zo vroeg al te beginnen met frambozen, net als met aardbeien.

10. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

als er dus geen allergieën zijn in de fam kan je gewoon lekker je gang gaan. Anders toch echt even het schema aanhouden.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Da's wel een beetje kort door de bocht. Het schema van Kleintjes voor kinderen met allergieen is veel voorzichtiger als het gewone schema dat ik hier boven aanhaal.

Share This Page