Wanneer echt toe aan autostoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cammy, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Volgens mij de reacties hiervoor niet gelezen haha

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Wij zijn vorige week overgestapt naar een groep 1 autostoel, dl is net 9 kilo en is zo'n 75-76 cm nu. Officieel kon ze er nog in, maar ze vond het verschrikkelijk worden in de maxi cosi. We hebben eerst een achterwaarts stoeltje geprobeerd, maar dat bleef hetzelfde. Toch tegen de adviezen in een voorwaarts stoeltje gekocht, en nu is ze een heel happy meisje in de auto. Dan maar het risico lopen, liever het risico lopen op dan zeker weten elke keer een verdrietig meisje in de auto.

3. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

O nou dank je. Ga ik wel eerst ff inlezen.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    M'n dochtertje zit sinds ze 7 maanden is in de vervolgstoel (groep 1)
    Ik heb de 2waypearl. Die kan in de ligstand, dus het is net de cabriofix, maar dan ietsje ruimer.

De cabriofix werd echt te klein voor d'r. Maar ik heb dan ook een flinke dame van 11 kilo

5. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
  6. XoXo

XoXo Niet meer actief

Achterwaarts de cijfers

Er zijn veel achterwaartse stoelen die ruimer zijn dan de MC en toch vanaf de geboorte te gebruiken zijn. Zo zit je kindje 5x (VIJF KEER!!!!) veiliger. Ik twijfelde ook tussen een voorwaartse of achterwaartse stoel, in vond die achterwaartse er zo raar uitzien ;) maar na het zien van dit filmpje was ik om. Child Safety Restraints in Crash Test Simulator - YouTube De dames uit het achterwaarts vervoeren topic (afdeling veiligheid) hebben me enorm geholpen. Binnenkort komt mijn achterwaartse stoel binnen en tot die tijd blijft ze lekker in de MC (11 kg 78cm)

7. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    hier met 11 maanden over naar de max way. (achterwaartse stoel tot 25 kg) ging prima!

8. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dochter is 14 mnd., 7,5 kilo en ong. 72 cm mag betreft gewicht niet eens in een voorwaartse stoel. de maxi cosi waar ze nog prima in past moest terug naar mijn zus die haar 2de kindje krijgt. en we hebben de cybex sirona achterwaartse vervolgstoel gekocht waar ze vanaf geboorte in mogen. dure stoel maar alles voor de veiligheid , ze gaat van een maxi cosi die achterwaarts is over in een achterwaartse stoel, ze weet niet beter en dus geen probleem.
    ik ga voor veiligheid en het went van zelf ze weten niet beter..

9. Gizziemo

Gizziemo Lid

22 sep 2012
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag een nieuwe stoel voor ons meisje van bijna 14 maanden.
    In de winkel zeiden oh al 14 maanden??? Ik zeg ja was toch beste zo lang mogelijk, ons meisje wurmde telkens onder het rijden uit de bandjes de Maxicosi en die achterwaartse stoel kon ik haar niet goed in de gaten houden vandaar de nieuwe stoel.. Had anders nog wel langer in mc gezeten denk ik. Benen mogen er uit bungelen. Ze is ongeveer 10 kilo en 75 cm

10. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met 11 maand in een achterwaartse stoel (met spiegel). Mc was drama, nu ziet hij (en broer ook) alles goed. Hoor van mn oudste (ook achterwaarts) dat het stoplicht 300 m verderop op rood staat, dan heb ik het nog lang niet gezien. Zo goed zien ze dus zelfs als ze achteruit zitten haha

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ivan was het echt zat toen hij 8 maand (9kilo) was.
    We zijn toen over gegaan naar de Besafe Izi Plus, en vind het nu heeeerlijk in de auto :D

Als we geen achterwaartse stoel hadden genomen hadden we hem langer in de mc gehouden ivm veiligheid, want hij paste er nog zat in :)

12. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Prima. Ik blijf toch bij m'n voorwaardse stoel.

13. Lovemykids4

Lovemykids4 Niet meer actief

Zodra ze met hun kruin over de rand komen in de maxicosi moeten ze over.
    sommigeensen zeggen tot hun oren maar tot klopt echt niet.
    dan is het hoofd niet ondersteund op een veilige manier.

Bij een vervolgstoel is het wel tot de oren.

maar let wel goed op dat als je overstapt dit te doen in een achterwaarts autostoel is veel veiliger.

hier moesten ze heel snel al over.
    ben dan ook blij dat er goede achterwaarts autostoelen zijn.

hoop dat mijn nieuwste aanwinst wat langer in de maxicosi kan hoewel die kans weer klein is :(

14. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Is er ook iemand die een 3-deurs auto heeft en een achterwaarts gerichte kinderstoel? Hoe krijg je in hemelsnaam je kind daarin ? :(

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij niet maar paar hier wel, gewoon zelf ernaast op de achterbank gaan zitten :)

16. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Dat dacht ik al... Lijkt me niet zo handig. Maar als het zoveel veiliger is... We hebben gelukkig nog even!

17. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Zeker gaan voor een achterwaartse stoel, zeker als je al zo vroeg over wil op een opvolgstoel. Mijn zoontje heeft tot 17 maanden in de maxi cosi gezeten en zit nu in de besafe izi plus achterwaartse stoel. Ik heb crashtesten met voorwaartse stoelen gezien, brrr het kippenvel staat weer op m'n armen als ik terugdenk daaraan, wat een vreselijk letsel bij een botsing!

Enne, ik vind het excuus van ouders om hun kinderen al zo snel uit de maxi cosi te halen en in een voorwaartse stoel je zetten omdat ze zo huilen echt belachelijk. Als ouders ben je verantwoordelijk voor de veiligheid van je kind, dat mag een kind nooit bepalen! Als je kind later ontzetten gaat huilen in de auto omdat hij/zij haar gordel niet meer om wil, zeg je dan ook, ach gossie, laat m maar af??

18. XoXo

XoXo Niet meer actief

Je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Maar ik voel mij prettig met het idee dat mijn kindje op de veiligste manier vervoerd wordt. ;)

19. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
  20. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Ons meisje is erg lang, met haar (bijna 10 maanden) al 81 cm!

Ze zit nog in de maxi-cosi, maar haar benen hangen over de rand ;)
    Ook haar hoofdje komt er nu bijna bovenuit.
    Toch was het advies dat wij kregen, haar in de MC te blijven vervoeren, zolang ze niet kan zitten. (dat kan ze dus nog niet goed)

Heb ook gekeken naar een achterwaartse stoel, maar hebben hier 2 prima vervolgstoelen staan! (voorwaarts)
    En wat zijn ze duuuuuur! Poeh!

En daarbij vraag ik me echt af, waar ze dan straks haar benen moet laten? In d'r nek?
    Het lijkt me echt niet prettig zitten?!

Deel Deze Pagina