Met hoeveel weken mocht jullie kleintje naar huis?

Discussion in 'Prematuur' started by Dientje, Mar 15, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai

Ik vraag me af wanneer een kindje naar huis mag als hij het gewoon goed doet.
    Het verschilt volgens mij van ziekenhuis he.

Met hoeveel weken mocht jullie kleintje naar huis?

2. Natas26

Natas26 Bekend lid

Dec 2, 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi Dientje,

Allereerst gefeliciteerd met Thyron!

Ik ben zelf bevallen met 30 weken op 7 oktober 2006 en Colin mocht 1 dec naar huis. 8 weken dus.

Het hangt van heel veel factoren af, heb je tegenslagen (ontstekingen,brady's, dipjes enz enz.) dan kan het langer duren. Verder hebben de meeste kindjes geboren voor 34 weken het medicijn coffeïne, dit omdat het ademhalings centrum in de hersenen nog niet rijp is, hier moeten ze zowiezo van af zijn (er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen) Groeit je kindje goed, het ene ziekenhuis houdt 2500 gram aan als ontslag gewicht het andere ziekenhuis kijkt naar je kindje. Eet je kindje goed en kan hij/zij alle voedingen zelf drinken, maar sommige ziekenhuizen geven je kindje ook met sonde mee naar huis.

In het ziekenhuis waar Colin lag werd niet echt gekeken naar gewicht (er werd daar een meisje ontslagen met een gewicht van net boven de 2000 gram) echter er werden geen kinderen met sonde ontslagen, het beleid was daar dat je kindje echt alles zelf moest kunnen drinken. De laatste 2 weken van Colin's verblijf in het ziekenhuis was dan ook voornamelijk omdat hij niet genoeg zelf dronk.

Ofwel het hangt dus zowel van je kindje af als van het ziekenhuis. Het verschilt echt per ziekenhuis! Ik zal gewoon in een gesprek met je kinderarts aanvragen, die kan je in ieder geval vertellen wat het beleid van het ziekenhuis is.

3. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Sibel was 3,5 weken te vroeg en mocht na bijna 3 weken (19 dagen om precies te zijn ) mee naar huis.
    Ze zeiden eerst dat ze aan een aantal eisen moest voldoen, wilde ze mee naar huis kunnen:
    Op temp blijven
    Zelf alle voeding drinken
    op 7 voedingen per dag zitten
    goed groeien
    2500 gram wegen

Toch waren ze wat flexibeler toen puntje bij paaltje kwam, want ze woog (ik kwam het van de week nog ergens tegen, ik dacht zelf dat het meer was) slechts 2140 gram op de dag van ontslag. Bij de geboorte woog ze 2070, dus daar zat het niet eens zover van af.
    Maar omdat het al een poos goed ging en wij er een beetje opstandig van werden dat zo langzaamaan alle andere kindjes naar huis vertrokken en zij niet, mocht ze dan toch mee. Ze was op een gegeven moment het enige kindje op de afdeling! En toen er weer nieuwe kindjes kwamen, mochten die ook weer eerder naar huis. Dat stak wel hoor!
    Al zijn 19 dagen in vergelijking met de tijd die andere er moeten doorbrengen een schijntje...Maar elke dag is er 1 te veel!

4. Patricia1983

Patricia1983 Actief lid

Feb 23, 2006
    497
    0
    16
    Arnhem
    Tara was 6 weken te vroeg en mocht na 2 weken naar huis. Ze heeft ruim één week in de couveuse gelegen en aan de monitor, daarna nog één weekje in een wiegje. Ze deed het uitstekend! Geen alarmen aan de monitor, dus die mocht na 5 'alarmvrije' dagen al weg en ze dronk zelf prima, dus geen sondevoeding. En dat scheelt ook een hoop.

Sterkte!

Liefs

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen was 4 weken te vroeg en mocht na twee weken naar huis. Bij ons in het ziekenhuis gaan ze uit van de 40 weken grens, tenzij het kindje niet goed eet, niet goed groeit of andere complicaties heeft. Tymen mocht eerder naar huis omdat hij goed at, zich goed op temperatuur hield en goed groeide.

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

Aug 11, 2005
    1,200
    0
    0
    Enschede
    Kaylee was 6 weken te vroeg en mocht na 2 weken naar huis.

