Jaja wil dit jaar een echte boom. Altijd een nepper gehad aangezien ik hem graag op tijd opzet (eind november of eerste weekend december.) Bij mijn ouders ook altijd nep. Maar wil nu een keer een echte . Het liefst wil ik hem het eerste weekend december opzetten . De kinderen hier geloven niet meer. Maar kan ik dan al een echte neerzetten of zit er dan met kerst geen naald meer aan? De boom gaat hier vlak na kerst weer weg. En kan ik hem bij vrijdag ophalen en hem nachtje buiten en dag erop optuigen Of moet hij langer wennen buiten ? En een noord man is beste toch ? Hoorde dat ik wel een standaard moet hebben waar water in kan en er een plakje af moet zagen Hoor graag alle tips.
Ik zou een boom met wortel doen, die blijven lang mooi. Wij halen er een met wortel ook in het eerste weekend van december, nachtje in de hal en daarna naar binnen. 2x per week water geven en rond kerst is hij nog steeds mooi en nauwelijks naalden verlies. Wij planten hem weer in de boomgaard in de eerste week van januari, om hem het jaar erna weer op te halen
Ik zet altijd een echte het weekend na Sinterklaas. Gewoon een afgezaagde van de Ikea. In een kerstboomstandaard en dan dus wel water geven. Natuurlijk vallen er wel wat naalden af aan het eind van december, maar gaat meestal helemaal prima hoor!
Bij ons komt de echte kerstboom de eerste dagen na Sinterklaas in huis. Hij gaat er begin januari weer uit. De boom is dan wel droog en er zijn wat meer naalden verloren, maar nog steeds mooi toonbaar. Wij laten de boom nooit wennen, gaat direct in een standaard met water. De eerste dagen vullen we water bij maar op een gegeven moment neemt de boom geen vocht meer op.
Kwam gisteren nog een oude naald tegen Ik zet hem het weekend na Sinterklaas op en op 31 december gaat ie op de vuurstapel. Dan is het ook echt klaar met de boom, veel naalden die uitvallen enzo.
Hier ook het weekend na sinterklaas. In een standaard met water en bijvullen. Meestal houd de boom het goed tot eind december.
Oké de meeste dus weekend na Sint. Alleen hier moet het echt 1 december aangezien daarna bijna alleen maar werk inclusief weekenden . Maar zou hij dat redden tot net voor oudjaar ,?
Ik haal een nordmann de week na sinterklaas. Vorig jaar voor het eerst zonder kluit en dat beviel erg goed. Bijna geen naaldverlies toen hij na driekoningen het huis weer verliet. Hij was wel erg droog maar dat kwam denk ik vooral omdat we toen nog geen standaard hadden, hij stond op een kruis.
Bij deze bied ik gratis een echte aan. Hij is ca 35 jaar oud, staat er prachtig bij en is zeer diep geworteld. Je moet 'm nog wel even omzagen en oh ja, hij is 5-6 meter hoog. Woont er hier iemand in een kasteel dan mag je 'm zo ophalen. Echt, wat bezielt mensen om een kerstboom in de tuin te zetten en 'm vervolgens 30 jaar te laten gaan. ik ben bang dat hij er in stukjes uit moet. Deze blijft overigens elk jaar prima in de naald staan. Zelf hebben wij een kunstboom, dus geen ervaring met uitvallen van naalden. Vroeger wel en dan zetten wij 'm altijd 6 december op en werd hij ergens de 1e of 2e week januari weer weggedaan. Er viel dan wel wat uit hoor, maar hij was zeker niet kaal.
Dit inderdaad! Vorig jaar eindelijk weer eens echte boom mogen halen hier (kinderen vragen dit jaar alweer om een neppe *zucht* ) en die van de ikea dus gehaald - gelijk na sinterklaas. Ging prima!
Hier ook na sinterklaas een Nordman zonder kluit. Wij laten wel wennen, hebben we 1 jaar niet gedaan en toen echt veel naalden verloren. Ik denk dat het weekend van 1 december ook wel gaat lukken. zeker als je hem weg doet vlak na sinterklaas.
Hier normaal eerste advent weekend een boom van de Ikea. Geef hem nooit water. Na oud en nieuw gaat ie eruit en vind hem dan nooit lelijk. Met kerst is hij altijd nog super.
Ik zet hem elk jaar op 6 dec op. Een echte, de meest goedkope (geen nordmann dus). En elk jaar met kerst is de boom een item geworden waar we met een boogje omheen moeten lopen want anders is ie he-le-maal kaal. En toch veranderen we deze traditie niet haha. Geen idee waarom niet eigenlijk.