1 week couveuze en 1 week warmtebedje. Ze moest op t eind alleen nog blijven voor t drinken.

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik bedoel dus dat ze uitgaan van 37 weken zwangerschap. En dus niet 40 zoals ik in mijn 1e bericht zei. Tymen moest dus een week langer blijven omdat hij niet goed zelfstandig kon eten.

8. PetraK

PetraK Fanatiek lid

Sep 19, 2005
    1,222
    0
    0
    Amsterdam
    Danischa is geboren na 30/6wk op 13 maart 06.
    En mocht op 21 April al mee naar huis.

Geboortegewicht 1 kilo
    Ontslaggewicht 1756 gram

9. Jodi

Jodi Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    1,696
    0
    0
    Marije was geboren met 35wk2
    en ze mocht na 2wk naar huis (10dgn couveuse, 4dgn wieg. laatste 2 dagen dronk ze zelf al haar flesjes leeg)

geb gewicht 2572
    gewicht naar huis 2636

10. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hadden pech, Sam mocht na bijna 12 weken pas naar huis. eboren met 30.1weken
    Maar zij is ook erg ziek geweest.

11. missmariska01

missmariska01 Fanatiek lid

civan en ik moesten een dag in het ziekenhuis blijven en toen naar huis...

12. mamavanalexi

Mar 5, 2007
    44
    0
    0
    Mijn meisje was 6 weken te vroeg en heeft er 20 dagen moeten blijven.. ook al deed ze het heel erg goed, dronk vanaf dag 1 alles uit wat ze haar aanboden, en is nooit ziek geweest (wel ademhalingsstilstand) toch heeft ze er 'tamelijk'lang moeten blijven, ze moesten daar blijven tot ze boven 2,3kilo waren....

13. midushi

midushi Niet meer actief

me zoontje is geboren met 35 w en heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen

14. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Onze Renzo is geboren met 34/4weken.
    Hij heeft 6 dagen in de couveuse gelegen, waarvan 4 dagen onder de lamp. De laatste 2 dagen in de couv was puur en alleen omdat hij nog onder de lamp moest blijven ivm zijn bili. In de couv aan monitor, infuus, sonde en saturatiemeter.
    Na 6 dagen mocht hij de wieg in, wel nog aan de apneuverklikker, waar hij nog 9 dagen heeft gelegen. Zo "lang", omdat hij zijn flesjes nog niet goed pakte. Met 15 dagen mocht hij dus naar huis. Dit was bijzonder snel. Mijn beste vriendinnetje is kinderarts en die gaf aan dat ze nog nooit een baby voor 37 weken had ontslagen. Renzo was 36/5 weken toen hij thuiskwam!
    Criteria in ons ziekenhuis;
    temp vasthouden, goed groeien en alle flesjes zelf goed en "vlot" leegdrinken.

Geboortegewicht 2660 gram (48,5 cm)
    Ontslaggewicht 2920 gram

15. Andrea mv Ryan

Andrea mv Ryan Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ryan is 4 weken te vroeg geboren en mocht na 1,5 dag weer naar huis, we zijn na overlag een dag later gegaan.

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ons kleintje ligt sinds gister in de ieg dus het gaat de goede kant op.

Ze hebben hier de regel dat het kindje 36 weken moet zijn soms maken ze een uitzondering dat ze met 35 weken en 5 dagen weg mogen en ze moeten 2000 gram zijn maar thyron is het gelukkig al.
    En natuurlijk moeten ze zelf kunnen drinken.

Dus we moeten nog ongeveer 1.5 week volhouden.

17. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Zondag komt ons mannetje thuis!

18. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hé! wat een geweldig nieuws! heerlijk! Wat lekker dat jullie mannetje het zo goed doet! Gefeliciteerd!

En dan kan zondag het echte genieten beginnen! En genieten moet je wel doen hoor, voor je het weet is die tijd voorbij dat ze zo afhankelijk van je zijn!

19. giovanna

giovanna Actief lid

May 13, 2006
    129
    0
    0
    Hee wat goed zeg! Gefeliciteerd! Eindelijk thuis, waar hij hoort!

20. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ferron was 5 weken te vroeg, en mocht na 12 dagen naar huis...op 5 december...een mooier Sinterklaascadeautje kunnen we niet meer krijgen!

Share This Page